Car Wash (1976)

geregisseerd door Michael Schultz
met Darrow Igus, Sully Boyar en Richard Pryor

Bij een pompstation annex autowasstraat met grotendeels gekleurde werknemers komen de vreemdste klanten, zoals een rijke madam die bang is dat haar auto vies wordt en een TV-dominee voor het geloof in het geld. Daarnaast hebben de werknemers ook zo hun problemen.

heb em een HELE tijd geleden gezien maar vond em wel aardig geloof ik.

avatar van bioscoopzaal
Ik kan me vooral nog herinneren dat Richard Pryor maar een heel klein rolletje heeft. Ik vond de film trouwens nog best aardig.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Het idee vond ik eigenlijk wel leuk. En de kapsels ook. Maar verder vond ik er niet veel aan.

avatar van BlueJudaskiss
Uiteindelijk toch nog wel leuk. De film sleepte zich voort, maar er zaten een paar aardige scenes in, en het einde was mooi. 3*

avatar van dutchtuga
Opeengestapelde clichés maar wat een sfeer en heerlijke personages. Wat waren die 70's toch top.

avatar van AardeWerk
Hele leuke film, vooral voor hen die de 70s bewust meegemaakt hebben. Geeft het tijdsbeeld goed weer. (3,5*)

avatar van nightbreed
Dit is gewoon dikke vette cult
Jammer dat ze deze film altijd 's middags uitzenden.

avatar van movie acteurs
Behoorlijk plezante komedie die heel wat leuks heeft. Een leuke soulfilm van toentertijd of gewoon een echte jaren 70 film. Naast dit ook de verfrissende humor met het leuke verhaaltje dat misschien vrij raar is, maar juist toch leuk. Sowieso wilden ik deze film graag zien vanwege mijn aller favoriete muziek groep "The Pointer Sisters". Zij hebben ook leuke rollen. Van mij krijgt dit 4,0.

avatar van 606
Hele gezellige film met een prima sfeertje en mooie muziek.
Goed geacteerd door de cast.

3 sterren