Genre: Actie / Fantasy
Speelduur: 110 minuten / 127 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Canada
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Emily Browning, Abbie Cornish en Jena Malone
IMDb beoordeling:
6,1 (260.260)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 24 maart 2011
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Sucker Punch
"Feed Your Head"
'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren 50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Baby Doll
Sweet Pea
Rocket
Blondie
Amber
Madame Vera Gorski / Dr. Vera Gorski
Blue Jones
Lobotomy Nurse / High Roller Girl #1
The Doctor / The High Roller
The Wise Man / The General / The Bus Driver
Reviews & comments
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Dat nu ook weer niet.
Het begin en de overgangen van realiteit naar fantasie waren aardig.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik weet niet waarom we het over 2001 hebben opeens.
We hebben het hier over films die je moet beleven. Films die inwerken op je zintuigen met beeld, cameravoering en geluid. Bepaalde condities moeten ervoor zorgen dat je in het scherm wordt 'gezogen'.Theoretisch gezien lukt dat niet vanaf een laptop. Nu ja, ik heb 'm op Blu-ray op een 50" plasmascherm bekeken en ik vind 'm ook niet geweldig, hoor. Ik begrijp gewoon niet waarom mensen visueel gedreven films op een laptoppie bekijken. Een beetje filmfan heeft toch meer respect voor zijn passie, dacht ik. Daar ging het mij even om.
Als iemand zegt, "Ik heb net Blade Runner effe in de refter op een laptop beken en ik snap de hype niet", dan vind ik dat niet zo gek.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
En dat is een criteria die jij bepaalt...
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
We hebben het hier over films die je moet beleven. Films die inwerken op je zintuigen met beeld, cameravoering en geluid. Bepaalde condities moeten ervoor zorgen dat je in het scherm wordt 'gezogen'.Theoretisch gezien lukt dat niet vanaf een laptop. Nu ja, ik heb 'm op Blu-ray op een 50" plasmascherm bekeken en ik vind 'm ook niet geweldig, hoor. Ik begrijp gewoon niet waarom mensen visueel gedreven films op een laptoppie bekijken. Een beetje filmfan heeft toch meer respect voor zijn passie, dacht ik. Daar ging het mij even om.
Als iemand zegt, "Ik heb net Blade Runner effe in de refter op een laptop beken en ik snap de hype niet", dan vind ik dat niet zo gek.
Ik dacht dat BR ook een filosofisch hoogstandje is en dat moet je dan toch meekrijgen. Overigens hebben laptops tegenwoordig een behoorlijk scherm en valt het allemaal reuze mee en als je er heel dicht op gaat zitten dan heb je een beetje een bioscoop ervaring. 
Als het alleen maar om plaatjes kijken gaat dan heeft de bioscoop inderdaad een meerwaarde maar film moet wel meer doen en dus ook achter de televisie of laptop moeten films gewoon goed genoeg overkomen, in ieder geval genoeg om van te genieten.
Het is toch niet dat je je ogen samen moet knijpen om te zien wat er gaande is op het scherm.
ehs21
-
- 615 berichten
- 293 stemmen
Als het alleen maar om plaatjes kijken gaat dan heeft de bioscoop inderdaad een meerwaarde maar film moet wel meer doen en dus ook achter de televisie of laptop moeten films gewoon goed genoeg overkomen, in ieder geval genoeg om van te genieten.
Het is toch niet dat je je ogen samen moet knijpen om te zien wat er gaande is op het scherm.
