What's Your Number? (2011)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Mark Mylod
met Anna Faris, Chris Evans en Ari Graynor

Ally Darling (Anna Faris) is een vreemde jonge vrouw die het magische aantal van twintig verschillende vriendjes heeft bereikt. Ze besluit om al haar ex-vriendjes opnieuw te bezoeken, in de hoop dat een van hen de ware liefde is. Ze krijgt hierbij hulp van haar buurman, de rokkenjager Colin (Chris Evans).

avatar van erpunited
Standaard Romcom. Super voorspelbaar. Enkele leuke grapjes. Vermakelijke film maar niets aparts

avatar van Barry83
Ontzettend belachelijke film die geen enkel moment grappig is. Waardeloos! Anna Faris is een lekkere meid om naar te kijken maar heeft een vreselijk irritante stem.

Goede film. et 1ste uur vond ik heb vrij goed. Daarna zwakte hij nogal af. Verhaal is goed.
Anna Faris speelde vrij goed maar wordt wel tijd dat ze een goede rol speelt.

De film begon best aardig, zeker als je van romcoms houdt is hij goed te doen maar op een bepaald punt vond ik echt te overdreven worden. De logica (zover die er was) raakt een beetje verloren. En daarna wordt de film steeds zwakker met natuurlijk het cliché einde.
De abs van Chris Evans hebben veel goed gemaakt...dat wel

pfff.... van dit soort humor moet je houden. Simpel en een laag niveau. En zeker geen sterk staalje acteren. Film 1 uit duizend. Niet meer waard dan 2 sterren.

Slechte film. Standaard romcom, je moet er van houden natuurlijk, maar deze is wel heel simpel. De hele rode draad gaat naar mijn idee een beetje verloren naar mate de film vorderd. Daar komt nog eens bij dat ik Anna Faris een waardeloze actrice vind. Ze moet me maar eens verrassen met een goede rol, dan praten we weer verder.

avatar van cantforgetyou
Deze film viel een beetje tegen. Hij is zeker niet slecht. Best leuk, maar daar is het dan ook mee gezegd. Af en toe een glimlach, maar we lagen geen één keer in een deuk. Nou, gebeurt dat ook niet zo snel bij ons, maar een komedie op zijn tijd is vermakelijk. Toch blijft Anna Faris een zeer leuke meid in hoe ze doet en praat. Dus krijgt de film 3 sterren. Chris liep alleen maar mooi te wezen in zijn onderbroek. Ook leuk om naar te kijken.

avatar van mnrk
Well if I wasn't your first, at least I can be your last..Why? Are you going to rape and kill me later?

Een vermakelijke komedie met natuurlijk een standaard verhaal erin verwerkt....

Het acteerwerk van Anna Faris was in orde en de samenwerking met Chris Evans was ook op zijn tijd best wel leuk...

Maar vooral de scene's met "Disgusting Donald" waren geweldig...en de soundtrack in deze film was ook in orde.

avatar van rep_robert
What's Your Number is een erg humoristische film met een grappige Faris en Evans met goede humor en lekker luchtig. Vooral de scenes met "Disgusting Donald" zijn inderdaad erg grappig.

Helaas wordt er behoorlijk geknoeid in het script en verliest het de geloofwaardigheid richting het lang uitgerekte einde. Vooral de keuzes van Faris haar personage zijn gewoon vervelend te noemen.
Verder een voorspelbaar zooitje en dat telefoontje op het einde werkte helaas ook niet. Ik dacht vanaf het begin al dat ze eigenlijk niet had geneukt met Joel McHale(Community) omdat ze beide bezopen waren, helaas kiezen de makers van de film dan ook weer om een anonieme ex te laten bellen en te zeggen dat ze niet seks met elkaar hadden gehad. Mijn theorie was logischer geweest

avatar van Starlady
Veel gelachen, wel een beetje cliché. Maar een echte feelgood movie

avatar van aspers
Heel cliché en ook voorspelbaar inderdaad, maar desondanks een verrassend leuke film! Je moet wel een beetje van de stijl van Faris houden (kan mij voorstellen dat mensen zich hier ook aan storen). Maar als je haar wel kunt waarderen is dit gewoon een hele leuke film.

Vooral de chemie tussen Faris en Evans verdient een dikke pluim! Heel aanstekelijk en overtuigend!!! Had dit van te voren niet verwacht (heb deze film lang aan de kant laten liggen) maar absoluut de moeite waard. Gewoon een hele leuke film!

