Pájaros de Papel (2010)

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Emilio Aragón
met Lluís Homar, Carmen Machi en Fernando Cayo

Jorge en Enrique zijn twee kunstenaars in de nadagen van de Spaanse Burgeroorlog die een kind adopteren met de naam Miguel. Met een variété groep dat door het land trekt zien Jorge en Enrique de verschrikkingen die de oorlog aangericht heeft. Ondertussen houdt het Republikeinse Leger Jorge en de rest van de groep in het oog omdat zij vermoeden dat een aantal mensen van het gezelschap samengewerkt zouden hebben met de rebellen tegen het Franco regime.

avatar van cosp
Een aardige historische film. Het tema is origineel, maar de uitwerking matig. Jammer dat je steeds weer dezelfde gezichten langs ziet komen (Lluós Homer..). Carmen Machi op haar best.

Mooie film. Een van de betere spaanse films van de laatste jaren. Laat echt de sfeer zien, die
in Spanje heerst(e) over de tijd van het Franco regime.