Hunger (2009)

Horror

geregisseerd door Steven Hentges
met Laura Albyn, Linden Ashby en Joe Egender

Vijf personen worden wakker in een donkere ruimte. Al snel begrijpen ze dat ze opgesloten zitten. In een tweede kamer vinden ze een watervoorraad van een maand, eten is er echter niet te vinden en al snel keren de leden van de groep zich tegen elkaar.

avatar van davincstyle
Wat een originaliteit, niet zo zeer in het standaard verhaal maar in de uitwerking en het plot. Ik had in het begin nogal het idee dat de film nog niet echt op gang kwam maar later was het gewoon goed dat het er allemaal inzat. Ik heb toch genoten van deze horrorfilm door de leuke gore stukjes die zich goed indeelde in de film.

Ik geef toch een hoog cijfer omdat het een goede en strakke film is en mooi gefilmd. Acteerwerk is ook erg netjes gedaan wat de film ook boeiend houd!

avatar van El  Loco
Redelijk goede film.

Hunger heeft heel wat weg van Saw, waar ook een groep mensen worden opgesloten door één of andere psychopaat. Het verschil is dat het bij Hunger gaat over het opeten van je medemens om in leven te blijven. Het concept over kannibalisme is best wel leuk en zorgt voor enkele enge momenten, maar toch vind ik niet dat de film erg spannend is.

Best wel oké om eens snel tussendoor te zien. 3*

yellowflag schreef:

en wat te denken van de afwezigheid van baardgroei, nagelgroei en de schone kleren die ze allemaal nog hebben. niet goed over nagedacht....

Idd, al was de vrouw die uit de put wel redelijke vuile kleren, de baardgroei hebben ze niet over na gedacht, ze zitten er allemaal in de put waar de daarvoor nog voldoende voeding hebben binnen gekregen, ze hebben drinken genoeg maar waar doen ze hun behoeftes?
34dagen zonder eten en wc,...?
Leuk verhaal, maar als de film hem inspeeld in een grot en nergens anders konden ze deze volgens mij wel net iets beter hebben mogen uitdenken.
*2,5

avatar van Halcyon
Interessant filmpje dat omwille van het moralistische concept sterk naar Saw-films en consorten neigt, maar beter uitgevoerd wordt. Hunger is intrinsiek dan ook een stuk beter, in de eerste plaats omdat de psychologische laag veel dieper gaat, daar waar mainstream Hollywood doorgaans op de vlakte blijft. Wanneer worden normen en waarden overboord gegooid in de strijd om te overleven? Waar ligt het breekpunt van de mens? Wanneer wordt de mens een beest? Deze vraag staat hier centraal en vermits die verandering bij sommige personages sneller plaatsvindt dan bij andere, levert dit intrigerende conflicten op. Hunger is rauw, deprimerend en houdt de kijker een spiegel voor. Alleen de matte vertolkingen en enkele ongeloofwaardigheden in de plot werpen een kleine smet op het blazoen van deze psycho-horror.

avatar van steefke
vond hem best wel ok, al werd het wat langdradig na verloop van tijd. Hoe deze film in verband wordt gebracht met saw, is mij nog altijd een raadsel, want het lijkt er in de verste verte niet op.

avatar van otherfool
Leuke horror met best een aardige, zij het ietwat potsierlijke, killer die zo zijn eigen demonen de baas probeert te zijn. De spanning wordt er redelijk in gehouden en ondanks een paar wat mindere verwikkelingen en niet een echt geweldig einde intrigeert de boel genoeg om geboeid te blijven kijken. In het 'mensen worden wakker in onbekende ruimte' genre een aanrader.

3*.

avatar van Kr!kke
Interessant en origineel concept, al had ik het gevoel dat de film wat onder zijn potentieel bleef. Er werd net iets te weinig gedaan met het leuke verhaal, naast het feit dat het einde ronduit zwak was. Dan wel weer goed waren de acteerprestaties: de 5 hoofdrolspelers deden goed hun best en vielen zeker niet door de mand.

avatar van Friday the 13 th
Sterke horrorfilm. Het verhaal sprak me erg aan. Genoeg spanning om de hele tijd te blijven boeien. Het uitgangspunt dat de killer hoopte dat zijn proefpersonen dezelfde beslissing namen als hem vond ik erg goed gevonden.

