Across the Tracks (1990)

geregisseerd door Sandy Tung
met Rick Schroder, Brad Pitt en Carrie Snodgress

Als Billy van de tuchtschool weer thuis komt, is het leven voor hem niet meer hetzelfde als daarvoor. Hij is nu een outsider. En hij zal moeten kiezen, zijn eigen leven moeten leiden. Maar er wordt van alle kanten druk op hem uitgeoefend door zijn oude maatje, die hem weer op het slechte pad probeert te brengen. Zijn broer Joe is in alle opzichten het tegengestelde van Billy. Het komt dan ook tot een harde confrontatie tussen de beide broers. De atletiekbaan is de plek waar hun rivaliteit uiteindelijk wordt beslist.

Een juweeltje.

Vroege film van Brad Pitt (terwijl qua aftiteling Rick Schroder het eerst wordt genoemd) die toen 27 à 28 jaar was maar met gemak een jongen van een jaar of 18 speelt. Verhaal zit redelijk goed in elkaar en toch had men beter moeten letten op echte renners: 1) vlak voor de finish kijk je niet naast je wie daar rent maar recht voor je uit en 2) je gebruikt geen nieuwe schoenen zo uit de doos in de wedstrijd maar loopt ze eerst in.