Arena (2011)

Actie / Thriller

geregisseerd door Jonah Loop
met Samuel L. Jackson, Kellan Lutz en Nina Dobrev

David Lord ( Kellan Lutz) wordt ontvoerd. Hij wordt vervolgens gedwongen zich te begeven in de gevaarlijke wereld van gevechten in een ondergrondse, maar moderne, gladiatoren-arena. De georganiseerde gevechten eindigen pas wanneer een van de gladiatoren sterft. De kwaadaardige organisator van dit alles (Samuel L. Jackson) zorgt er voor dat de gevechten te volgen zijn via het internet. Deze online uitzendingen blijken een zeer groot succes. David zal alles op alles moeten zetten om te overleven.

avatar van psycholamp
Een beetje Running Man, een beetje Hostel. Het levert wel een aardige film op, maar het komt niet helemaal van de grond.
Ik vind de Tokyo Twins te ongeloofwaardig als geile bijslaapjes en dan weer als briljante monteurs. Soms lijkt ook de speelduur tegen te werken. Wanneer komt van haat sympathie voor zijn ontvoerster? En zo komen er wel meer dingen niet helemaal duidelijk uit de verf, terwijl het potentieel aanwezig is.

avatar van nadrin
Vooral de game wereld was goed uitgewerkt

avatar van jOERI
Niet goed, maar toch ook niet zo slecht als hier wordt gezegd.

avatar van Kliko_Green
Ik vind het stiekem wel een leuke film. Apart verhaal...

avatar van Shinobi
"Life sucks. Scars happen."

Op voorhand verwachtte ik een erg slechte film te zien, maar het is me reuze meegevallen.

Qua opzet is het uiteraard weinig vernieuwend te noemen; 'Arena' heeft duidelijk leentjebuur gespeeld bij andere films met een dergelijk gegeven. Hierbij is het acteerwerk middelmatig, met een Samuel L. Jackson die op de automatische piloot speelt en Kellan Lutz die zijn best doet om een waardige held neer te zetten.

Het is te merken dat de film het meer moet hebben van de actiescènes, welke voornamelijk bestaan uit arenagevechten tegen een soort van green screen waar steeds een andere locatie op wordt geprojecteerd. Jammer genoeg krijg je maar een paar volledige gevechten te zien en bestaat het overige uit flarden waarin de hoogtepunten getoond worden. Desondanks komt het wel aardig over.

De bloederigheid en het grafische speelt daarin een grote rol, omdat enkele dingen redelijk expliciet in beeld worden gebracht. Met name tijdens het oplappen van David komt dat naar voren. Hoewel er geregeld een loopje wordt genomen met de geloofwaardigheid. Wat dat betreft kan de - geforceerde - plotwending er ook nog wel bij.

Al met al een vermakelijke B-film voor als je niets anders voorhanden hebt. Het is heus niet zo belabberd als de meeste berichten doen voorkomen. Overigens mag Katia Winter die zich blootgeeft er zeker zijn.

Kleine 2,5 sterren.

Matige actiefilm.
Wie graag vechtscènes ziet, zit met deze film wel goed, maar het had allemaal wel wat beter gekund.
Wat ik niet snap is hoe Samuel L. Jackson zich heeft kunnen verleiden tot het aanvaarden van een rol in deze prent.

avatar van 606
This movie sucks, pretty hard.