• 8.561.697 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marcus Warren

Met onder meer: Gary Stretch, Vinnie Jones en Stephen Rea

Plot The Heavy

"Getting Out Means Getting Even."

Nadat Mitchell 'Boots' Mason zijn celstraf, die hij dankzij zijn broer opgelegd heeft gekregen, heeft uitgezeten, moet hij om zijn schuld bij criminele zakenman Anawalt af te lossen, fungeren als diens handlanger. Nog een laatste opdracht en zijn schuld is ingelost. Ondertussen is Boots' broer Christian, een succesvol politicus, hard op weg om de nieuwe 'prime minister' te worden. Onverwachts krijgt Boots de kans om Christians leven te redden. Onder druk gezet door zijn vader en op de hielen gezeten door gewetenloze rechercheur Dunn, wordt hij verscheurd tussen wraak en overleven.

image

avatar van casperspook

casperspook

Goeie film, verveeld geen moment

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Semsoethot schreef:
ophangscene niet; als je aan je nek hangt en je trekt jezelf met één arm op , ga je gegarandeerd scheef hangen en krijg je zo'n ketting nevernooit van je nek.

Onzin.

Draconian schreef:
Goede film maar de uitleg van Moviemeter klopt geen reet van!
Drie broers?????? Overvaller????? Zakenman en minister???
Er zijn twee broers waarvan de eentje een zakenman is. Een politieagent welke gemanipuleerd is door de broer/zakenman die stervende is en dus het gezonde hart van zijn broer wilt hebben. De zakenman regelt dus een aanslag op zichzelf in de hoop dat de politieagent zijn broer vermoord en ook nog eens zijn scharreltje uitschakelt zodat hij minister kan worden.

Welke knuppel heeft in een dronken bui deze preview geschreven?

Jouw verhaal klopt anders ook van geen kant.

Ik zal, nadat ik de film af heb gekeken, eens een nieuwe synopsis schrijven.

avatar van maarten401

maarten401

gaan jullie nou ruzie maken over een filmpje

avatar van Edu

Edu

Ik ben afgehaakt, vond het niet boeiend genoeg. Het deed zo lang voordat er weer iets nieuws ging gebeuren. Helaas, want het verhaal was op zich wel ok en de acteurs zijn redelijk goed.

avatar van Muyo

Muyo

Inspirerende film, dat kan ik wel zeggen.

Deze film neemt je mee in een ophoping van kansen en beslissingen.

Wat actie betreft zaten er een aantal goed uitgewerkte scenes in, de actie was overigens niet te weinig, ook niet teveel.

Het acteren ging redelijk goed.

De film deed me de eerste 30 minuten wat traag over komen en soms zelfs storend over komen, maar zeker als het verrassende verhaal je wat duidelijker wordt stijgt de spanning en wordt het steeds leuker te kijken.

De film sloeg mij zeker aan, het is een aantrekkelijke verhaal met een zeer goed einde !

Een ruime 3 sterren.

avatar van SWAKA

SWAKA

pfff wat een teleurstelling meer woorden wil ik er niet aan vuil maken

gauke

Film is een miskleun. Het belabberde thrillerdrama schiet voortdurend tekort.

avatar van LOTR__Freak

LOTR__Freak

Wat Vond ik dit een slechte film heb deze film met veel moeite afgekeken.

Niet aan te raden.

Een welverdiende 0,5*

avatar van Rodger

Rodger

saaie en slechte film,.. een half puntje omdat Vinnie mee deed..

verder snel vergeten.

0.5

avatar van cor1946

cor1946

Wat een achtelijkemfilm, sloeg nergens op. Dat script. Maar snel vergeten,

avatar van Hedgehog84

Hedgehog84

Verhaal heeft wel potentie, maar gewoon te slecht uitgewerkt. Alle personages missen diepgang, hier en daar wordt het verhaal zelfs afgeraffeld. Acteerwerk over het geheel gezien wel in orde, al vond ik het hier en daar wel matig (vooral in het begin). Had zoveel meer kunnen zijn, toch een beetje een tegenvaller.

Tarkus

Vond dit wel een redelijke film, al is het in het begin wat vaag en onduidelijk.

In de tweede helft vallen alle puzelstukjes in elkaar en vooral het einde maakt alles duidelijk.

De vertolkingen waren goed, maar het geheel is wel voor verbetering vatbaar.

Wel puike soundtrack.

Heb me toch niet verveeld bij het bekijken van deze prent.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Typisch aan dergelijke films is dat men bekende namen (zoals in dit geval Christopher Lee) in het groot op de affiche zetten, terwijl het uiteindelijk slechts om een cameo gaat. The Heavy heeft gelukkig ook nog Vinnie Jones en Stephen Rea rondlopen. Leuk amusement, maar toch niet veel meer.

avatar van Phantasm

Phantasm

Je moet er van houden, niet mijn ding.