Travellers (2011)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Kris McManus
met Dean S. Jagger, Shane Sweeney en Tom Geoffrey

Vier vrienden gaan op een avontuurlijke reis op de motor om eens lekker alles te vergeten. Na het onderhandelen met een lokale landeigenaar voor een plek om het kamp op te slaan, kamperen ze op een veld en halen ze herinneringen op aan hun verspilde jeugd. De volgende ochtend ontdekken ze een verlaten caravan. Een stomme grap leidt tot een aantal gruwelijke gebeurtenissen en de vrienden moeten de strijd om te overleven aangaan.

avatar van ralfsjam
2 stemmen, en geen van twee wil wat omschrijven?

Was 'r net mee bezig...

Film heeft me van begin tot eind geboeid. Alleen het personage Andy vond ik wel erg irritant. Je zou zeggen dat je zo iemand niet meeneemt op vakantie, maar goed.
Mooie muziek ook.

geronimo
Ik zie hierboven trouwens dat de regisseur Kris McManus ook in deze film speelt, maar dat is niet zo.

avatar van beegie
Wel leuk maar niet zo geweldig zoals die andere twee stemmers het vinden.
Ik heb hem gekeken omdat Boorman er een rol in heeft, maar dat is maar een paar minuten.
Gaat ineens over in een soort fightclub film, vond ik een beetje een rare wending.

geronimo schreef:

Ik heb 't aangepast!
Een volgende keer kun je het zelf ook aanpassen: Corrigeren

geronimo
'k Zie nu pas dat ik dat zelf ook kon doen, ja. Maar bedankt!

Redelijk.

Denk Eden Lake (Brits tuig) meets Snatch (Pikeys), maar dan wat minder dan beide films.

Geen bijster slimme setup, de manier waarop de 4 jonges in de clinch raken met de pikeys is nogal onnozel, waardoor er ook niet meteen echte good guys zijn. Eerste uur is vooral een achtervolging tussen de twee groepjes, maar weet nooit spannend te worden.

Komt ook omdat drie van die vier gasten vreselijk lompe acteurs zijn. Enkel Tom Geoffrey weet z'n rol wat glans mee te geven, de pikeys zijn daarentegen een stuk leuker en beter neergezet. Je zou bijna aan hun kant staan.

Visueel wel fijn, de grimmige digitale look past wel mooi bij dit soort films. Soundtrack bij momenten ook mooi, maar vooral in het laatste half uur komen beide mooi samen. Goeie finale ook, al staat die wel redelijk los van het eerste uur.

Op zich wel een aardig filmpje, maar had met een beetje meer zorg, wat betere lead actors en een net iets strakkere regie veel beter kunnen zijn.

avatar van barcam
Niet echt speciaal omdat je totaal geen binding hebt met de hoofdrolspelers.
Idee was wel goed en je wordt wat op een dwaalspoor gezet totdat je door hebt wie de echte "slechterik" is.
Spanning is er niet echt en de "horror" komt eerder belachelijk over.
Het einde is totaal over de top en maakt de saaiere stukken wat goed.
Niet onaardig maar snel vergeten.

Mattige onwaardige Britste thriller..

avatar van Mega-Video
Waardeloze film zeg! McManus heeft ook de klok horen luiden.....! Laat films maken maar aan de grote jongens over voortaan. Wat een nivo 'afstudeerproject van de BLO' zeg....! Op dit soort momenten ga je 'Amsterdam Heavy' zelfs goed vinden. En geloof me, dan ben je diep gezakt.

Gewoon een onwaardig stuk stront! Geen halve ster waard!

avatar van Oliveri
Best de moeite waard deze film. Geheimzinnige sfeer, aardig verhaal en een mooie soundtrack.

avatar van fritsje
snatch zonder humor en met minder talent ,niet echt de moeite waard,misschien iets voor het jaarlijkse pitbullclub-kindermiddagje o.i.d.

avatar van ayko7
Een dikke B film...

Matige thriller, die eigenlijk te noemer thriller niet waard is.

avatar van sinterklaas
Lekker aparte film van de Britten, wat voor genre je eraan moet koppelen? Ik weet het niet.

In Nederland kennen we wel via het nieuws de beruchte kampers en hun werkwijze en het feit dat je er geen mot mee moet zoeken of anders door een hele groep wordt opgezocht en helemaal in elkaar getrimd (of zelfs vermoord) wordt. Nu een inkijk in het Engelse Kamper (in het Engels: Traveller) leven. We volgen 4 motorrijders, die op avontuur gaan op het Engelse platteland, de ene is een politiek correcte mietje, de ander een zeurpiet en de ander weer een roekeloze marinier en de ander die gee blad voor zijn mond heeft, wat ook voor beroering zorgt in het plaatselijke cafe waar de Travellers zitten. Dat liep nog wel met een sisser af, maar dan haalt de marinier, meneertje de stoerste, nu echt een fatale grap uit (alhoewel, een caravan bekladden met Zigeuner-tuig is al best erg), waarbij ze het doelwit worden van de grote groep robuuste mannen. Eerst lijkt dit nog een eindeloze klopjacht ala Deliverance, maar het loopt toch weer even iets anders... en niet alle Travellers lijken zo kwaad te zijn als dat ze lijken, en worden sommige rollen zelfs omgedraaid.

Evengoed wel een bijzonder filmpje, ondanks het laagste gemiddelde, ok, hij wil hier en daar nog best wel eens knullig worden maar het verhaaltje en het achtertoon is nog best een mooie uitpakker. Die bokswedstrijd deed me inderdaad erg aan Snatch denken. Denk dat het de switch is die de film nog wat interessanter maakt.