Neverland (2011)

2,95

Avontuur / Fantasy
180 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Nick Willing
met Rhys Ifans, Charlie Rowe en Bob Hoskins

Peter (Charlie Rowe) en zijn maatjes zijn een stel zakkenrollers die opgegroeid zijn in de straten van Londen. Dan worden ze opgetrommeld door hun mentor Jimmy Hook (Rhys Ifans) om een schat te stelen met magische krachten die hen naar een andere wereld transporteert. Deze andere wereld heet Neverland en is een rijk met jungles en legendarische mysteries van eeuwige jeugd. Daar worden ze geconfronteerd met een groep piraten geleid door de machtbeluste Elizabeth Bonny (Anna Friel) en een groep indianen, de Kaw Tribe genaamd.

35 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van Triple G
Ik mag graag films in dit genre zien. Maar dit schiet niet op. Compleet emotieloos, bloedeloos en daarmee dodelijk saai. Acteerwerk redelijk tot matig en "special effects" die me terug brachten naar de jaren 80. Hier had ik toch wel een partij meer van verwacht. En dan de leeftijdsaanbeveling van 16 jaar? Schromelijk overdreven. Nah, vooruit. Hier en daar was de aankleding fraai evenals enkele natuurbeelden. Maar hoger dan anderhalf kom ik toch echt niet.

avatar van K. V.
Dit was nog een goeie miniserie. Visueel zat het wel niet altijd even goed (het blijft ook een tv-film), maar qua verhaal vond 'k het wel goed. 'k vond het een goeie aanvulling en het was een goeie verduidelijking van het bekende vervolg.
Ondanks de lange speelduur, verveelde het eigenlijk niet en hebben we de twee delen in één ruk uitgekeken. De cast deed het ook prima.
Desondanks dat de cast grotendeels uit jongeren bestond, vond 'k het zeker niet kinderachtig, 'k heb er me prima mee vermaakt.

mooie engoeie miniserie, het verhaal was boeiend genoeg. wilde vooral weten of alles dan toch overeen kwam met de Disney versie

avatar van Velazques
Zeer slechte trucage, matig geacteerd en totaal niet in overeenstemming met het echte verhaal

avatar van ILDIB
Tis eigenlijk een matige pirates of Caribbean met waardeloze cgi. Maar heeft wel zelfde aantrekkingskracht. Ik wilde m afzien. Het acteren is van behoorlijk niveau. T verhaal ansich ook. Maar zoals gezegd de blue scene scenes verpesten een hoop.