Mr. Popper's Penguins (2011)

Komedie / Familie

geregisseerd door Mark Waters
met Jim Carrey, Carla Gugino en Angela Lansbury

Mr. Popper is een machtige zakenman uit New York, die plotseling zes pinguïns erft van zijn vader. Hij verandert zijn appartement in een wonderlijke winterwereld. Het blijkt niet makkelijk te zijn om voor de dieren te zorgen, maar gaandeweg gaat het hem steeds beter af. Ondertussen leert Popper ook het belang van familie en vrienden kennen. Zijn beroepsmatige en zakelijke kant begint langzaam af te brokkelen.

avatar van K. V.
'k had weinig verwachtingen bij deze film, maar 'k vond het wel een vermakelijke familiefilm. Een typische verhaal, maar vervelen deed het niet.
De cast deed het ook prima en zaten goed in hun rol. De pinguïns vond 'k ook erg realistisch gemaakt. Veel beter gemaakt dan dat meestal het geval is.
Niet super grappig, maar hij had toch z'n momenten.
Prima film voor de hele familie, 'k heb me alvast de 90min niet verveeld.

avatar van krosnicky
Zeer mooie familie film om te kijken in de winter periode met opnieuw een steen goed Jim Carrey

avatar van Edie
Aan gebrek aan iets anders op TV deze film maar bekeken; ik heb me prima vermaakt, het is natuurlijk allemaal voorspelbaar; maar ik had niet veel anders verwacht. Gewoon leuk.

avatar van Timothyvdmeer
heb me zeker vermaakt met deze familiefilm. De koude zakenman die uiteindelijk toch een hart heeft. Ja het is voorspelbaar en zeer braaf maar dat doet er niet toe.

avatar van Gang_Star
Leuke familiefilm met een leuk verhaal. Goed geacteerd door Jim Carrey en met voldoende goede grappen. Het is een leuke wegkijker ondanks dat het ietwat voorspelbaar is, maar het verveelt niet.

avatar van JeroenFR08
Flink waardeloze, saaie niet te nassen b-film. Komt stiekem denk ik ook door de Nederlandse nasynchronisatie. Pfff wat onnozel zeg.

avatar van Mike 1984
Vermakelijke familiefilm. Jim Carrey's talenten worden niet allemaal gebruikt, maar zijn acteerprestatie is des te beter vind ik. Het leuke is dat er echte pinguïns gebruikt zijn tijdens de meeste scène , in plaats van computeranimatie. Hoewel deze film geen hoogvlieger is, is amusement toch verzekerd en kan dus iedereen aanraden deze te bekijken.

avatar van hijman1946
Gewoon een prima familiefilm,goed gevonden en vermakelijk

Matige film over een succesvol zakenman wiens leven op z'n kop komt te staan als hij een pinguïn erft. Het slappe verhaaltje met clichématige personages kent maar weinig progressie en weet niet echt te boeien. De pinguïns en Jim Carrey zijn wel leuk, maar dat heb je op een gegeven moment wel gezien. Ook is de humor wel erg braaf en is deze film duidelijk gericht op de kleintjes. Een nipte 2.5 sterren.

Heerlijke film. Voor de pinguins zijn super gemaakt!

Dick2008
Dick2008 schreef:
Wat een matige film, uitgaande van de trailer, had ik er veel meer van verwacht. Carrey, waar ik toch al geen fan van ben, doet het nog wel redelijk, maar hij komt toch vaak over alsof hij niet goed raad weet met die pinguins. Dit zie ik wel vaker in dit soort films. Hoewel deze fiilms vaak succesvol zijn die live action/familiefilms voor acteurs nou niet bepaald de mogelijkheid om een glansrol neer te zetten.

