Footloose (2011)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Craig Brewer
met Julianne Hough, Kenny Wormald en Dennis Quaid

Ariel Moore (Julianne Hough) is een meisje uit een klein dorpje op het platteland. Wanneer ze verliefd wordt op nieuwkomer Ren MacCormack (Kenny Wormald), ontdekt hij dat het in het dorp verboden is om harde muziek te draaien en om te dansen. Een tragisch ongeval was daar de oorzaak van. Ren komt al gauw oog in oog te staan met Ariels vader, dominee Shaw Moore (Dennis Quaid), in zijn pogingen om weer leven in de brouwerij te brengen.

3,5 En dat is puur voor Jullianne hough wat een prachtmeid en wat een benen,deze actrice maakt een hoop goed.De hoofdrol speler Kenny vond ik maar niks,kon niet in de schaduw staan van Mr Kevin Bacon.Vooral het stukje dat hij in nijd ging dansen,dat was zo superslecht het leek soort dat hij probeerde een kruising te zijn tussen Kevin Bacon en Emilio Estevez.Mensen die The breakfast Club hebben gezien weten waar ik het over heb.Ook de muziek viel zwaar tegen,wel leuk om het orginele nummer te horen.En de nieuwe Willard wat slecht,moet dat een acteur zijn.Wel leuk om oude rot Dennis te zien als de dominee.

avatar van AlineLawine
Naar mijn idee een tamelijk teleurstellende film, door een voorspelbaar plot en onsympathieke hoofdrolspelers. Zowel Ren als Ariel vond ik nogal vervelende personen: mensen met een kort lontje die zich laten leiden door impulsen en daarmee alleen maar iedereen tegen de haren instrijken (ja natuurlijk, moeilijke jeugd, dierbaren verloren, enzovoorts, maar moet je dan zo gaan doen?). Dennis Quaid vind ik altijd een leuke acteur, dus zijn aanwezigheid was een flinke pluspunt. Helaas niet flink genoeg om deze film te redden van een onvoldoende. Een milde 2,5.

ipman-99
"Hey! I thought this was a party! Let's dance!" ... " !!!

Fantastische Romantische dansfilm !!! Deze remake door Craig Brewer is een leuke film geworden... !
De combinatie van muziek - drama - dans en romantiek komt prima tot zijn recht !
Het acteerwerk komt ook prima tot zijn recht ..., vooral Kenny Wormald alias Ren en Julianne Hough alias Ariel doen
het echt 'swingend' geweldig ! Entertainment ten top !

avatar van Parisa
Wat een achterhaalde film zeg. Het valt me nog mee dat ze de donker getinte mens hebben toegelaten.

avatar van missl
Ik heb de eerste Footloose nooit gezien dus ik weet niet of dit een goede of een slechte remake is. Ik houd persoonlijk niet zo van films waarbij mensen ineens gaan dansen. Dan zou je kunnen zeggen dat het misschien gek is dat ik dan deze film kijk maar ik dacht dat ik DE Footloose zou kijken wat toch een soortement van klassieker is. Om een lang verhaal kort te maken, het was niet de oude variant maar de nieuwe en die is mij niet zo goed bevallen.

avatar van dvdfreak123
Zeer van genoten van deze footloose remake. Moet zeggen kan niet kiezen vind zowel het origineel goed als deze. Bacon speelde wel nog iets beter. Ondanks ik normaal niet voor dansfilms ben behalve voor footloose en grease. Moet zeggen paar keer moeten lachen met die Willard en film wist veel een glimlach op mijn gezicht te toveren. Moet zeggen heb mij een avond super vermaakt met deze. Bevat ook verschillende genres door elkaar drama, muziek, romantiek en humor. Zeker ooit nog eens herzien.

avatar van K. V.
Deze was op tv en me er ook eens aan gewaagd. Het origineel in een ver verleden wel gezien, maar veel kan 'k me er niet meer van herinneren.
'k vond dit wel een vermakelijke film. De cast deed het ook prima en de muziek is wat geüpdatet.
Het verhaal was boeiend genoeg om de volledige speelduur te vullen. Het is natuurlijk allemaal heel voorspelbaar, maar storend was het niet.
Toch wel aangenaam verras door deze film. Of hij beter is dan het origineel kan 'k niet zeggen, maar deze was zeker niet slecht.

Vond deze film best wel goed, al zijn er wel betere in het genre.
Maar het verhaal was wel goed, de vertolkingen ook.
Voor een dansfilm had er wel wat meer dansen in mogen zijn.... da's wel een minpunt.

avatar van Glennekeeeee
Soms heb ik wel 'heimwee' (ook al ben ik niet van die tijd) naar die magische musicalfilms zoals Grease of Dirty Dancing. Ook al hadden die films geen memorabel scenario, er zat toch een zekere magie aan verbonden die de simpelheid deed vergeten. Footloose was ook zo een film, en in tegenstelling tot voorgenoemde, is deze altijd aan mij voorbijgegaan. Misschien maar goed ook voor deze remake want hoogstwaarschijnlijk had mijn quotering nog lager geweest.

