The Chaperone (2011)

Komedie / Familie

geregisseerd door Stephen Herek
met Paul Levesque, Kevin Corrigan en José Zúñiga

Ray Bradstone is de beste bestuurder in het criminele wereldje, maar hij is vastberaden om de beste vader voor zijn dochter Sally te worden. Hij wil het tevens weer goed maken met zijn ex-vrouw Lynne. Ray heeft moeite om een eerlijke baan te vinden. Maar dan bieden zijn oude bankrover-vrienden, onder leiding van Philip Larue, hem een laatste klus aan. Hij gaat in eerste instantie akkoord maar verandert op het laatste moment van gedachte, waardoor ze zonder chauffeur komen te zitten. Ray besluit in plaats daarvan als begeleider mee te gaan met Sally's schoolexcursie. Wanneer de overval mislukt, geeft Larue de schuld aan Ray en achtervolgt hij de schoolbus naar het Natuurhistorisch Museum in New Orleans. Ray moet nu om zien te gaan met Larue, terwijl hij toezicht moet houden op Sally's klas. Dit resulteert in een van de gekste schoolreisjes ooit.

Alleen voor de liefhebbers en de wat jongere kinderen onder ons.

Met bovenstaande reactie ben ik het niet eens, want dit is niet speciaal een kinderfilm. Het is eigenlijk een aktie-comedy, met een vleugje drama. Paul Levesque (aka Triple H) in z'n tweede filmrol, vond ik niet eens zo slecht acteren. De 2 badguys vond ik daarentegen hopeloos. Ariel Winter acteerde prima, ik vond het wel een vermakelijke film, geen superfilm, maar zeker niet onaardig.

Het was gewoon een leuke familiefilm, maar dan ook echt gewoon familiefilm. je moet hem niet in je eentje gaan kijken maar gewoon op de bank met kinderen die dit nog net wel begrijpen. want het is gewoon leuke film, niet bijzonder niet bijster slecht.

Ik vond het begin van de film goed, daarna was het inderdaad een 'kinderfilm' vond ik persoonlijk.
Moet zeggen dat ik het mooi vond hoe hij tegen zijn dochter deed,ook al was de manier hoe de dochter op bepaalde dingen reageerde weer erg onrealistisch.

Al met al was hij wel oké.

avatar van riinyosa
Flauw en moralistisch terwijl ik tijdens het kijken nooit heb begrepen welke kant de makers hiermee op wilden gaan; een familiefilm of een actiecomedy met inderdaad een vleugje drama.

Qua bad guys slaat The Chaperone een belabberd figuur daar ze behoorlijk cartoonesk zijn. Vervelend wordt de kijkervaring niet. Triple H doet het verdienstelijk en de prent bezit genoeg vaart om de aandacht van de jongere kijkers vast te houden. Had wel een kwartiertje korter gemogen.

De trailer zag er slechter uit dan de film. Vond de film ook niet zo beroerd. Vaak wordt een WWE film zwaarder beoordeeld dan een andere film heb ik het idee.

Triple H deed het niet slecht. Op zich wel een geinig grapje wanneer Ray belt naar Levrou en zegt: You Mother... en dan het beeld naar Levrou: Hey, not in front of the kids

avatar van hellboy.ray
Triple H in een kindvriendelijke actie/komedie/drama (de drama zit in het feit dat hij moeite heeft met contact maken met zijn dochter!)
Nou moet ik eerlijkk bekennen dat ik sowieso al een zwak heb voor alles wat te maken heeft met WWE of het nou de worstelspektakel shows, de muziekalbums (John Cena!!!) of de films zijn het maakt mij niets uit!
Het punt is dat een hele hoop van deze films van WWE zwaarder gewaardeerd lijken te worden, omdat het van WWE is (of het echt zo is laat ik in het midden).

Triple H (oftewel Paul Levesque) deed het eigenlijk best leuk, als je rekening houdt met het feit dat hij het postuur heb voor Psycho Killers of 80's Actiehelden!
Het was even wennen om hem in een vriendelijke rol te zien ivm zijn worstelpersonage (hoewel dat vriendelijke weer overeen komt met de laatste reincarnatie van De-Generation X).
Ariel Winter was wel een kleine verrassing en ik vond haar eigenlijk niet eens slecht acteren.
De bad guys (met name Kevin Corrigan uit Grounded for Life) waren enorm cartooneske, maar voor deze film vond ik het nog niet eens echt storend! Eigenlijk deed Kevin Corrigan het nog best goed!

Het verhaal is heel simpel en gaat gewoon over een vader die contact wil met zijn dochter die hij al 7 jaar niet heeft gezien, omdat hij 7 jaar in de gevangenis heeft gezeten.
Het einde laat zich natuurlijk raden, want het is een familiefilm, maar dat stoorde mij niet.
Maar al met al, als je niet te veel verwacht dan is het gewoon een leuke familiefilm.
Voor mij (als wrestling nerd!) is het gewoon een plus dat Paul 'Triple H' Levesque er in zit als hoofdrolspeler en het was gewoon leuk om hem eens iets anders te zien spelen dan zijn reguliere 'Cerebral Assassin' rol in de ring. 4 Sledgehammers voor deze film

avatar van erpunited
redelijke familiefilm. Niets aparts

Ik vond het een geslaagde film, met grappige en spannende momenten.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.