• 8.256.706 stemmen

Alternatieve titel: Sniper

Geregisseerd door: Jerry Jameson

Met onder meer: Kurt Russell, John Forsythe en Ned Beatty

Plot The Deadly Tower

Film over Charles Whitman (Russell), die zich in een toren van een universiteit in Texas verschool in 1966 en op alles wat hij zag schoot. Daarbij werden dertien mensen gedood, en drieëndertig raakten gewond.

Charles Whitman

Purmerend

Waargebeurd verhaal.

avatar van xangadix

xangadix

Omdat het in Austin TX is gebeurd en ik daar een tijdje terug geweest was heb ik de locaties van de film helemaal aandachtig zitten bekijken. Blijkt dat ie helemaal niet in Austin is opgenomen %^@$#!#.

avatar van Slater

Slater (crew films)

Komt deze nog ooit in NL versie op DVD?

avatar van brucecampbell

brucecampbell

op ware feiten gebaseerde thriller met een zeer jonge en goede kurt russel.

heb deze op vhs maar ik zou hem ook graag op dvd hebben!

avatar van behangdelul

behangdelul

sinds vandaag helaas maar waar eens bewezen hoe ziek dit soort dingen zijn...

Thorak

Ah dus die highschool shoot-outs zijn helemaal niets nieuws!

Zou deze persoon toen ook door Marilyn Manson zijn beinvloed?

avatar van kathmandu

kathmandu

Zolang de Amerikanen de wapenwet niet willen aanpassen zulke elk jaar zulke dingen voorkomen, maar krijg ze dat maar eens aan het verstand....

Thorak

Ik denk niet dat hun wapenwet het probleem is, die verschilt namelijk helemaal niet zo heel erg veel van onze wapenwet. De hele Amerikaanse mentaliteit is denk ik het grote probleem.

avatar van kathmandu

kathmandu

Thorak schreef:

Ben het grotendeels met je eens, het ligt natuurlijk wel aan hun eigen instelling.

Maar als er iemand in Amerika flink met zichzelf in de knoop zit, tevens drank en cocaine gebruikt en vervolgens zomaar ergens een wapen opscharrelt en vervolgens zichzelf afreageert op een 'highschool'.

In de normale westerse wereld kun je hooguit een honkbalknuppel of een koevoet pakken en die richt wel minder schade aan.

Dus de wapenwet aanpassen heeft wel degelijk zin,

maar geen enkele president die zich daaraan waagt.

Daar gaat zoveel geld in om, ik vrees dat degene die het probeert niet lang in leven is.

Thorak

Ik denk dat dat best wel mee zou vallen. Er zijn vele malen meer mensen met een wapen die geen ''kilingspree'' aanrichten in Amerika dan die het wel doen. Net als in Bowling for Columbine worden gelijk vrijwel alle NRA leden als psycho afgeschilderd, terwijl de overgrote meerderheid gewoon normaal met wapens omgaat. Nederland is vele malen kleiner maar in verhouding hebben we waarschijnlijk net zoveel psycho's rondlopen. Tot nog toe is er hier nog nooit op een school geschoten zoals in Amerika, maar er lopen genoeg gewapende gekken rond in Nederland en schietpartijen komen hier ook meer dan genoeg voor! De wapenwet aanpassen heeft ook redelijk weinig zin, want als ze een wapen willen komen ze daar toch wel aan. Via de illegale wapenhandel is het waarschijnlijk nog makkelijker om aan een wapen te komen ook.

Theunissen

Was destijds toch best een goede en zeker ook spannende film. Zeker ook omdat de film echt gebeurt is, was het best allemaal indrukwekkend. Het verhaal zit goed in elkaar en is ook boeiend en de cast deed het ook best goed. Zeker de rol van de piepjonge Kurt Russell als Charles Whitman was best indrukwekkend.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Redelijke film met een zeer sterke Kurt Russell.

avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

kathmandu schreef:

Dus de wapenwet aanpassen heeft wel degelijk zin,

maar geen enkele president die zich daaraan waagt.

Obama wil de wapenwet veranderen!!!