Scar (2007)

Alternatieve titel: Scar 3D

Horror / Thriller

geregisseerd door Jed Weintrob
met Angela Bettis, Kirby Bliss Blanton en Devon Graye

Joan Burrows keert na vele jaren weer terug naar het stadje waar ze vroeger is opgegroeid, omdat haar nichtje haar diploma heeft gehaald. Eenmaal terug wordt ze geconfronteerd met een gruwelijke seriemoordenaar. Burrows herkent de moordenaar en komt tot de ontdekking dat het dezelfde moordenaar is die haar en haar beste vriend vroeger heeft ontvoerd en mishandeld.

avatar van _Daan_
Lekker filmpje!!

avatar van AmazingPP
Matige horrorfilm die ik niet in 3D heb gezien, maar gewoon op mijn televisiescherm. De film is op zich goed geschoten, daar ligt het niet aan, maar het acteerwerk is ver beneden peil. Schrikmomenten zitten er ook niet in en eigenlijk is de film best wel saai. Aan de andere kant: ik heb zeer zeker slechtere horrorfilms gezien, dus ja... Wat geef je dan zo'n film? 2,5 *!!

avatar van Spartaan1986
De twist vond ik niet verrassend maar tot die tijd was Scar wel amusant. Had op de 1 of andere manier wel iets weg van Halloween.

avatar van Blackhole
zo..

wat een waardeloze film...acteerwerk van niks en een verhaal..pff
kon me inderdaad niets boeien.
dat schreeuwen de hele tijd...klonk ook niet...agja

avatar van jordandejong
Is een beetje Hostel en Saw achtig, alleen is deze wel veel minder dan die 2 films.

avatar van Cyberator
Gistere avond in 3D bekeken thuis. na 20min. werd ik ziek...
Ogen waren moe, ik was moe, en dan nog door zo een brilletje naar zo een scherm kijken Aauw... ik kon het niet lang volhouden. Maar de 3D effecten zagen er echt goed uit. En de film ook... Maarja dat waren maar 20min.
Zeker nog bekijken.
Maar heeft iemand tips voor beter 3D effect (want soms werkt het perfect ander keer is alles troebel)
Afstand scherm?donkere kamer? zou dat invloed hebben?

avatar van bollepeer
lekkere gore, verder niet veel bijzonders. dankzij het goede gore toch 3.0*

avatar van Richard_Voorhees
Zeer matige film, nergens spannend of eng, de gore weet nog een deel te redden, maar de acteurs en actrices verprutsen de rest zo hard dat deze film beneden de maat komt.

puckb96
Apart filmpje. Heeft niet zoveel aan het horrorgenre toegebracht, maar was niet slecht. 3D had echter niet persee gehoeven.

Best leuk en vermakelijk goor horrorfilmpje!Alleen vond ik de moordenaar te voorspelbaar.

bobbydigital01
Zwaar onder de maat,dat mensen hiervoor meer als een halve ster geven snap ik echt niet.
Deze gaat weer in de digitale prullenbak

avatar van Nitrouz
Met Scar zien we al direct in de intro dat het gaat om een simpele b-horrorfilm. Niet meer, niet minder. Het oogt allemaal al wat cheap, de intro.
Ook in een van de eerste scènes waarin het bezeerde meisje wordt verzorgt door een volkomen vreemde. Ik ben bang dat ik dit filmpje niet erg serieus ga nemen. Dit later bleek een flashback te zijn, hopelijk volgen er niet teveel.
Ook op het 'feest' zijn de acteerprestaties niet om aan te zien, mijn god wat slecht die tienertjes. Ook de uitreiking en de vader die zijn dochter feliciteert, tenenkrommend.

Eigenlijk leek deze Scar wel een aflevering van die tienerseries op Jetix. Mijn god wat slecht geacteerd alllemaal.

De eerste martel scènes zijn op zich niet eens zo slecht, eigenlijk helemaal niet. Acteerwerk is natuurlijk niet al te best, maar de gore maakt een hoop goed. Behoorlijk zieke shit. By the way, de politie wil het verhaal van de jonge tiener voor de 5e keer horen. Maar er is niks te vertellen toch? Ze heeft het lijk gevonden, meer niet. Wat valt er verder nog te vertellen? De politie kan het lijk zelf toch bekijken?
Het lijk zelf zag er trouwens wel tof uit! Vlak daarna zagen we een tweede lijk, ook deze zag er weer een lijk, ook deze zag er weer goed uit.

Eigenlijk lijkt de hele film het te moeten hebben van gore, gore en nog is gore. Het acteerwerk is slecht, het verhaal is simpel en niks overtuigd echt, behalve de gore zelf.
En wat dat betreft kijkt deze film eigenlijk nog best lekker weg zelfs. Ondanks de ergernissen qua acteerwerk en simpelheid, Misschien dat ik Scar dan toch een voldoende ga geven?
Alhoewel ik mij ook kan ergeren aan het acteerwerk in de martel scènes maken de gore dingetjes een hoop goed, denk aan het bloed pompen bijvoorbeeld, heerlijk!
De uiteindelijke dader kwam eigenlijk ook behoorlijk onverwachts. Wat hij zijn slachtoffers doet is ook behoorlijk, misschien nog wel toffer dan in de visioenen die we eerder zagen. Maar helaas, dan komt er weer zo'n voorspelbaar einde.

Scar zou bijna tegen een 2,5 aan tikken, maar ik houd het toch bij een 2*. Scar keek lekker weg, maar heeft te weinig buiten de gore om om lang bij te blijven, jammer. Er had meer in gezeten.

movie-edje
heerlijke horror.
lekker creepy sfeertje!

einde niet verassend, maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van K. V.
De film op zicht was geen slechte film, maar ook geen waw film. Het is zoals eerder vermeld een film die wat weg heeft van Saw en Hostel. Behalve Christopher Titus die je misschien van de serie "Titus" kent, doen er geen bekenden mee aan deze film.

avatar van LOTR-lover
Wat een verschrikkelijke film. Sommige martelscenes zijn nog wel oké en voor de gore krijgt de film van mij wel 1* maar het is verder één groot drama. Acteerwerk slecht, verhaal ongeloofwaardig, plotwending die je al van mijlenver ziet aankomen.

jeanleeke
k heb al betere gezien....k vond hem maar matig....

avatar van Shinobi
"I would never let this happen to you."

Voor het verhaal hoef je niet naar Scar te kijken, want die is gewoonweg slecht te noemen. Het verloop is erg saai en de uiteindelijke plotwending is om te huilen. Hierbij is het acteerwerk matig, alleen Angela Bettis doet het nog aardig.

De film moet het dan ook meer hebben van de gore en de martelscènes. Deze worden redelijk expliciet in beeld gebracht. Alleen niet helemaal naar mijn smaak; op momenten draait de camera net iets te veel weg. Wel komen enkele grauwe locaties goed over, deze deden me lichtelijk denken aan een productie als Hostel (2005).

Al met al niet de moeite waard, er zijn veel betere films in dit genre te vinden.

1,5 Sterren.

Clapboy
Vond hem wel spannend alleen net iets te bloederig naar mijn smaak, maar ja is ook horror haha.
Zaten voor de liefhebbers genoeg gore dingen in die er overigens ook knap gemaakt en realistisch uitzagen. Had wel wat weg van Saw.