The Inner Circle (1991)

Alternatieve titel: The Projectionist

Rusland / Verenigde Staten / Italië

geregisseerd door Andrey Konchalovskiy
met Tom Hulce, Lolita Davidovich en Bob Hoskins

Ivan Sanshin, die zijn vaderland altijd trouw heeft gediend, krijgt op zijn huwelijksnacht onverwacht bezoek van de KGB. Hij krijgt opdracht om als filmoperateur aan Stalin films te laten zien. Dit zorgt ervoor dat hij misschien wel nooit meer zijn vrouw zou kunnen zien.

gimli f
Als ik een avondje thuisblijf vrijdag, ga ik deze zeker kijken. Lijkt me interessant!

Knappe film, met goede vertolkingen en origineel verhaal. 3.5 sterren.

Wat een toestand. Ik zoek al jaren de film The Inner Circle uit 1991. Hij is gewoon onvindbaar. Nergens, mar dan ook nergens is deze zeer goede film te vinden. Wel heb ik 'm op VHS...maar niet ondertiteld....en angezien ik zeer slecht hoor.
Maar dan nog...waarom is deze film niet te vinden ? Is hij te kritisch ? Vertelt het te veel wat we als gewone mensen maar beter niet kunnen zien ?
Lijkt er sterk op dat deze film onder een soort van boycot ligt. Niet normaal dat een zo'n goede film, sterk en onthullend, niet op de vrije markt te vinden is.
Schande in een democratie zoals wij die kennen.....