Sterke Vrouwen (2010)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Eveline van Dijck

Jaarlijks worden duizenden mannen, vrouwen en kinderen in Nederland het slachtoffer van mensenhandel. Een groep vrouwelijke slachtoffers verbreekt het stilzwijgen en maakt een vuist tegen deze misdaad. Eind 2008 besluit een groep vrouwelijke slachtoffers in actie te komen. Als ervaringsdeskundigen willen zij een rol spelen in de ondersteuning van andere slachtoffers. Dit proces is door de documentairemaakster Eveline van Dijck anderhalf jaar lang gevolgd. Zij brengt in Sterke vrouwen de dilemma’s, angsten, overwinningen en eerste publieke optredens van de vrouwen in beeld.

avatar van SnakeDoc
Eén van de slechtere documentaires die ik afgelopen tijd heb gezien! Verhaal is natuurlijk wel aangrijpend maar hoe het in beeld wordt gebracht is alles behalve dat.

Ze hadden hier ook een radio documentaire van kunnen maken want veel meer dan een paar benen krijg je in het begin ook niet te zien.
Niet bepaald interessant dus!

Documentaire is voorlopig nog terug te zien op www.uitzendinggemist.nl !