Best toch wel gruwelijk zo zonder voedsel zitten. Maar wat ik mij afvraag, had die vrouw (dokter) eigenlijk ooit iemand dood gedaan? Voor wat zat zij daar eigenlijk vast?

avatar van ikpraatniet
Friday the 13 th schreef:

Inderdaad een zeer boeiende en interessante film, kwa originaliteit verdiend het ook niet de prijs maar ze weten wel de spanning erin te houden.

Wat je ook al zei, het bleef ook voor mij vrij onduidelijk wat die vrouw heeft gedaan... Ik had ook meer verwacht wanneer ze op het einde de dader doodde dat ze ook stervend ten aarde stierf omdat ze te lang zonder voedsel zat maar dat gebeurde ook niet... Ze had nog zelfs genoeg kracht om na 37 dagen een ladder op te klimmen dat SUPER veel inspanning kost
Want ja als ik haar woorden moet geloven dan breekt je lichaam na een bepaald tijdstip toch je spieren en vet af?? En ten slotte functioneren je organen niet meer? (walgelijke dood trouwens net als verdrinken...) Dus dat is voor mij een beetje vaag.

Ook grappig gevonden, blond, vrouw, blank en SLIM... daar zijn er niet veel van op deze aardbol!

Al met al, als ik alles moet afwegen dan geef ik een verdiende 3.0 een voldoende dus.

avatar van ikpraatniet
Moet er wel bijzeggen: het is vrij onduidelijk, des al niet te min helemaal onduidelijk waarom hun en hoe ze daar terecht zijn gekomen...

avatar van Shinobi
Vrij saai filmpje, valt me nog mee dat ik niet in slaap ben gevallen...

Wordt nergens echt spannend, op enkele momenten na tegen het einde aan.
Verder kloppen er zoveel dingen niet voor een film die Hunger wordt genoemd. Nergens zie je de mensen honger lijden, ja op een paar momenten na als er twee mannen kakkerlakken eten. Maar ze zien er nog vrij levendig uit na al die dagen met name Jordan dan die al die dagen niks heeft gegeten en nog genoeg kracht heeft om iemand te vermoorden en de ladder op te klimmen...

1,0 Sterren.

avatar van AmazingPP
Verrassend goede film. Ik vond het erg origineel, gruwelijk en spannend tegelijk. Het zal je maar overkomen! Mooi geschoten, mooi geknipt. Volgens mij is dit een expiriment van die roodharige man, die als kind in de auto zat en zijn moeder.... eh consumeerde en dit om te weten te komen na hoeveel dagen mensen dit elkaar aandoen. Tenminste, zo heb ik het sub-verhaal opggepakt en misschien is dit ook het antwoord voor "ikpraatniet" hierboven. Ik kan het natuurlijk mis hebben, hoor! Ik kocht deze film voor vier Euro op Blu Ray: beeldkwaliteit is niet in alle shots het allerbest, maar voor vier Euro moet ik niet zeuren. 4 *

Wat een tegenvaller was deze film. Hij is erg traag, zeer wazig gefilmd en heeft totaal niets met horror te maken. Je ziet niets, als er al iets gebeurd. Het einde is ook erg onwerkelijk. Nee, jammer van mijn filmavond.

avatar van Metalfist
Saw maar dan in een put

Al zolang als ik me kan herinneren heeft mijn broer de neiging om goedkope horrorfilms te kopen. De prijs is nooit meer dan 5 euro en er heeft al heel wat rommel tussen gezeten. Soms gebeurt het echter dat er een kleine parel tussen al het bloed zit waardoor je je toch altijd afvraagt wat je te zien zult krijgen. De opzet van Hunger is misschien wat cliché maar zorgde in ieder geval wel voor wat verwachtingen.

Verwachtingen die op zich nog vrij goed uitkomen, al blijft Hunger wel een zoveelste film in dit subgenre. De kracht zit hem dan ook dat de film zich niet concentreert op het kannibalisme zelf maar eerder op het psychologische aspect ervan. Je hebt dan ook het gevoel dat je effectief naar een soort van experiment bent aan het kijken waar de mens zijn dierlijke zelf terug ontdekt. De toevoeging van de flashbacks van de killer vond ik trouwens wel geslaagd. Je bent toch wel benieuwd of de testpersonen dezelfde handelingen gingen doen als de killer. Plus de paar 'pestmomentjes' zoals een muur metselen en daarachter een lijk stoppen in de hoop dat de testpersonen de muur zullen openbreken vond ik wel leuk. Interessant concept dus maar jammer genoeg maakt Steven Hentges een film die bol staat van de schoonheidsfoutjes. Zo blijven de mannen dag in dag uit dezelfde five o'clock shadow hebben en blijft hun haar verbazingwekkend glinsterend en totaal niet vettig. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zich hebben liggen wassen in de watervoorraad (aangezien Luke daar ook al zijn bebloede neus afspoelde) maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels over.

