ad

Geregisseerd door: James Glickenhaus

Met onder meer: Peter Weller, Sam Elliott en George Loros

Releasedatum: 21 juli 1988

Over Shakedown

"Whatever you do... don't call the cops!"

Roland Dalton is een advocaat die de zaak verdedigt van een drugdealer. De dealer claimt dat hij een corrupte agent uit noodweer neerschoot. Roland's tegenpartij is zijn ex-vriendin Susan, een succesvol openbaar aanklaagster. Richie Marks is een undercover politieman die samen met Dalton naar bewijzen zoekt, maar stuit op corrupte politieagenten, dealers en ander gespuis.

imageimageimageimage

Michael Jones

Patrick O'Leary

Officer Kelly

avatar van 606

Hele leuke actiefilm met een goed verhaal.

Prima actie en acteurs zijn ook goed.

3,5 ster

avatar van hannes64

hannes64

Yep, was destijds een goeie film met de toen beroemde Weller die met ROBOCOP als ster werd gelanceerd.

Word `s hoog tijd dat ik de films van Glickenhaus `s kan zien, maar ja, wanneer???

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Een drugdealer schiet een undercover agent neer en moet voor de rechtbank verschijnen. Advocaat Roland Dalton verdedigt hem. Blijkbaar was de man erop uit om gewoon de drugdealer te bestelen. Al Vlug merkt Roland dat de corruptie onder de politie welig tiert. Hij krijgt hulp van Richie Marks, die niet terugdeinst om het recht in eigen handen te nemen.

Deze gewelddadige actiefilm behoorlijk ingeblikt door James Glickenhaus. Bepaalde achtervolgingsscènes zijn zeker de moeite waard en de regisseur houdt er de spanning in. Het personage van advocaat Roland Dalton kwam bij mij toch wat minder sympathiek over wanneer hij zijn verloofde bedriegt met zijn ex, die toevallig ook zijn tegenpartij is op de rechtbank. Dat neemt niet weg dat de cast het er behoorlijk van af brengt.

scorsese

Goeie film waarin een advocaat een drugdealer verdedigt die een agent uit noodweer heeft neergeschoten. Een aantal prima actie-scenes waarbij vooral uitstekend gebruik van locaties en goed, ouderwets stuntwerk. Het ruige New York van de jaren '80 komt hier ook goed over. Hier en daar had het wellicht wat beter uitgewerkt kunnen worden en, alhoewel vermakelijk, valt de laatste scene met het vliegtuig iets uit de toon.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Matige film met een onevenwichtige mix van courtroom film, buddy movie en actie. De bad guys stellen weinig voor en de zijsprongetjes naar het oninteressante liefdesleven van advocaat Roland voegen alleen maar irritatie toe. De paar flitsende actiescènes maken het nog wel draaglijk maar het blijft een weinig opzienbarend werkje.De auteurs wisten niet welke titel te kiezen: vroeger zag ik vaak Blue Jean Cop, nu is het Shakedown blijkbaar...

avatar van DiDa

DiDa

Matige film die niet goed weet wat het wil zijn. Het is een aparte mix van actiefilm, buddy cop film en rechtbankthriller. Geen 1 van de elementen komt goed uit de verf. Hoewel de actiescènes wel prima zijn met goed stuntwerk. Ik had liever gezien dat men hierop de nadruk had gelegd.

2 sterren