Karla og Jonas (2010)

Denemarken
Familie

geregisseerd door Charlotte Sachs Bostrup
met Elena Arndt-Jensen, Joshua Berman en Nanna Koppel

De 13-jarige Karla wil closer worden met Jonas, de jongen die ze in de zomer ontmoet heeft en waarmee ze voor het eerst zoende. Ze hebben elkaar al lange tijd niet gesproken en Karla wil hem opbellen, maar twijfelt of hij haar wel leuk vindt. Ze besluit hem te vragen voor een interview over kinderen in kindertehuizen, omdat Jonas hier zelf ook lange tijd verbleven heeft. Karla komt erachter dat Jonas erg verlangt naar zijn echte moeder en nadat ze een televisieprogramma ziet over kinderen die herenigd worden met hun moeder, komt ze op het idee om samen met Jonas op zoek te gaan naar zijn moeder. Op deze manier kan ze de relatie tussen hen ook verbeteren.

Goede jeugdfilm.
Een aandoenlijk verhaal over een jongen, die op pad wil om zijn moeder te zoeken. Hij krijgt hulp van een meisje en zij beleven tevens een prille liefde. Goed geacteerd door de twee hoofdrolspelers, zij hebben een aangename en frisse uitstraling.
Af en toe is er een mooie song ingevoegd en verder vond ik de film van een prima kwaliteit.

avatar van adso
Film leek mij toch een beetje verknipt uitgezonden (83 minuten gepropt in 75?),
waardoor de zoektocht in Århus een beetje te chaotisch verliep…

avatar van Phantasm
Aardige jeugdfilm, leuk om een een keertje gezien te hebben.

avatar van Mac Hammer Fan
Charmante, frisse jeugdfilm over een tienerliefde, en goed geacteerd ook. Ik heb me prima vermaakt.