ook dat is weer een persoonlijke mening en geldt niet voor iedereen of alle films. Als er veel SE in een film zitten is de bios over het algemeen wel een meerwaarde.
komerad
-
- 467 berichten
- 403 stemmen
Kinderachtig verhaal als excuus voor een bij momenten spetterend visueel spektakel. (Heerlijk op groot scherm.)
Starmaster501
-
- 882 berichten
- 174 stemmen
Dit was ook meer een bios film. Zag er geweldig uit en de herrie was lekker aanwezig. Thuis op de bank net ietsjes minder .. 
Pirmais
-
- 802 berichten
- 0 stemmen
Dat Hangt er natuurlijk vanaf of je surround hebt of niet.
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Ik heb deze film in de bioscoop gezien op een megascherm en surround sound en ook toen was ik er niet van onder de indruk. Op dvd of blu-ray zal dit dus alleen maar minder worden, hoewel ik mij wel afvraag of de extended scenes iets toevoegen aan het toch al vrij onlogische verhaal. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alleen de scene met de high roller is van toegevoegde waarde, en dan heb je nog wat extra actiescenes waardoor het iets minder fragmentarisch aanvoelt. Zal niet veel uit maken inderdaad.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
En dat is een criteria die jij bepaalt...
Inderdaad, en ik vind dat mensen die films op een laptop bekijken geen passie voor film hebben. Je mag gerust denken dat het tegendeel waar is, hoor. Ik geloof er toch niks van.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik dacht dat BR ook een filosofisch hoogstandje is en dat moet je dan toch meekrijgen. Overigens hebben laptops tegenwoordig een behoorlijk scherm en valt het allemaal reuze mee en als je er heel dicht op gaat zitten dan heb je een beetje een bioscoop ervaring. 
Als het alleen maar om plaatjes kijken gaat dan heeft de bioscoop inderdaad een meerwaarde maar film moet wel meer doen en dus ook achter de televisie of laptop moeten films gewoon goed genoeg overkomen, in ieder geval genoeg om van te genieten.
Het is toch niet dat je je ogen samen moet knijpen om te zien wat er gaande is op het scherm.
Sorry, maar Blade Runner is vooral een ervaring voor de zintuigen. Eerst voelen, dan denken.
Een laptop is een beetje een bioscoopervaring? Dat is te gek voor woorden.
Alleen maar plaatjes kijken? Zo heb ik het nooit omschreven. Ik denk wel dat de meeste cineasten het erover eens zijn dat film vooral gaat om 'visuele overdracht'.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb ook een aardig nieuwe laptop maar beeld is toch wel veel doffer dan een HD scherm. Laat David Lynch het maar niet lezen, als iets 'm frustreert. Zou me niet eens verbazen dat dat de reden is waarom ie niet wel zo'n beetje klaar is met het medium film
.
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Sorry, maar Blade Runner is vooral een ervaring voor de zintuigen. Eerst voelen, dan denken.
Een laptop is een beetje een bioscoopervaring? Dat is te gek voor woorden.
Alleen maar plaatjes kijken? Zo heb ik het nooit omschreven. Ik denk wel dat de meeste cineasten het erover eens zijn dat film vooral gaat om 'visuele overdracht'.
Dat is natuurlijk een grap over dicht bij je laptop zitten voor een bioscoop ervaring.
Film gaat vooral over 'beeldtaal' inderdaad en die beeldtaal is gewoon goed te ontvangen op een kleiner scherm en moet zowel in de bioscoop maar ook thuis hetzelfde effect teweegbrengen anders krijg ik snel het gevoel dat mensen geïmponeerd raken door een gigantisch scherm dat ze voor hun hebben in plaats van de film zelf.
