Stiletto (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Nick Vallelonga
met Tom Berenger, Michael Biehn en Stana Katic

Een mysterieuze Russische vrouw volgt als professionele huurmoordenaar leden van een meedogenloze criminele organisatie om hen één voor één te vermoorden. Een van de doelwitten, een rijke gepensioneerde maffiabaas genaamd Virgil, waarmee zij een verleden deelde, overleefd een van haar moordpogingen. Haar verraad breekt zijn hart. Furieus en paranoïde omdat blijkbaar niemand te vertrouwen is, huurt Virgil de detective Beck in om haar op te sporen, voordat de politie dat doet.

Lol, wat een verhaal.

kos schreef:
Lol, wat een verhaal.

MEGA VERHAAL! echt top gespeeld!

voor mij een vette 5!

sluit me aan bij hackertje. 5

avatar van WillemC
Poster is heel zwak. Er zijn betere. En wie heeft de tekst gemaakt voor deze film???
Misdaadbaas??? maffiabaas
uit te vogelen??? onderzoeken

Heel slordig hoor

avatar van hannes64
Zoals hackertje al vermeldde....een mooi verhaal ja.
Een lekkere keiharde actiefilm, met een paar goeie rollen.......vooral Biehn is zeer overtuigend in z`n rol .
Sizemore speelt ook weer als vanouds.......en lof voor James Russo ( Ja, die speelt er ook in ).
Snap trouwens ook niet waarom Russo nooit een echte hoofdrol had...okay, misschien in B-films, maar dat is ook alles.
Vond Berenger niet echt overtuigend als mafiabaas.......meer autopilot.
In Platoon was ie stukken beter.
Maar goed.
Deze film ( laat je niet misleiden door de tamelijk zwakke B-filmposter ) was in mijn ogen stukken beter dan een hoop andere soort B-films.
Goed verhaal, soms een paar gore momenten, maar dat maakt de film nòg beter.
Stana Katic als moordenares met een zeer goed motief kon er ook nog mee door.
Niet gewoonlijk geef ik 3 sterren, maar deze heeft `t wel verdiend.

avatar van ralfsjam
een film met potentie, maar ondanks het mooie visuele gebeuren en het aardige verhaal, liet het acteer gedeelte vaak te wensen over. ook het 100% mooie meisjes gehalte is altijd jammer. ik kon wel leven met de poster, want die is evenredig aan het niveau van de film. het bloederige gedeelte is een dikke prima waard, en dus zo ook de film opzich. maar het uitbeelden van het verhaal liet steken vallen. 3.5je

Ik vond het een hele matige film....

avatar van voomzap
Zeer ondermaats geacteerde film die zelfs niet uitstijgt boven een gemiddelde tv-serie uit de jaren 80. Hoe verder de film vorderd hoe meer het allemaal wordt afgeraffeld.

avatar van snautzi
ZEER MATIG!!!!

Veel schuim weinig chocomelk!

Ik heb hem afgezet!

avatar van mixmaster
redelijk goeie actie/misdaad film die toch wel aardig wegkijkt.

verhaal is goed maar het acteerwerk is niet al te best.

geen topper maar best een goeie b film .

Raffael77
ralfsjam schreef:

Ben het helemaal met je eens

avatar van laurel
Film was niet slecht, maar ook niet goed voor een echt hoge score.
Ik heb niet de behoefte hem een tweede keer te zien.

avatar van Siorgi
Uitermate zwakke film.

Acteerprestaties erg onregelmatig en soms irritant, flinterdun verhaal met enkele totaal ongeloofwaardige momenten, teleurstellende mise-en-scene en ga zo maar door...

Positief punt: enkele leuke actiescenes (maar ook daar niks spectaculairs of vernieuwends)

Snelle tussendoor hap.
Soms vermakelijk dankzij wat brute en geweldadige scenes.
Maar het acteerwerk is zodanig matig dat "Stiletto"nergens het niveau B film kan vermijden.
En daar kan zelfs een gerenomeerd acteur als Tom Berenger niets aan veranderen.
2,5*/3*

Zwakke film, deze heb ik met moeite moeten afkijken
van sommigen inderdaad slechte acteerprestaties

daarom een 2!!

Had erg veel moeite om mijn aandacxht erbij te houden..

Aardig, niet meer dan dat!

Een 2.0.

avatar van Achilles
Matig verhaal, soms erg irritante scenes en volgens mij zit er ook nog een fout in (los van de ongeloofwaardigheid)

Met 2 sterren ben ik vrij coulant...

Wat een rare film. Wat een saai verhaal. Er gebeurd dan nog bijna niets in. slecht geacteerd.

avatar van 606
Leuk om bekende mensen te zien die in soprano's spelen en andere maffia films.
Wel in deze film blinken ze niet echt uit is jammer.
Verhaal is te simpel en actie pakt niet genoeg.

3 sterren

avatar van Filmkriebel
Smerig geweld, smerige personages en een smerig revenge verhaal, al dringt dit pas laat in de film door. Stiletto is best hard en bloederig. Maar het is toch allemaal wat vreemd in mekaar gestoken, vooral de narratieve structuur hangt met haken en ogen aaneen. Voeg daar nog ondermaatse dialogen, een kleurloos hoofdpersonage, gerecycleerde 80s (Berenger, Biehn) en 90s acteurs (Sizemore) bij die hun talent schade aandoen en je hebt een echte B-film. De poging om van een dergelijk rommelig script is alles bij elkaar genomen zelfs nog redelijk geslaagd. Mij echt bijblijven zal dit niet.