The Good Doctor (2011)

Drama / Thriller

geregisseerd door Lance Daly
met Orlando Bloom, Riley Keough en Taraji P. Henson

Dr. Martin Ploeck (Orlando Bloom) is zijn hele leven al op zoek naar respect. Dan ontmoet hij de 18-jarige patiënte Diane (Riley Keough) die lijdt aan een nierinfectie. Zij krijgt van haar vader steun en het zelfvertrouwen dat zij nodig heeft. Echter, wanneer haar gezondheid begint te verbeteren, vreest Martin haar te verliezen en begint hij te knoeien met haar behandeling om haar in het ziekenhuis te houden, dicht bij hem.

Een kruimelig karakter-(psycho)drama over een geesteszieke arts, dat geen duidelijke richting heeft, waar wel spannende en fascinerende momenten kent, met de ingrediënten: psychische verwarring, zelfzuchtige gewetenloosheid en morele dubbelzinnigheid, die nog eens door de wet versterkt wordt. Orlando Bloom lijkt over zijn rol te struikelen, de rest van de cast speelt redelijk, maar Michael Pena is uitermate sterk. O, en ik las ergens dat Riley Keough de kleindochter van Elvis Presley is.

avatar van Number23
Orlando Bloom in een klein, onbekend filmpje die hij zelf ook heeft geproduceerd.
Tis verfrissend om hem eens niet als stoere piraat of lenige elf in harnas te zien. In deze film speelt hij namelijk een erg onzekere jongeman die niet echt wordt erkend door zijn omgeving.
Orlando doet het aardig, zo'n rol ligt hem op zich wel, maar meer ook niet. De rest van de cast is niet zo bijster bijzonder. Pena speelt vervelend en ook Simmons laat zijn kop even zien in een vervangbare rol.
Verhaal is op zich boeiend, maar wordt niet zo gebracht. Middenmotertje.

avatar van Keane1983
Een film die in het begin lekker beklemmend is, maar uiteindelijk stuikeld over (in mijn ogen) overdreven personages (mannelijke verpleegkundige) en een rommelig verhaal.
Zoals hierboven ook al beschreven is doet Orlando het toch wel goed, maar de tegenspelers doen het niet allemaal even sterk.
Het feit dat de film abrupt afloopt kon mij niet zo heel erg bekoren, had het toch gaag iets meer afgerond gezien.
Tja, een thriller van matig niveau waarvan het verhaal me wel wist te boeien maar alles eromheen niet.
Van mij niet meer dan een 2,5*

avatar van Decec
Een goede drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...