Wishful Thinking (1997)

geregisseerd door Adam Park
met Drew Barrymore, Jennifer Beals en Mel Gorham

Max ontmoet Elizabeth. Ze wonen samen, maar als zij over trouwen begint sputtert hij tegen. Hij wordt ten onrechte vreselijk jaloers en denkt dat zij met zijn beste vriend flirt. Elizabeth, aangeslagen door Max's weigering zoekt steun bij Jack, maar hun vriendschap lijkt onschuldig. Lena, die met Max werkt en erg op hem is gesteld, denkt zijn jaloezie te kunnen gebruiken, om hem van Elizabeth los te krijgen. Als Elizabeth een man op bezoek heeft, belt Lena Max op en stuurt hem naar huis om de twee te betrappen. Dan voelt Lena zich schuldig en gaat naar Max's flat. Wie gaat er nu met Elizabeth....?

avatar van matthijs_013
Verschrikkelijk is het enige dat ik kan zeggen

*1,5

avatar van soom
Wel een lekker filmpje. De ondertiteling liep alleen op een gegeven moment niet meer parallel met wat de acteurs zeiden, beetje vreemd dus. Maar door Drew en Jennifer, en in mindere mate de mannen, wordt het wel tot een genietbare film getrokken. Romantische films zijn uiteraard nooit echt hoogdravend of werkelijk goed.. Maar Drew lijkt best zin te hebben, en Lena is wel memorabel genoeg om aan terug te denken. 3,5*, niet meer, maar ook beslist niet minder. Heerlijk relaxen.

avatar van Dievegge
Best wel onderhoudend. Ik vond ook Drew en Jennifer veel beter dan hun mannelijke tegenspelers. Er zat een verrassingselement in in die zin dat ik eerst dacht dat Drew de gemene vamp was, terwijl ze uiteindelijk toch sympathiek bleek.