Geen diepgaand verhaal, en deze film zal ook vast geen Oscar winnen.... maar wij hebben ons erg vermaakt. Dus vandaar... 4*

avatar van Rianneke_Dan
Leuke film! Ik kan Faris altijd wel waarderen en Evans is gewoon een lekker ding! De chemie tussen die twee is erg goed, en ik kon de humor en wat grovere taalgebruik ook wel waarderen. Het was niet zo netjes als in de meeste romantische komedies en dat gaf net even wat vernieuwing. Verhaal stelt niet veel voor maar het word erg leuk gebracht dus daar kon ik me niet aan storen. Was gewoon heel leuk om eens te kijken

avatar van tal1b
what's your number? 13
'n voorbeeld van 'n '13 in een dozijn film' met in de hoofdrol een spook die loopt te blèren als 'n viswijf.

avatar van tal1b
Barry83 schreef:
Anna Faris is een lekkere meid om naar te kijken

ja als je van spoken houdt.

Ik snap niet dat een film met twee van de grappigste acteurs uit mijn jeugd samen in zo'n saaie romkom zitten. Erg standaard.

avatar van Jessen0wnt
Alles met Anna keur ik goed. Ik weet niet wat er met deze vrouw is, ik kan gewoon echt goed lachen om deze vrouw. Ik vind alles wat ze zegt en doet grappig waardoor een enorme flauwe, voorspelbare en eigenlijk gewoon domme film als deze enorm lekker weet te scoren. De Engels-accent-grap was dan waarschijnlijk wel het hoogtepunt, maar echt: humoristische vrouw. En het ergste is nog dat ze er waarschijnlijk niet eens veel voor hoeft te doen. Forever blond. Al met al dus leuk vermaakt, maar de film stelt natuurlijk niks voor, wat iedereen denk ik al bij voorbaat weet. Leuk voor een keertje, en zeker als je Anna Faris kent en waardeert. 3 sterren

avatar van henkula
Ik sluit me aan bij het hier bovenstaande, met Anna zit je altijd goed.

avatar van totkijkdanmaar
Film die bijzonder weinig om het lijf heeft maar wel heel leuk is om te kijken. Af en toe zie je dat Chris Evans de grootste moeite heeft om zijn lach in te houden als Anna Faris weer eens tekeer gaat.

avatar van Jolienepien
Viel me erg mee. Ik moest regelmatig hardop lachen zoals wanneer Ally een uitstruikje krijgt van haar ex en hij haar aan haar vagina herkent . Het is natuurlijk wel te voorspellen hoe het afloopt, maar dat kon de pret niet drukken.

avatar van Mikemans
Lekker flauw. Goed vermaakt.

avatar van soom
Zie ik nu dat Mark Mylod degene is van dat verschrikkelijke, vreselijke AliG? Hmm! Dit was zo veel beter, leuker en schattiger dan die half leuke klucht van Sacha Baron Cohen, die vooral met Bruno een goeie gooi deed naar leukste typetje ooit, maar mij met AliG niet overtuigde.

Leuk, schattig, lief. Anna Faris en Chris Evans spelen heel naturel, zijn op hun gemak met elkaar, wat de sfeer van de film ten goede komt. Heerlijk zwijmelen bij dit. Het afschuwelijke van the Cove (zoals ik bij die film al aangaf, zal ik die beelden van mijn levensuren nooit meer vergeten) drong dit wel enigszins naar de achtergrond. Anna Faris is wel ietsje meer dan een dom blondje. Er gaat een zekere energie van haar uit, die voor de film heel aanstekelijk naar voren komt, en waarop Chris Evans soepel en snel inspringt. Hun chemistry is duidelijk.

Schattig filmpje, dus. Ik viel in katzwijm bij het aanschouwen van Chris, in zijn eerste scene al. Zijn wasboordje is, laat ik het netjes omschrijven, ongelooflijk sexy. Ooh man, wat lag ik denkbeeldig te kwijlen.... Ghehe. Mooie mannen alert, in elk geval. Vooral voor Chris. Ik ga maar snel eens kijken of er meer met deze mooierd te vinden is in de videotheek. Captain America! The Avengers, joehoeieie.

avatar van Spetie
Standaard romkomverhaaltje, die behoorlijk voorspelbaar is, maar dankzij de twee hoofdrolspelers nog wel enigszins genietbaar is.

Anna Faris is sowieso een vrouw, waar ik een licht zwak voor heb. Ze kan op zo'n droge manier onnozel doen, dat ik in haar vaak een soort vrouwelijke versie van Leslie Nielsen herken. Ook in deze komedie, weet ze door haar komische timing van een aantal scenes toch weer iets leuks te maken. Verder viel Chris Evans mij ook erg mee. Als superheld heeft hij maar weinig uitstraling, maar zijn komische timing is best goed.

Het is dan ook aan hen te danken, dat deze What's Your Number nog prima kijkbaar is. Het verhaaltje zelf en de grappen zijn bijzonder slap en missen duidelijk scherpte. Op dat gebied is het dan ook duidelijk geen aanrader. Alleen voor de fans van Faris en Evans zullen we maar zeggen.

kleine 2,5*

avatar van nightbreed
Laat me raden, die rokkenjager blijkt de ware te zijn. Ik kan de film al helemaal uitdromen, van de eerste tot de laatste minuut.

avatar van sakkediemus
Hoewel ik (Hollywood) romcoms soms wel kan appreciëren zal het nooit m'n favoriet genre worden. Uitschieters hierin zijn sowieso al een rariteit.

