Peep World (2010)

geregisseerd door Barry W. Blaustein
met Michael C. Hall, Sarah Silverman en Rainn Wilson

'Peep World' is het verhaal van een familie die op weg is naar een aanvaring met zichzelf. Volgens een vooropgezet plan komen vier broers en zussen samen om de 70ste verjaardag van hun vader te vieren. Al snel wordt het een absurde gelegenheid voor beschuldigingen en rancune wanneer de kinderen naar buiten komen met een publicatie van een boek, waarin de meest intieme familiegeheimen naar buiten worden gebracht.

avatar van Apollinisch
Michael C. Hall is niet de enige die we al van Six feet under kennen. Rainn "Arthur" Wilson is ook van de partij.

avatar van sworsvism
O jee wat een slechte film. Of de clou gaat helemaal langs me heen. Maar ik vrees van niet. Het is een geweldige cast, stuk voor stuk enorm grappige mensen, maar de verhaallijn is bedroevend inspiratieloos. Deed in de verte denken aan Festen, maar hier zijn de personages wat minder overtuigend, wat minder diepgaand en wat minder realistisch.

1,5 ster omdat ik me toch nog best een beetje vermaakt heb.

avatar van Bubblez
"You're a fucked-up version of Amy Winehouse!"

Tja, inderdaad een goede cast, maar hoewel de film het toch echt van de diepgang zou moeten hebben, is het er te weinig. Er zijn véél personages die allemaal wel worden besproken, maar de film is te kort van speelduur om ze allemaal de beste kans te geven. Tragikomedie is een betere omschrijving van het genre in dit geval. Al valt de ellende helaas allemaal nog wel mee en krijg je als kijker niet helemaal mee wat er nou precíes misgegaan is, ooit. En dat is best een gemiste kans.