Salvation Boulevard (2011)

Komedie / Thriller

geregisseerd door George Ratliff
met Jennifer Connelly, Pierce Brosnan en Greg Kinnear

Pastoor Dan Day (Pierce Brosnan) is een held met een eigen TV-show, ambities in vastgoed en een leidende rol in zijn gemeente. Twee van zijn belangrijkste volgelingen Carl Vandeveer (Greg Kinnear) en zijn vrouw Gwen (Jennifer Connelly) zijn ook twee pijlers in de gemeenschap. Carl hoopt zaken te kunnen doen met Dan die van plan is een groot complex te bouwen. Zijn 'stad op de heuvel' project met appartementen, bioscopen, schepen en restaurants is volledig gewijd aan de kracht van zijn visie. Maar wat zijn aanhangers niet weten is dat Dan niet de morele toegewijde pastoor is die ze denken dat hij is.

avatar van pierrrke
de acteurs kan ik al niet veel slechts over zeggen, ik hou toch wel een oogje op deze.

Zwarte, satirisch en ironisch bedoelde komedie over de "megafundalistische tv evangelische kerken" in Amerika, waar je enkele keren hard om kunt lachen, maar helaas is de film niet grappig genoeg en het script te mager, om te blijven boeien. De stereotype personages zijn niet spottend, maar kleingeestig en saai en hadden een betere karakterontwikkeling verdiend.
De cast speelt goed, maar ik had een meer snijdende film verwacht.

Zo slecht vond ik hem niet. Goede casting en niet eens zo heel erg ongeloofwaardig.

avatar van Pazmaster
Ik vond `m ook niet zo slecht. Best wel een leuke film met een leuk verhaal. Er zitten wel een aantal momenten in waar ik om heb moeten lachen. Ook de acteurs doen het best aardig. Alleen het einde valt een beetje tegen. Het wordt een beetje snel afgekapt. Een beetje jammer want als dat iets beter was uitgewerkt had ik misschien een hogere score gegeven. Voor de rest gewoon een leuke film. 3 kleine sterren

Goede cast met als uitblinker Marisa Tomei die met haar 48ste, 1000 maal meer sex-apeal heeft als de overgewaardeerde Jennifer Connelly. De film zelf vond ik erg matig maar het was allemaal te braaf.

Gegeven is leuk en het zou een leuke satirische komedie kunnen zijn.
Wat het helaas nergens wordt.
Daarvoor is "Salvation Boulevard" net te melig en te geforceerd leuk.
Inclusief een te overdreven Pierce Brosnan.
Het is het allemaal net niet .
2*/2.5*

avatar van Q Jones
Ik heb mezelf goed vermaakt met deze film

De scene op het begin van de film met brosnan, harris en kinnear is geweldig. Dat niveau haalt de film niet maar toch zit deze zwarte komedie goed inelkaar. En stuit je op leuke ontwikkelingen.

Brosnan speelt heerlijk overdreven als priester, elke keer scene weer steelt ie de show. Het mooiste is ook om te zien dat die man echt veel plezier in zijn werk heeft en in deze komedie past hij percies.

Kinnear speelt een sukkel met als uitgangspunt; wrong place, wrong time. Kinnear vind ik altijd al een beetje een sukkel en deze rol is ook op zijn lijf geschreven.

Dan hebben we nog een kleurrijke bijrol van Tomei, wat een heerlijke vrouw vind ik dat toch daar zou ik ook graag een beschuitje mee eten ;p. Veder zijn de rollen goed verdeelt alleen Connely vind ik een beetje dood spelen.

Ja deze film moet je zien een vrolijke zwarte komedie.