Het gros van dit genre zijn ofwel behoorlijk tot zwakke films ofwel zijn het gewoon afschuwelijk slechte films.

What's Your Number behoort ongetwijfeld tot die laatste groep.

Komedie? Niet eens een glimlach. Romantisch? Feelgood? Verre van. Van sfeer is er ook helemaal geen sprake. De film verzuipt gewoon in z'n eigen meligheid. Echt verschrikkelijk. Behoort bovendien ook nog tot de meest voorspelbare films ooit maar laat dat dan nog het minste zijn.
Er valt gewoon helemaal niks maar dan ook echt niks te beleven.

Het acteerwerk is zwaar ondermaats, de personages uitermate irritant en op audiovisueel vlak is het ook een dikke nul. Nu ja, om dat laatste draait het bij dit soort films dan ook zelden of nooit.

0,5 *

Tegenvallende film waarin een vrouw haar twintig ex-vriendjes terug zoekt, om te kijken of de ware er niet tussen zit. Te lang en te voorspelbaar (zelfs voor een standaard romcom als deze). Ook is het geheel te geforceerd grappig, zoals de flashbacks van de ex-vriendjes. Anna Faris is soms leuk en soms irritant.

avatar van ibendb
Grappige film!
Ik heb ooit eens geprobeert om deze film te bekijken, maar ik ben toen in slaap gevallen. En aangezien er niks anders te zien was, keek ik maar deze romcom. Anna Faris zie ik erg graag spelen. Vooral in rolletjes als deze. Ze heeft zo'n sullige uitstraling waardoor ik steeds moest glimlachen. De film zelf heeft een erg voorspelbaar verhaal, maar toch blijft het verdraagbaar. De leuke grapjes tussendoor zorgden voor wat luchtigheid. 3*

avatar van Aapje81
Middelmatige komedie die aan elkaar hangt van stompzinnige oppervlakkigheid. Pakweg de eerste twintig minuten is dit nog leuk om naar te kijken maar daarna wordt het toch wel vermoeiend.

Incidenteel heb ik kunnen lachen om de nogal ordinaire Anne Faris maar zij is als actrice niet goed genoeg om een film te kunnen dragen en Chris Evans vond ik bloed irritant.

Matig.

avatar van Pantoffel
Niet slecht, je weet al heel snel hoe de film zal eindigen, maar dat is bij dit soort films zo goed als altijd het geval.

avatar van boozebelly
Standaard "vrouwenfilm" voor een stel vriendinnen die een avondje alleen thuis zijn en melig willen doen of voor van die typische, alleenstaande, zogenaamd jonge vrouwen van een jaar of 45 in de midlifecrisis, dikwijls met een kano die door de jaren heen meer bezoekers heeft getrokken dan het Anne Frank huis, die graag bevestigd willen zien hoe moeilijk het "gedoe" met mannen allemaal wel niet kan zijn.
Mocht er onverhoopt toch eens een kerel (net zoals ik ) in de situatie komen dat je wel moet kijken, dan is er ter compensatie voldoende oogstrelend vrouwelijk bloot aanwezig en voor de vrouwen zijn er uiteraard mannen met wasbordbuikjes, die gek genoeg ook nog eens tegelijkertijd uiterst begripvol en romantisch zijn ingesteld...

Het verhaal zelf is zogezegd oppervlakkig, standaard, voorspelbaar en grenst tegen het hersenloze aan.

avatar van Katharina
Opzich niet naar om te kijken, maar het einde vond ik echt echt slecht, als ze daar ietsje langer over na hadden gedacht, had de hele film een stuk beter kunnen zijn.

Dick2008
Het lijkt wel of ze steeds "slechter" worden die romantische komedies, in hoeverre dat nog kan. . Ze schrijven de scripts waarschijnlijk op bierviltjes, of zo. En ze zijn ook wel aan de lange kant, voor dat wat er te zien valt (117 min (director's cut)) .

Anna Faris heeft wel een lief koppie, dat wel. En ze doet haar best. Bij IMDb lees ik, ze wil wel serieuze rollen spelen, maar krijgt ze niet. Conservatief Hollywood, vrouwen hebben het niet gemakkelijk, dat was vroeger al zo. Daarin is ze niet de enige.
Magere film, en saai, ondanks het enthousiaste spel van Faris. Jammer, 2.0.

avatar van ILDIB
1000 in dozijn film maar wel een leuke en goed uitgevoerd. Prima te kijken en geen zoetsappige bagger. Ook al ligt alles van begin al vast.

Guilty pleasure..