Net zoals iemand een paar berichten terug heeft geschreven dat dit echt een bioscoop film is en de ervaring thuis een stuk minder is, de ervaring thuis moet net zo goed zijn anders heb ik snel het gevoel dat het allemaal min of meer een façade was en je alleen maar onder de indruk bent door de grote plaatjes en niet omdat het een sterke film is. (plaatjes kijken dus)
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Ik heb ook een aardig nieuwe laptop maar beeld is toch wel veel doffer dan een HD scherm. Laat David Lynch het maar niet lezen, als iets 'm frustreert. Zou me niet eens verbazen dat dat de reden is waarom ie niet wel zo'n beetje klaar is met het medium film
.
Lynch heeft het toch altijd over mensen die film op hun telefoon kijken en daar ben ik het wel mee eens dat de film dan niet tot zijn recht komt.
Ik hoop het niet dat Lynch klaar is, hoop nog altijd dat hij Inland Empire gaat overtreffen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Iphone is nog wel een stapje verder dan dat, al vind ik ook dat dit medium en vooral een audiovisuele film beter tot zijn recht komt. Al gaat me het diskwalificeren als filmfan iets te ver. Heeft meer met de eisen van het individu te maken, als iemand het op een laptop prima vindt then i'm all for it.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Lynch heeft het toch altijd over mensen die film op hun telefoon kijken en daar ben ik het wel mee eens dat de film dan niet tot zijn recht komt.
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Ik ben een sucker voor details en die lijken me niet of moeilijk te zien op een telefoonschermpje.
Je moet bovendien dat ding de hele tijd vasthouden of ergens neerleggen en met gebogen nek erop kijken of met een touwtje aan de muur monteren zodat het wel aan de muur hangt.
Denk dat je je ogen samen moet knijpen om alles mee te krijgen en dat is ook niet fijn, denk dat de beeldtaal verloren gaat op een telefoon.
Heb het nooit gedaan, ga het ook nooit doen, het ook nog nooit iemand gezien die dat wel doet.
Bovendien wordt je erg snel afgeleid door de omgeving en het lijkt me ook erg vermoeiend om een film zo te kijken.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Je omschrijft exact waarom een film beter tot zijn recht komt in een bioscoop dan op een pc.
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Ja, haha nakada, had ook geen ander antwoord verwacht. Erg voorspelbaar.
Maar ik weet niet hoe het met jouw ogen zit maar ik hoef die niet samen te knijpen als ik een film op een laptop kijk en ik krijg gewoon alle details mee, dan had ik misschien duidelijker moeten zijn maar ik ging gewoon van normale ogen uit.
Je hoef óók niet je pc de hele tijd vast te houden of met een gebogen nek ernaar te kijken of je pc met een touwtje aan de muur te hangen maar misschien had ik duidelijker moeten zijn en erbij moeten vermelden dat je pc op een fijne plaats staat zodat je vanaf de bank kan kijken en er zelfs bij kan gaan liggen als je wil.
Het is zelfs veel ontspannender als naar de bioscoop waar je altijd op een stoeltje moet gaan zitten en je armleuning moet delen met een corpulente zwaar ademhalende kerel en maar een aantal posities hebt om te gaan zitten.
Bovendien is er maar een klein percentage films die ik in de bios wil zien en dan kan het nog hard tegenvallen, kijk maar naar Sucker Punch.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1679 stemmen
Ja, haha nakada, had ook geen ander antwoord verwacht. Erg voorspelbaar.

