Mondo Topless (1966)

Documentaire

geregisseerd door Russ Meyer
met Babette Bardot, Pat Barrington en Sin Lenee

Striptease danseressen voeren hun nummertje op in de vrije natuur en geven in interviews uitleg over hun werk.

Ramon K
Dit riekt allemaal naar erotisch prutwerk! Ik weet niet wat je allemaal toevoegt stinissen, maar ik heb geen zin om dadelijk ook nog alle sbs6 Tirolerwerkjes toegevoegd te zien worden.

De films van Meyer zijn stuk voor stuk cult films, en kun je echt niet vergelijken met Tiroler films, dus als je niet weet waar over je praat zeg dan maar niks.

avatar van BoordAppel
Cult documentaires bestaan die tegenwoordig ook al?

Ja kijk maar eens op internet.

tovenaar
dus als je niet weet waar over je praat zeg dan maar niks.

Ho ho, er stond toch een smilie achter Ramon's bericht. Niet zo hostile Henk! (<< Let op, Smilie )

Sorry sorry

tovenaar

avatar van Goodfella
Henk, als ik mijn smiley-cursusboek uit heb mag je 'm wel overkopen, als je wil

neo (crew)
Russ Meyer maakte deze natuurlijk gewoon heerlijk voor het geld, en dat is te zien. Blijkbaar wist hij waar men behoefte aan had, Voorheen was hij ook al fotograaf voor Playboy. De introductie montage van San Francisco is echt geweldig! Daarna dansen rondborstige dames erop los, met geweldige groovy muziek. In het begin valt er nog wat te lachen (wat in hemelsnaam doet die trein daar?), maar na een tijdje begint het toch wat eentonig te worden. Kijk liever een speelfilm van de man. 2 sterren

Een vrij grappige mondo film van Russ Meyer. Het slaat echt helemaal nergens op, daarom ook zo grappig. Die verteller is echt fantastisch, en dat geouwehoer van die bimbos. Prachtig.

avatar van namingway24
Gaat natuurlijk nergens over, maar de dames zijn erg fraai en de film heeft een leuke retro feel.

De opening met de introductie van San Francisco was best leuk gedaan en zag er ook mooi uit. Wat daarna volgt is een waar tieten walhalla en dat 55 minuten lang. De film (het is ook eigenlijk een documentaire) gaat helemaal nergens over en vrijwel alleen vrouwen met enorme borsten (mijn god wat had Darlene Gray een formaat zeg ) zijn zichtbaar en dansen (meer epileptische aanvallen), rennen, zwemmen en liggen de hele tijd te pronken met hun fraaie handel Uiteraard wederom begeleidt met de typische Russ Meyer muziek. De vrouwen komen ook allemaal aan het woord over het thema topless maar eerlijk gezegd is alles me ontgaan wat ze zeggen. Je kwam eigenlijk ogen te kort voor deze film. Sommige dames zoals Babette Bardot en Lorna Maitland (mooie vrouw) waren ook te zien in andere films van Russ Meyer. Je zou zeggen 55 minuten aan borsten is saai maar eerlijk gezegd had het van mij nog langer gemogen De documentaire wordt overigens afgesloten met een dansend achterwerk in beeld

Een 1.0 voor het verhaal (was er namelijk niet) en een 5.0 voor de vrouwen maakt gemiddeld een 3.0

P.S. vond het wel jammer dat Tura Satana en vooral Haji niet in deze documentaire voorkomen.

avatar van alexspyforever
Deze is al veel beter dan zijn voorganger "Europe in the Raw". Hier geen (saaie) beelden van mogelijke vakantiebestemmingen in Europa maar enkel beelden van (vooral dansende) topless vrouwen. Er zijn ook een aantal strip-tease scènes in maar deze zijn vrijwel allemaal gehaald uit "Europe in the Raw". Hierdoor is het nieuwe materiaal dat "Mondo Topless" brengt hoop en al 45 minuten. Het goede hieraan is dat je hierdoor "Europe in the Raw" eigenlijk kan overslaan als je toch geen interesse hebt in de andere zaken.
Het mindere vond ik dan weer de stem van de verteller. Na de intro had ik zoiets van jee als jij op die manier aankondigingen doet heb ik eerder zin om ver weg onder een stoel weg te kruipen dan op de attractie af te komen. Als de film echt aan het rollen gaat zegt hij gelukkig niet zo veel meer.
Persoonlijk ben ik niet zo voor dat wilde dansen met veel booby shaking. Ik ben meer voor de tragere strip-tease. Als de vrouwen al meteen topless zijn is er al snel een aspect van het erotische verdwenen. Omdat dit vooral het geval was bij de rondborstige Lorna Maitland en Darlene Grey, waren dat mijn favoriete stukjes. De verteller beweerde dat Lorna een succesvolle carrière zou hebben, maar op filmvlak is dat er toch niet echt uitgekomen, hoop en al in 3 films meegespeeld.
Die Babette Bardot verwarde ik voortdurend met haar familienaamgenoot "Brigitte Bardot". Ze deed toch echt wel haar best om op Brigitte te lijken.

avatar van Peake
Bijzonder hoe Meyer met deze documentaire door de aaneenschakeling van continue topless poserende dames een welhaast surrealistische sfeer weet te creëren.

avatar van goongumpa
haha, explo in zijn puurste vorm natuurlijk. maar meyer heeft uiteraard ook wel een artistieke kant. zijn stijl is meteen herkenbaar. het werk komt vanuit zijn lul (of zijn drang naar $), maar zijn vakmanschap en oog tonen natuurtalent. ik apprecieer zijn swingin' muziekstijl, zijn geniale fotografie, oertypische camerastandpunten en strakke montage. humor is vaak ook scherp. hier is de artistieke kant minder aan de orde, goede beelden van vrouwen met blote borsten zijn belangrijker. en dat apprecieer ik ook.
de getuigenissen van de dames zijn van wisselend niveau, wel altijd eerlijk en ongeremd, maar vaak oppervlakkig. enkele dames vertonen zeker praktisch verstand. en okay, deels omdat ik de vrouwelijke-voorgevel-voorkeur van mr. meyer wel deel, zijn stijl tof vind, en 60s popcultuur fijn vind, is het voor mij zeker een waardevolle film. geen andy warhol of helmut newton, maar beter dan tinto brass en dergelijken. je kan het ook saai vinden, maar het zijn goede beelden. projecteer het dan bij een garagerock concert en het is weer fantastisch. popart..