ad

Met onder meer: Gil Bellows, Tracy Spiridakos en Camille Sullivan

Releasedatum: 13 juli 2010

Over Goblin

"He Wants You Badly"

In 1831 werden de bewoners van het stadje Hollowglen vervloekt. Een heks, wier misvormde kind door de angstige dorpelingen op de brandstapel werd gegooid, riep uit wraak een demon aan uit de diepste krochten van de hel. Dit onooglijke en bloeddorstige monster doodde alle pasgeborenen van Hollowglen. En sindsdien keert hij één keer per jaar terug… op Halloween. Wanneer Neil Perkins en zijn gezin in Hollowglen komen wonen, enkele dagen voor Halloween, hebben ze nog geen idee welke gruwelen hen te wachten staan. Ondanks waarschuwingen van enkele dorpsbewoners betrekken ze hun nieuwe huis. De kinderkamer is klaar. En de Goblin heeft zijn zinnen gezet op hun pasgeboren baby…

imageimage

kaholiic

Idd. Prachtig!

avatar van Metalfist

Metalfist

Doet me een beetje denken aan een parodie op Labyrinth. Kan misschien wel leuk zijn.

• 20883 berichten

Voor de tv gemaakte Fantasy | Horror | Sci-Fi film die erg slap en inspiratiloos over komt de film komt soms erg lacherig over en dat zal absoluut niet de bedoeling zijn geweest.

avatar van henkula

henkula

TV. betekent dit, dat deze film nooit vermeld had mogen worden?

ik vond het wel een leuk monster net als de saucijzen die rondvlogen.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Stiekem toch niet verveeld tijdens deze film. De film opent slap en het duurt lang voordat het ietwat spannend wordt. Naar het einde toe wordt dit gelukkig een stuk beter. Verder is de goblin voor mij een interessant personage, totdat helaas de ware identiteit ervan onthuld wordt. Het had een stuk spannender kunnen zijn als de goblin zijn identiteit niet had onthuld.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Aardige film, weer eens wat anders. Her en der leek het een beetje op leprechaun.

avatar van Vascago

Vascago

Best vermakelijk en met een voor een tv film aardige hoeveelheid gore. Acteerwerk uiteraard niet best en toen de goblin zijn cape afhad zag ie er niet uit, maar best leuk voor een saaie woensdagavond.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Een afgelegen vakantiebungalow met familie en vrienden en iets duisters dat op de loer ligt; het is een samenstelling die we wel vaker zien zoals in Cabin Fever. Eigenlijk kan ik ook altijd wel genieten bij zo'n opening wanneer een onschuldig groepje in hun auto een luchtig gesprek aan het voeren is terwijl je weet dat ze later afgeslacht zullen worden. Helaas valt de uitwerking toch wat tegen. Goblin, een mix tussen Smeagol en het wezen uit District 9 met een grote cape is nog best leuk uitgekozen maar wanneer hij in actie kwam werden de - zacht gezegd - 'oneffenheden' duidelijk. De manier van vertellen en het gebrekkige contact tussen de personages zorgde ervoor dat het wat chaotisch en goedkoop op me overkwam. Verder waren er nog enkele details waar ik mijn vraagtekens bij had:

- voordat er nog maar iets gebeurd was schreeuwden ze het uit en reden ze bang weg toen die oude man bij het portier verscheen. Dit was erg overdreven, puur om een angstig moment in te bouwen. - De twee vriendinnen kwamen enkele vrienden tegen voor een gesloten winkel in afgelegen dorp (wat hadden hun in godsnaam daar te zoeken). -Vader heeft een zakenlunch en ontmoet een collega van het werk terwijl ze juist van de rust aan het genieten zijn zoals hij eerder zelf al aangaf toen ze geen bereik hadden met hun mobiele telefoon. - Wanneer Kyle wordt meegenomen in de politiewagen kan hij zomaar de deur openmaken en uitstappen.

Een tikje ondermaats.

avatar van danny61

danny61

Goeie film geen echte topper maar mooi avondvullend zeker een aanrader. 3 op 5

avatar van Boeikens

Boeikens

Gemengd gevoel.

Het duur wat lang vooraleer de film eindelijk losbarst maar na zo'n 40 min loont het zich te kijken.

Genoeg gore, wel niet altijd even goed afgewerkt, en actie laten het verhaal vlot lopen.

Spanning en sfeer zoekt men tevergeefs en het acteerwerk is vrij zwak maar toch kijkt de film op een of andere manier lekker weg.

De Goblin is aanvankelijk nog te doen maar eens zijn cape valt ziet hij er echt niet meer uit. Eerder een digitaal onafgewerkte en lachwekkende kunstpop.

Als tussendoortje best ok.

avatar van duffs

duffs

hij lag in de euro knaller bak van de media markt dus pakte hem maar mee opzich aardig maar erg belabberde special effects effecten wat het een beetje lachwekkend maakt allemaal maargoed leuk verhaaltje aardig geacteerd nog en mooie natuur beelden maken een hoop goed al vond ik het toch wel zonde van mijn 2.50 euro

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Best aardig. Gekocht voor € 2,50 bij de MediaMarkt op BluRay. Jammer genoeg een uitgave van DFW, dus veel moet je er niet van verwachten. De beeldkwaliteit was OK, maar niet veel beter dan een normale DVD9. Maar goed, dit terzijde! Best wel aardige horrorfilm. Het verhaaltje is best leuk en al met al zijn de acteerprestaties ook nog wel om over naar huis te schrijven. Het is niet Oscar-waardig, maar wat de neuk? Dat maakt toch allemaal niet uit? Effecten zijn prima in orde voor zo'n B-horrorfilm. Ik heb er best van genoten. Laatste film die ik keek toen ik nog 46 jaar oud was. Een dag later werd ik ineens 47 jaar oud. Zucht. 3 *