De film begint eigenaardig en daarna wordt het langzaam iets beter zodra de eerste pinguin aan bod komt. Maar toch blijft de film vrij continue en zitten er weinig grappige momenten in, ook is opbouw nogal onsamenhangend, want ik heb me toch vaak afgevraagd wat ze nu eigenlijk willen met deze film.
Lansbury doet het nog wel redelijk. Maar er wordt teveel op Popper's werk en privé in gegaan waardoor de pinguins vaak op de tweede plaats komen en daardoor ook enigszins misleidende titel.
Hoewel dit aan het eind goed wordt gemaakt, zijn pinguins geen huisdieren en nogal onlogisch wordt daarmee omgegaan. Want dan zijn ze toch beter af in een dierentuin, waar ook uitwisselings-programma's worden gehanteerd.

Jammer na films als Yogi the Bear, Alvin and the Chipmunks en Stuart Little, dan nu toch een zware tegenvaller. 2.0

Ik vond het eigenlijk nog minder dan vorige keer. Die kop van Carrey alleen al. Gugino oogt oud en Lansbury is het.

Niet alleen komt de film erg geforceerd over maar ondanks dat ze het hier en daar wel mooi en nog wat leuk proberen te maken met die opnamen van de pinguïns is dit gewoon weer zo'n familiefilm waar er duizenden van zijn. I.p.v. honden, katten, allerlei andere dieren zijn het nu pinguïns die als opvulsel mogen dienen van een clichéverhaal waarin onder andere Carrey de aandacht gaat trekken en die lastige pubers natuurlijk ook weer. 2.0

avatar van john mcclane 2
onschuldig en leuk familie film vermaak.
het is niet heel bijzonder allemaal.
Maar kijkt lekker weg.

avatar van Brabants
Vertrouwde verhaallijn met als toevoeging wat pinguïns. Het levert voor een film met Jim Carrey zeker hilarische momenten op. Hij trekt het geheel dan ook naar een iets hoger platform. Al met al niet al te best, maar zeker wel vermakelijk.

avatar van Kahlo
Leuke familiefilm, maar verder niet echt bijzonder.

Vermakelijke familiefilm!

avatar van Kondoro0614
Ook deze film tijdens mijn ziek zijn bekeken, want meestal ga ik dan erg domme en ‘kinderachtige’ films kijken naar mijn mening omdat je wat meer zin hebt om opgevrolijkt te worden. Daarom viel ook als snel de keuze op ‘Mr. Popper’s Penguins’. Een niet al te snuggere film waarbij Jim Carrey een redelijke rol verzorgt.

Deze mening doe ik wel even in het kort, aangezien ik niet zo veel zin heb om voor deze film een lange mening te typen aangezien je best snel uitgesproken bent over deze film, zo veel in houd heeft hij niet.

Het verhaal is redelijk. We volgen Meneer Popper (Jim Carrey) die een vader heeft die altijd op een soort ontdekkingsreis is. Popper krijgt op een dag een pakketje binnen van zijn vader met daarin een bevroren pinguïn die even later bevriest en Popper een nieuwe inwoner heeft. Hij belt boos naar zijn vader op hoe dit kon gebeuren waarna een man oppakt die hij niet kent, die hem vervolgens nog eens 5 andere opstuurt. Nu zit Popper vast met zes pinguïns wat hij niet wilt maar, eenmaal wanneer zijn kinderen thuis kwamen wist hij dat ze misschien wel mooi van toepassing konden zijn en hield ze. Hij kreeg een band met ze maar onder tussen moest hij ook aan het werk, een oud gebouw kopen die ze vervolgens weer konden slopen. Het loopt allemaal niet goed en als hij zijn werk en bijna de pinguïns kwijt raakt moet hij alles op alles zetten om beiden te behouden, en er voor te zorgen dat zijn kinderen nog van hem houden.

Allemaal erg leuk, ik vond het anders niet zo heel bijzonder. Geinig om eens tussendoor te kijken of net zoals mij als je ziek bent maar daar blijft het al snel bij, next!

avatar van Rickazio
Vanmiddag nog eens gezien, jammer dat je zo weinig van die vermakelijke familie-comedy films hebt van enige kwaliteit tegenwoordig en niet vol cliches en politiek-correct geneuzel!

avatar van macrobody
Typisch Jim Carrey filmpje. Als je hem niet leuk vindt dan wordt het geen leuke avond voor je. Anders wel.