A House in the Hills (1993)

Verenigde Staten / Luxemburg
Romantiek / Thriller

geregisseerd door Ken Wiederhorn
met Michael Madsen, Helen Slater en Jeffrey Tambor

Om aan de kost te komen werkt Alex Weaver als serveerster in een Italiaans restaurant, maar elk vrij moment wijdt ze aan haar carrière als beginnende actrice. Nu ze binnenkort een auditie mag doen, wil ze zich in alle rust op de belangrijke dag voorbereiden. Haar collega Suzie stelt Alex voor in haar plaats op het huis van het echtpaar Rankin te passen. Hun woning is rustig gelegen temidden van de heuvels. Alex gaat akkoord. Net voor hun vertrek lichten de Rankins Alex in over de moord op een buurmeisje en verbieden elk bezoek. Maar ze is amper een uurtje alleen als insectenverdelger Mickey aanbelt. Hij beweert het huis te moeten inspecteren. Maar Mickey heeft het allesbehalve op de termieten gemunt.

avatar van speedy23
Goede combinatie van thriller en love story. Geen Hitchcock uiteraard, daarvoor zijn de dialogen te clichématig, maar wel een mooi verhaaltje met onverwachte plotwendingen.

Helemaal zo gek nog niet, voor een Amerikaanse thriller. Het verhaal is natuurlijk verre van geloofwaardig, maar heeft een aantal aardige plottwists, er wordt aanvaardbaar geacteerd en Helen Slater is leuk om naar te kijken. Heb me best mee geamuseerd.