En dan heb ik het nog niet over de put/grot zelf gehad! Jongens toch, ziet me dat er fake uit! Zeker in het begin is het gewoon lachwekkend om te zien hoe dat ding van papier-maché praktisch uiteen scheurt wanneer er iemand tegen leunt. Gelukkig is er nog wel een redelijke cast bijeen geraapt. Ik dacht eigenlijk eerst dat ik naar Giovanni Ribisi was aan het kijken toen ik Joe Egender de rol van Luke zag spelen. Ze lijken erg hard op elkaar en het viel me op dat Egender zijn rol eigenlijk vrij goed invult. Zeker wanneer ze kannibaal zijn geworden is hij goed op dreef. Schitterend ook om freakin' Johnny Cage uit Mortal Kombat terug te zien in de vorm van Linden Ashby als Grant. Zonde dat hij eigenlijk zo snel het loodje legt. Wanneer een film zich in één locatie afspeelt, dan moet de cast al goed zijn om de boel wat interessant te houden. Een zwakke schakel is al genoeg om de boel te verpesten maar gelukkig gebeurt dat bij Hunger niet. Toegegeven, Bjorn Johnson is als killer maar zozo doordat er niets angstaanjagend of iets dergelijks van hem afstraalt maar toch is het op dit gebied wel allemaal vrij goed in elkaar gestoken.

Redelijk filmpje waar best wel meer in had kunnen zitten. De cast is goed en ook heel de opzet is geslaagd te noemen maar het zijn talloze kleine foutjes die je op den duur beginnen te irriteren. Baardgroei die even lang blijft, haar dat niet vettig wordt, een decor dat bijna uit elkaar valt wanneer je ertegen leunt, ... Zonde eigenlijk want anders had de film een hogere score gekregen.

Nipte 3*

Originele goede film!Een gemiddelde van 2.5 hier,vind ik toch wat aan de te lage kant.

Goede film. Zeker saw-achtig....niet qua uitvoering maar wel wat verhaal betreft. Boeiend om naar te kijken, houdt je nieuwsgierigheid vast. Zag in een eerdere recensie iets staan over waar behoefte gedaan worden, maar dit is echt zo niet relevant! Gaat om de sfeer en vooral om doorzettinsvermogen. Zeker
de moeite waard om te kijken

Zeer de moeite waard! Inderdaad saw-achtig, niet qua uitvoering maar wel betreft verhaal. Boeiend, je blijft nieiwsgierig! Las in een recensie iets over t waar te doen van behoeftes maar vind dit zo niet relevant, gaat om meer dan dat soort pietluttigheden!! Over mentaal breken, doorzettingsvermogen en psychischegesteldheid.
Echt wel een aanrader.....

avatar van Joeviemama
davincstyle schreef:

Helemaal mee eens !!!

avatar van Brabants
Film met een concept dat we in grote lijnen al kennen uit voorgaande films. Deze productie heeft met antropofagie als onderwerp een eigen betekenis gekregen, maar is hierin niet sterk. Het plot is vanaf het begin voorspelbaar en de stimulansen van de dader wat eenvoudig van aard. Hierdoor mist de film spanning en werken de veelal donkere shots niet echt in het voordeel om er nog enigszins iets van te kunnen maken.

avatar van jippie2010
Not bad! Meer een psychologische thriller trouwens...
Aardig concept, prima geacteerd. en blijft redelijk boeiend tot aan het eind.
Niks mis mee... *3.0

avatar van K. V.
[quote]Mystery90 schreef:
[quote]yellowflag schreef:

Een WC was er wel. Die zag je in het begin van de film bij het water. Het was een plank met een gat.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het geen slechte film. De film is minder gruwelijk dan bv Saw, want alles gebeurd meer of screen, maar dit maakt de film niet minder. Ondanks het simpele gegeven weet de film wel te boeien.
De film is in het begin redelijk donker, maar al gauw veranderd dit.
Het was wel eens de moeite om te bekijken, geen meesterwerk, maar zeker ook geen slechte film, gewoon goed.