The Good Doctor (2011)

Drama / Thriller

geregisseerd door Lance Daly
met Orlando Bloom, Riley Keough en Taraji P. Henson

Dr. Martin Ploeck (Orlando Bloom) is zijn hele leven al op zoek naar respect. Dan ontmoet hij de 18-jarige patiënte Diane (Riley Keough) die lijdt aan een nierinfectie. Zij krijgt van haar vader steun en het zelfvertrouwen dat zij nodig heeft. Echter, wanneer haar gezondheid begint te verbeteren, vreest Martin haar te verliezen en begint hij te knoeien met haar behandeling om haar in het ziekenhuis te houden, dicht bij hem.

Mager drama enigszins opgewaardeerd door de sterke cast verder allemaal erg standaard en middelmaat.

Een kruimelig karakter-(psycho)drama over een geesteszieke arts, dat geen duidelijke richting heeft, waar wel spannende en fascinerende momenten kent, met de ingrediënten: psychische verwarring, zelfzuchtige gewetenloosheid en morele dubbelzinnigheid, die nog eens door de wet versterkt wordt. Orlando Bloom lijkt over zijn rol te struikelen, de rest van de cast speelt redelijk, maar Michael Pena is uitermate sterk. O, en ik las ergens dat Riley Keough de kleindochter van Elvis Presley is.

Klopt, is de oudste dochter van Lisa Marie Presley

avatar van MovieQueen
Die Riley lijkt wel erg veel op Drew Barrymore zeg :O

avatar van Pazmaster
Redelijke film met een aardig verhaal. Acteerwerk is goed. Einde van de film wel een beetje teleurstellend. 3 sterren

Beetje gezapige misdaad thriller.
Al kun je thriller sowieso met korrel zout nemen.
Echt spannend is het verhaal niet over de door arts geobseerde gedachten rondom een blond meisje. Film kabbelt rustig door en het is een raadsel wat de chemie is tussen patientje Diana en arts Martin.De ontmoetingen zijn vooral duf.
Beetje chantage, een moord, zo tuft "The Good Docor" richting het einde.
En de manier waarop de film afloopt zorgt helemaal voor het laatste stukje onvrede.
Er wordt naar behoren geacteerd maar dat kan de film niet redden.

avatar van jippie2010
Ik werd niet warm of koud van deze film.
Traag, licht chaotisch, slecht gecast...
ik kan er niet meer voor geven dan een *2.0

avatar van Number23
Orlando Bloom in een klein, onbekend filmpje die hij zelf ook heeft geproduceerd.
Tis verfrissend om hem eens niet als stoere piraat of lenige elf in harnas te zien. In deze film speelt hij namelijk een erg onzekere jongeman die niet echt wordt erkend door zijn omgeving.
Orlando doet het aardig, zo'n rol ligt hem op zich wel, maar meer ook niet. De rest van de cast is niet zo bijster bijzonder. Pena speelt vervelend en ook Simmons laat zijn kop even zien in een vervangbare rol.
Verhaal is op zich boeiend, maar wordt niet zo gebracht. Middenmotertje.

avatar van Keane1983
Een film die in het begin lekker beklemmend is, maar uiteindelijk stuikeld over (in mijn ogen) overdreven personages (mannelijke verpleegkundige) en een rommelig verhaal.
Zoals hierboven ook al beschreven is doet Orlando het toch wel goed, maar de tegenspelers doen het niet allemaal even sterk.
Het feit dat de film abrupt afloopt kon mij niet zo heel erg bekoren, had het toch gaag iets meer afgerond gezien.
Tja, een thriller van matig niveau waarvan het verhaal me wel wist te boeien maar alles eromheen niet.
Van mij niet meer dan een 2,5*

avatar van Marvinleeaday
Aardige film met een beroerd einde.

avatar van Decec
Een goede drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Redelijk HD kwaliteit breedbeeld
(soms geruis)...

Naar mannetje, redelijke niet al te spannende film. Goed gespeeld.

avatar van bjerik76
De film begon wat saai en erg traag, maar dat veranderde gelukkig wel op een gegeven moment.
Een rare actie, en wat vooral ongeloofwaardig was vond ik het etentje bij de familie.
Toen het dagboekje werd gevonden werd het pas spannend.
Wederom was het heel erg dom wat vooral een arts wel moet weten is wat wel en niet door een wc gespoeld kan worden. komop, iedereen weet dat je geen 20 vellen dik A4 papier door een wc kan spoelen, dat deze dan verstopt raakt.
Waarschijnlijk kwam de crew daar ook achter tijdens het filmen, en wisten ze geen eind meer te verzinnen.
Ik dacht eerst dat er in de film geknipt was, dus even terugspoelen, maar nee, ook geen stroomstoring, maar het was echt gewoon afgelopen.
Wat een banaal eind van de film zo op het hoogtepunt van een ontknoping.

Op zich was alles goed geacteerd en mocht de speelduur wel langer zijn, met een wat uitgebreider eind.