Een laptopscherm kan toch niet op tegen een bioscoopscherm. Over het geluid nog maar gezwegen. Maar ook ik heb echt niet de behoefte om elke film in de bioscoop te zien. Komedies, drama's en dergelijke doen het op de t.v. vaak net zo goed. De bios is duur en vervelende personen in de zaal kan inderdaad de beleving totaal om zeep helpen. Maar daar heb ik gelukkig weinig mee te maken gehad. Films als deze, Space Odyssee, LOTR enz. krijgen een de bioscoop toch een extra dimensie mee. Maar dan hoef je ze nog niet goed te vinden natuurlijk.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Vroeger keek men ineens naar mensen, hoofden, van vier meter groot. Een filmster werd letterlijk groot, groter, zelfs grotesk. En is door de jaren heen alleen maar meer gaan gelden. Ga Avatar maar op je laptop kijken, ik wens je een fijne drie uur. Natuurlijk heeft een biosscherm veel meer impact dan een fucking laptop, dat er überhaut discussie over gevoerd moet worden?
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
De discussie ging er min of meer over dat een film in de bioscoop en laptop dezelfde waardering krijgen en of de beeldtaal goed overkomt op een laptop maar goed.
Avater heb ik ook in de bios gezien en daar kon ik uiteindelijk een klein 3tje uit persen en daar gaat ook geen herziening bij te pas komen. Naast de beelden heeft Avater ook helemaal niks om het lijf (plaatjes kijken) en het 3d gebeuren speelt bij mij ook niet mee als 'iets' wat een film beter moet maken. Die drie (lange) uren bespaar ik mezelf liever.
@nakada
Toen Space Odyssee nog draaide was ik nog niet geboren en al zou die draaien dan weet ik eigenlijk wel zeker dat de waardering voor die film niet gaat stijgen.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Dat zeg ik toch precies zo? Groot vs klein. Simpel verschil met grote impact op de beleving. Score vind ik onbelangrijk, moet iedereen zelf weten. (Personlijk voorbeeld: als ik Avatar alleen op dvd had gezien, op mijn laptop, dan had de film denk ik een 2 gescoord. In de bios een 4,5*. Ik haal uit dvd vaak wel een herbeleving van het gevoel dat ik ooit in de bios had. En on topic: deze film heb ik niet in de bios gezien en heb me kapot geërgerd. 't Is dan ook een extreem visuele film met een budverhaal).
ehs21
-
- 615 berichten
- 293 stemmen
Natuurlijk heeft een biosscherm veel meer impact dan een fucking laptop, dat er überhaut discussie over gevoerd moet worden?
Ik begrijp er ook weinig van, maar blijkbaar heeft Fortune sowieso een aversie tegen de bios en dat zal vast meespelen. Uiteraard doet een romcom het ongeveer net zo goed thuis op de bank als in de bios, maar dit soort films waar het vnml gaat om de SE en muziek is het gewoon stukken beter in de bios.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Best een toffe film.
Eigenlijk hou ik helemaal niet zo erg van dit soort films maar ik had deze al zo lang liggen dus ik dacht laat ik hem toch maar is bekijken.
Ik vond hem leuker dan ik had verwacht.
Ik vond de film echt een erg vet verhaal hebben, toen de film even bezig was begon ik toch te denken van waar gaat dit nou over, ik vond het toen allemaal maar een beetje vaag. maar zorda ik hem verder keek en alles duidelijker werd was het echt heel gaaf.
de SFX zagen er ook echt heel goed uit, vooral de scene dat ze allemaal in de trein zaten en alles in slow motion ging .
En ik vond de film ook een hele goeie soundtrack hebben.
3,5*
macrobody
-
- 2232 berichten
- 1850 stemmen
Bijzondere film met diepere lagen en veel symboliek. Maar ook veel actie en niet voorspelbaar. Niet de smaak van iedereen denk ik. En de muziek vond ik erg goed gekozen.
Cleanshot
-
- 657 berichten
- 1330 stemmen
Hoewel het hele verhaal echt nergens op slaat en dit eigenlijk de film verknalt was ik toch echt wel gecharmeerd.
+ Lekkere chics.
+ Manga achtige vechtscenes, alleen leuk als je het allemaal met een bak zout neemt..
( met name de eerste vechtscene vond ik helemaal mijn ding)
+ Passende muziek
- Verhaal verliep niet echt logisch
- complete scenes/karakters waren gejat uit andere films
De film heeft wel een bepaalde charme maar mist net een aantal aspecten waardoor ik de lage rating snap. Je moet er van houden...
klaas heitinga
-
- 6 berichten
- 1 stemmen
Heb die film net bekeken. De special effects zien er best aardig uit, maar het verhaal slaat inderdaad echt helemaal nergens op. Waarom kijkt die Emily Browning eigenlijk voortdurend alsof ze nodig moet poepen. Heet dat ook acteren?
Het laatste nieuws

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod

Waargebeurde WOII-film 'Anthropoid' met Cillian Murphy is vrijdag te zien op televisie

Nederlandse komedieserie 'Moedermaffia' scoort op Videoland

Duitse spionageserie 'Unfamiliar' nu beschikbaar op Netflix
Bekijk ook

Genius Party
Animatie, 2007
49 reacties

Shimotsuma Monogatari
Komedie / Fantasy, 2004
45 reacties

The Secret Life of Bees
Drama, 2008
69 reacties

Source Code
Actie / Sciencefiction, 2011
642 reacties

Fast Five
Actie / Drama, 2011
681 reacties

Inside I'm Dancing
Drama / Komedie, 2004
15 reacties
Gerelateerde tags
bordeelasielontsnappendraakrobotgeweldinmatealternative imaginationlobotomyrape culture girls with guns
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








