The Victim (2011)

Thriller

geregisseerd door Michael Biehn
met Michael Biehn, Jennifer Blanc en Ryan Honey

Annie's (Jennifer Blanc) leven is in gevaar nadat ze getuige is geweest van de gruwelijke verkrachting en moord op haar beste vriendin. Op de vlucht voor de twee aanvallers struikelt ze over Kyle (Michael Biehn), een kluizenaar die in de bossen leeft. Kyle vindt de stilte van het bos geruststellend. De robuuste en knappe eenling blijft bewust ver weg van de beschaving totdat een klop op de deur zijn eenzame leven verandert in een chaos.

avatar van glimmerman2000
Heerlijke Thriller, waarbij je niet al teveel bij na hoeft te denken...Ook wel eens lekker toch:)

Als eerste wil ik even zeggen: ''Wat ben ik jaloers op zijn ''cabin in the woods'';)...Al woon in zelf ook vrij dicht tegen het bos aan, maar een huis midden in het bos...HEERLIJK!

De sfeer in de film zat dus wel goed, en ook de spanning was redelijk aanwezig....Het einde werd nog even leuk, aangezien er een verassende twist aan de film zat!

Leuke ''simpele'' thriller, met een vlot verhaaltje

avatar van Shaky
Film die op alle fronten de plank mis slaat. Het zeer zwakke acteerwerk stoort niet eens zo erg. Vooral het flinter dunne verhaaltje dat vol met fouten en onlogisch heden zit, wekt irritaties op. De film is erg kort en daardoor wel uit te zitten, maar spannend wordt het nergens.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken, maar vond het allemaal niet zo bijzonder. Het acteerwerk was niet zo bijzonder en bestond uit B-acteurs.
Ook het verhaal was niet zo uitzonderlijk. Wel redelijk wat vrijscènes, maar het thrillergedeelte viel wel wat tegen.
Allemaal niet zo bijzonder, gelukkig viel de speelduur goed mee.

avatar van Metalfist
(Not) based on true events

Ik weet niet goed waarom maar zo af en toe kan ik het niet laten om zo'n goedkoop horrorfilmpje mee te nemen. De DVD van The Victim is vandaag de dag voor nog geen 2 euro in de MediaMarkt te vinden en hoewel het gemiddelde hier op MovieMeter niet zo goed is, wou ik de gok wel wagen om één reden: Danielle Harris. Altijd al een zwak voor gehad sinds films als de Halloween franchise (zowel oud als nieuw), Blood Night: the Legend of Mary Hatchet en Among Friends.

En ja, ook dit is wel weer tof gebleken. Weliswaar een kleinere rol voor Harris dan ik had verwacht maar sowieso is The Victim gewoon een vlot filmpje. In het begin redelijk irritant geschoten en die eindcredits zijn hilarisch slecht, het lijkt wel alsof je naar één of andere Facebookcompilatie zit te zien, maar hetgeen ertussen is best wel goed. De grote twist waar wordt geïnsinueerd dat Kyle iets met de vermiste vrouwen heeft te maken is vrij voorspelbaar en de personages maken soms wel erg vreemde beslissingen (op een bepaald moment stelt Kyle voor om naar een andere instantie zoals de FBI of de DEA te gaan waarop Annie het blijkbaar een goed moment vind om haar redder even binnen te draaien) maar het trucje met de flashbacks geeft dit net een beetje extra. Nog een pluspunt is dat Kyle een redelijk sarcastisch persoon is en dus nog wel wat fijne quotes in petto heeft. Ik zie mezelf nog wel hetzelfde reageren op iemand die klaagt dat het donker is.

Michael Biehn doet hier de heilige drievuldigheid onder het film maken: hij speelt de hoofdrol, heeft het script geschreven en regisseert bovendien ook nog eens de film. Ik vraag me altijd af hoe je dat in praktijk dan gaat realiseren maar Biehn is absoluut niet de eerste en ook niet de laatste die het doet. Door al die aspecten voor zijn rekening te nemen (en hij is ook nog eens producer), kan hij ook zijn vrouw Jennifer Blanc de film in loodsen en is het grotendeels dus een fijn familie uitje geworden. Biehn was vooral in de jaren '80 alomtegenwoordig met Terminator en Alien maar is een dikke 30 jaar later nog niet veel van zijn strepen verloren. Blanc doet het ook nog wel redelijk en Harris weet het in haar beperkte rol ook nog wel vrij goed te doen. Ryan Honey is als James Harrison echter wel erg hard op het randje (ook producer blijkbaar, dat verklaart wel veel) en ook Denny Kirkwood is als de Narcotica agent vrij inwisselbaar.

Tof om eens gezien te hebben en de DVD krijgt een mooi plekje bij de rest van de Harris DVDs. Biehn straalt toch net iets meer kwaliteit uit dan soortgenoten in dit genre en hoewel hij zich ook een paar keer serieus mispakt, doet hij toch ook veel goeds. Alleen die eindcredits.. Het is en blijft lachwekkend hoe dat in elkaar is gestoken.