Arthur (2011)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jason Winer
met Russell Brand, Jennifer Garner en Helen Mirren

Arthur is een onverantwoordelijke charmeur die altijd op twee dingen heeft kunnen rekenen: zijn oneindige fortuin en het gezonde verstand van zijn eeuwig trouwe ‘nanny’ Hobson (Helen Mirren), die hem altijd uit de problemen houdt. Nu staat hij voor zijn grootste uitdaging; hij moet kiezen tussen een gearrangeerd huwelijk met de ambitieuze zakenvrouw Susan (Jennifer Garner) of een onzekere toekomst met Naomi (Greta Gerwig) de vrouw waar hij echt van houdt. Gaat hij voor zijn buitensporige luxe levensstijl of voor het enige dat geld niet kan kopen: echte liefde.

avatar van tattoobob
Best een leuke film,en dat terwijl ik Brand eigenlijk niet zo leuk vind...

avatar van schumacher
Leuke film .

avatar van Robertdeniro
Ongelooflijk dat Helen Mirren aan deze pulp heeft meegewerkt. Een ongelooflijk slechte komedie, voorspelbaar en met name een zeer irritante hoofdrolspeler Arthur die geen moment overtuigend over komt. Overslaan en een goede kijken.

avatar van K. V.
Deze eens meegebracht en ondanks dat 'k er niet veel verwachtingen bij had, viel hij toch nog goed mee. De film zal natuurlijk niet de prijs winnen qua originaliteit, maar desondanks verveelt de film ook niet.
De cast deed z'n best en af en toe was de film wel grappig.
Al bij al wel een leuke film om eens gezien te hebben. Niet echt een must-see, maar 'k heb het me ook niet beklaagd.

Matige film waarin een miljonairszoon tegen zijn wil in moet trouwen om zeker te zijn van zijn geld. Op zich wel een frisse remake, maar de film mist de charme van het origineel. Verder is er weinig origineel aan deze romcom en het gaat allemaal ook te lang door. Russel Brand is op het begin wel wat irritant.

avatar van blurp194
Verrassend grappig.

De mega irritante Brand tegenover de geweldig spelende Mirren, het is een contrast dat je maar aandurven moet. Dan is het contrast tussen Gerwig en Garner toch een stuk makkelijker. Beide redden het overigens niet echt tot het einde van de film, de eerste helft beviel me bepaald beter dan de tweede - de gimmick is er dan wel een beetje doorheen, en dan wordt het toch wel een beetje voorspelbaar en tam.

avatar van Boenga
Hoogtepunt, zowel op vlak van drama als van humor, was een paar seconden geleden, toen ik hier op de site las dat dit een komedie is.

Lees: de overtreffende trap van saai.