The Eye of the Storm (2011)

Australië

geregisseerd door Fred Schepisi
met Geoffrey Rush, Charlotte Rampling en Judy Davis

Wanneer Elizabeth Hunter (Charlotte Rampling) een beroerte krijgt vliegen haar zoon (Geoffrey Rush) en dochter (Judy Davis) naar de andere kant van de wereld om haar bij te staan. Aangekomen komen al snel oude wrokgevoelens boven drijven wanneer ze worstelen om in reine te komen met wie ze zijn, wat ze voor elkaar betekenen en hoe ze het beste met elkaar kunnen samenleven.

avatar van Ditto
Ik kan niet wachten op een nieuw Geoffrey Rush film! De trailer ziet er veelbelovend uit. Het wordt vast weer een meesterwerk. Ook Judy Davis doet de slagingskansen de hoogte in schieten.

Benieuwd of mijn verwachtingen ingelost zullen worden.

In Film > Algemeen > The Eye of the Storm (2011):

"The Eye of the Storm" is een film met o.a. Geoffrey Rush en Judy Davis die in september uitkwam in Australië. (De film staat al in de database van MovieMeter.) Maar ik vind maar niet waar/wanneer de film verder uitkomt in Europa of Amerika.

Kan iemand mij helpen? Heeft iemand hem al gezien?

Alvast dank
Ditto alias Geoffrey Rush fanneke

Helaas nog geen Europese / Amerikaanse release bekend.

Houd deze pagina in de gaten:
The Eye of the Storm (2011) - Release dates - imdb.com

Geoffrey Rush speelt een zoon van Rampling , dat lijkt me erg sterk.

kos schreef:
Geoffrey Rush speelt een zoon van Rampling , dat lijkt me erg sterk.

Geoffrey Rush acteert doorgaans dan ook bijzonder sterk.
De trailer ziet er alleszins veelbelovend uit!

avatar van narva77
Ditto schreef:
In Film > Algemeen > The Eye of the Storm (2011):

Kan iemand mij helpen? Heeft iemand hem al gezien?

Alvast dank
Ditto alias Geoffrey Rush fanneke

Volgens IMDb op 7 september 2012 in Amerika. Heeft in april al op festivals gedraaid in de USA.

Als een cynische play rond de nalatenschap van een rijke, doodzieke en dementerende oude dame.
Knap en spitant dialoogwerk, maar vooral magistrale vertolkingen - wat de film van de eentonigheid weghoudt - van Charlotte Rampling, Geoffrey Rush en vooral Judy Davis, zonder Alexandra Schepisi, dochter van de regisseur, te vergeten.
Het gebeuren wordt af en toe kort onderbroken door flashbacks die de verhouding tussen de ondertussen van hun moeder totaal vervreemde kinderen en de gedragingen van de moeder zelf verduidelijken.
Een goede film, die toch wat aandacht vergt en in zijn geheel heel wat menselijke zwakheden en kleinzierigheden in het daglicht stelt.