Footloose was toch een échte dansfilm? Daar is bij deze versie weinig van te merken. De dansscènes zijn schaars en ook waardeloos in beeld gebracht. Waar de matige tot zeer matige 'Step Up' films tenminste nog uitblonken in het dynamisch in beeld brengen van die dansscènes wordt hier gewoon van statische en slecht gemonteerd camerawerk gebruik gemaakt. En dat is toch wel een gemiste kans want dat maakt een dansfilm al meteen een stuk minder. Daarnaast vond ik het ook allemaal net wat te zwaar. Eigenlijk is het meer een écht drama, maar door het voorspelbare en clichématige scenario wel een zeer slecht drama. Leuke dansstukjes hadden voor wat meer balans kunnen zorgen maar zoals al gezegd is dat niet het geval. De film laat ook véél mooie momenten liggen. Wanneer de jonge garde op de brug passeert waar het ongeval heeft plaatsgevonden en Ariel een mooie link legt over die gebeurtenis had het een magisch moment kunnen opleveren als ze de auto aan de kant hadden gezet en er een mooie dansscène op gespeeld hadden. Het had Ariel's link naar die gebeurtenis kunnen verzachten én het had de band tussen Ariel en Ren beter op zijn plaats gezet.

De cast is jong en Wormald is zeker geen oscartalent in deze film maar doet het wel degelijk, ook Julianne Hough is géén wonder maar doet het meer dan ok en ondanks het gebrekkig script is er op sommige momenten wel een zekere magie tussen de 2. Quaid kiest wel meer matige rollen uit én dat is hier niet anders. Dé uitzondering vond ik Teller. Met leuke oneliners en een goede klik met Wormald zorgt hij allesinds voor dé rol van de film en toont hij dat hij toch vooral een slechte agent heeft (kiest wel vaak blockbusters of grotere projecten maar die worden dan wel matig tot slecht ontvangen: vb Divergent, Fantastic 4).

Ook de setting vond ik verkeerd. De film speelt zich eigenlijk af in deze tijd maar doet ooh zoveel moeite om de 80's sfeer uit te ademen. Dat botst ongelooflijk en is soms irriterend. Daarentegen moet ik wel zeggen dat de film een hart heeft. Alleen het verkeerde. De opzet is belachelijk te noemen in deze tijd en zorgt toch echt wel voor een nutteloze remake.

Footloose is een zeer matige film. Door een zwakke balans, een clichématig script, schaarse en slecht in beeld gebrachte dansscènes kan Footloose zijn goede bedoelingen gesteund door een jonge cast nooit tentoon spreiden.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik ben gek van het origineel en het was bang afwachten wat zo'n remake dan nog kon doen. Helaas niet veel moet ik zeggen. De ziel is uit de film gehaald en de acteurs zijn toch wel vrij slecht. Ariel is eerder een sletje dan een wat vrijgevochten tiener die zich wat ongelukkig in het leven stort nadat haar broer overleden is. De makers willen het een modern tintje geven met de muziek die niet bepaald past bij deze film. Als Ren danst lijkt het wel of hij andere muziek hoort. En het valt in het niet met de prestatie van Bacon.

Vanaf de petitie wordt de film eigenlijk toch nog ietwat boeiend. En zelfs de linedans en Willard die leert dansen zijn eigenlijk wel leuk. Maar dat kan de film niet helemaal redden helaas. Op zich is deze remake nog wel leuk, maar slecht geacteerd en een regisseur die niet goed weet wat te doen trekken de film wel naar beneden.

Puur voor de Nostalgie die deze film meegeeft geef ik een 3,0 voor de rest vond ik het maar niets

avatar van IH88
“Hey! I thought this was a party! Let's dance!”

Aardige remake. Deze Footloose heeft geen Bacon of Singer, maar heeft nog steeds de aanstekelijke muziek, genoeg flair, leuke dansmoves en een aardige verhaal. Wormald en Hough doen het zeker niet slecht en vormen een leuk duo.

Miles Teller heeft hier een bijrol en zorgt voor een aantal komische momenten. Het verhaal is nog steeds te belachelijk voor woorden en word veel te serieus genomen, maar als je jezelf daar overheen kan zetten wordt je beloont met een leuke film die zekere niet verveelt.

een leuke remake.orgineel wel iets beter vind ik.maar deze is ook heel leuk verders.heb me prima vermaakt met de film.

wat een waardeloze remake bah vreselijk ga niet zeggen dat er ook maar iets goed is aan deze film der zijn een paar scenes anders maar kom op zelfs iemand met een verstand van 0 kan zien dat ze 80 procent t zelfde zijn met moderne passen hou toch alsjebliefd op man ik word letterlijk ziek van alle remake films waarom ? bah wat een minnacht tegen oude films die werkelijk goed zijn rot op
zac efron kreeg het bod voor ren en zelfs hij weigerde hij te doen om dezelfde reden
no offence maar dit is een belediging naar de oude versie en alle films bah vreselijk en dan ben ik nog beleefd met me woorden

Voor een dansfilm zaten er bar weinig dansmomenten in
Daarnaast kon ik de hoofdrolspelers niet uitstaan. Wat overdreven en slecht geacteerd zeg.
Tot slot zo voorspelbaar en achterhaald.
Nee.
1 ster voor Teller, leuke, nuchtere acteur.