The Invisible Circus (1999)

geregisseerd door Adam Brooks (I)
met Cameron Diaz, Jordana Brewster en Christopher Eccleston

Een tienermeisje reist in de jaren '70 naar Parijs. Ze probeert daar informatie te krijgen over de zelfmoord van haar zus. Ze wordt verliefd op de vriend van haar overleden zuster.

Slappe film, slap verhaal. Niet meer dan 1* waard. Jammer maar helaas.

avatar van Redlop
Cameron Diaz gaat in de jaren '60 naar Europa om aldaar de wereld te veranderen.

Goed.

In Amsterdam gaat ze daarom hash roken en in Parijs neemt ze deel aan de revolutie ( huh?...was er een revolutie dan?...ja blijkbaar). Ze wordt een wilde hippie en belandt als zodanig in Berlijn, waar ze vrij snel lid van de Rote Armee Fraktion wordt, zoals wel vaker gebeurt bij die hippies.

Haar zusje ga...wacht even...ik ben zomaar de Anjerrevolutie in Portugal vergeten waar ze geloof ik ook nog een rol in had. Bij deze. Nou heb ik alle revoluties en cliché's wel gehad geloof ik.
Haar zusje gaat naar haar op zoek. Knap om een actrice te casten die legendarisch weinig uiterlijke overeenkomsten (zie poster) met Cameron Diaz heeft.

Affijn: 1,5*

avatar van Flipman
Verhaal was wel leuk, maar ik had aan het einde gewoon zoiets van: "Is dit 't nou??" Een film kan je achterlaten met en leeg gevoel en dat kan positief of negatief uitpakken. In dit geval zeer negatief.

danfloz
Wat een slecht circus zeg. Betaal je 10 euro entree, en vervolgens is hij onzichtbaar!

kappeuter (moderator)
Jij bent zeker de leukste thuis.

avatar van Elementofone
Vanavond op tv. Maar dankzij een lage imdbscore en deze negatieve reacties ga ik voor een andere film.

Ik vond het absoluut geen slecht verhaal en ook nog eens goed gespeeld. (einde viel idd een beetje tegen) Als die man haar had vermoord en je was er aan het einde achter gekomen was het een stuk spectaculairder geweest wat mij betreft!
Ook niet echt mijn genre maar goed acteerwerk en aangrijpend verhaal.

avatar van nightbreed
Ik vond dit een boeiende en sfeervolle film, snap niet dat deze film zo laag scoort.

avatar van flashy
Het verhaal had potentie, maar dit werd niet waargemaakt. Het begin was aardig en het verhaal is goed gespeeld, maar voor de rest..
Niet meer dan 2 * waard.