Mr. Popper's Penguins (2011)

2,82

Komedie / Familie

geregisseerd door Mark Waters
met Jim Carrey, Carla Gugino en Angela Lansbury

Mr. Popper is een machtige zakenman uit New York, die plotseling zes pinguïns erft van zijn vader. Hij verandert zijn appartement in een wonderlijke winterwereld. Het blijkt niet makkelijk te zijn om voor de dieren te zorgen, maar gaandeweg gaat het hem steeds beter af. Ondertussen leert Popper ook het belang van familie en vrienden kennen. Zijn beroepsmatige en zakelijke kant begint langzaam af te brokkelen.

161 BERICHTEN33 MENINGEN

avatar van K. V.
geplaatst: 11 april 2014, 20:49 uur [permalink]
'k had weinig verwachtingen bij deze film, maar 'k vond het wel een vermakelijke familiefilm. Een typische verhaal, maar vervelen deed het niet.
De cast deed het ook prima en zaten goed in hun rol. De pinguïns vond 'k ook erg realistisch gemaakt. Veel beter gemaakt dan dat meestal het geval is.
Niet super grappig, maar hij had toch z'n momenten.
Prima film voor de hele familie, 'k heb me alvast de 90min niet verveeld.

avatar van krosnicky
geplaatst: 5 mei 2014, 11:57 uur [permalink]
Zeer mooie familie film om te kijken in de winter periode met opnieuw een steen goed Jim Carrey

avatar van Edie
geplaatst: 11 december 2014, 22:41 uur [permalink]
Aan gebrek aan iets anders op TV deze film maar bekeken; ik heb me prima vermaakt, het is natuurlijk allemaal voorspelbaar; maar ik had niet veel anders verwacht. Gewoon leuk.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 12 december 2014, 11:41 uur [permalink]
heb me zeker vermaakt met deze familiefilm. De koude zakenman die uiteindelijk toch een hart heeft. Ja het is voorspelbaar en zeer braaf maar dat doet er niet toe.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 22 april 2015, 22:05 uur [permalink]
Leuke familiefilm met een leuk verhaal. Goed geacteerd door Jim Carrey en met voldoende goede grappen. Het is een leuke wegkijker ondanks dat het ietwat voorspelbaar is, maar het verveelt niet.

avatar van JeroenFR08
geplaatst: 28 april 2015, 16:09 uur [permalink]
Flink waardeloze, saaie niet te nassen b-film. Komt stiekem denk ik ook door de Nederlandse nasynchronisatie. Pfff wat onnozel zeg.

avatar van Mike 1984
geplaatst: 2 augustus 2015, 05:41 uur [permalink]
Vermakelijke familiefilm. Jim Carrey's talenten worden niet allemaal gebruikt, maar zijn acteerprestatie is des te beter vind ik. Het leuke is dat er echte pinguïns gebruikt zijn tijdens de meeste scène , in plaats van computeranimatie. Hoewel deze film geen hoogvlieger is, is amusement toch verzekerd en kan dus iedereen aanraden deze te bekijken.

avatar van hijman1946
geplaatst: 29 december 2015, 21:17 uur [permalink]
Gewoon een prima familiefilm,goed gevonden en vermakelijk

geplaatst: 3 januari, 17:22 uur [permalink]
Matige film over een succesvol zakenman wiens leven op z'n kop komt te staan als hij een pinguïn erft. Het slappe verhaaltje met clichématige personages kent maar weinig progressie en weet niet echt te boeien. De pinguïns en Jim Carrey zijn wel leuk, maar dat heb je op een gegeven moment wel gezien. Ook is de humor wel erg braaf en is deze film duidelijk gericht op de kleintjes. Een nipte 2.5 sterren.

geplaatst: 27 april, 16:10 uur [permalink]
Heerlijke film. Voor de pinguins zijn super gemaakt!

Dick2008
geplaatst: 30 april, 21:46 uur [permalink]
Dick2008 schreef:
Wat een matige film, uitgaande van de trailer, had ik er veel meer van verwacht. Carrey, waar ik toch al geen fan van ben, doet het nog wel redelijk, maar hij komt toch vaak over alsof hij niet goed raad weet met die pinguins. Dit zie ik wel vaker in dit soort films. Hoewel deze fiilms vaak succesvol zijn die live action/familiefilms voor acteurs nou niet bepaald de mogelijkheid om een glansrol neer te zetten.

De film begint eigenaardig en daarna wordt het langzaam iets beter zodra de eerste pinguin aan bod komt. Maar toch blijft de film vrij continue en zitten er weinig grappige momenten in, ook is opbouw nogal onsamenhangend, want ik heb me toch vaak afgevraagd wat ze nu eigenlijk willen met deze film.
Lansbury doet het nog wel redelijk. Maar er wordt teveel op Popper's werk en privé in gegaan waardoor de pinguins vaak op de tweede plaats komen en daardoor ook enigszins misleidende titel.
Hoewel dit aan het eind goed wordt gemaakt, zijn pinguins geen huisdieren en nogal onlogisch wordt daarmee omgegaan. Want dan zijn ze toch beter af in een dierentuin, waar ook uitwisselings-programma's worden gehanteerd.

Jammer na films als Yogi the Bear, Alvin and the Chipmunks en Stuart Little, dan nu toch een zware tegenvaller. 2.0

Ik vond het eigenlijk nog minder dan vorige keer. Die kop van Carrey alleen al. Gugino oogt oud en Lansbury is het.

Niet alleen komt de film erg geforceerd over maar ondanks dat ze het hier en daar wel mooi en nog wat leuk proberen te maken met die opnamen van de pinguïns is dit gewoon weer zo'n familiefilm waar er duizenden van zijn. I.p.v. honden, katten, allerlei andere dieren zijn het nu pinguïns die als opvulsel mogen dienen van een clichéverhaal waarin onder andere Carrey de aandacht gaat trekken en die lastige pubers natuurlijk ook weer. 2.0