• 11.464 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Michel Spinosa

Met onder meer: Isabelle Carré, Gilbert Melki en Anne Consigny

IMDb beoordeling: 6,7 (857)

Gesproken taal: Frans

Plot Anna M.

Anna, een gevoelige en verlegen jonge vrouw, stelt zich kwetsbaar op door de uitzinnige illusie van bemind te worden. Ze overtuigt er zichzelf van dat dokter Zanevsky verliefd is op haar. Maar wanneer hij niets onderneemt komt bij haar eerst de wanhoop, dan de ontgoocheling en tenslotte de haat.

Dr. André Zanevsky

Marie Zanevsky

La mère d'Anna

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

In 2008 kreeg Isabelle Carré één César Nominatie voor haar vertolking in deze prent en won ze ook de Étoile d'Or.

avatar van Thom1994

Thom1994

En populair dat deze film is.

avatar van Movsin

Movsin

Na haar briljant vertolkte rollen in "Se souvenir des belles Choses" (2001) en "Entre ses Mains" (2005) weer een uitmuntende Isabelle Carré in deze goed gemaakte, merkwaardige en boeiende film.

Isabelle Carré is werkelijk schitterend in alweer een rol van een jonge vrouw die het psychisch heel moeilijk heeft.

Ook andere acteurs zijn goed en de film is degelijk en logisch opgebouwd.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Mac Hammer Fan schreef:

Dan verloor ze dus de César van Marion Cotillard voor haar rol in "La môme".

En dan won ze dus de Étoile d'Or sámen met Marion Cotillard voor "La môme".

Geen geringe prestatie, aangezien Cotillard dus ook de Oscar won voor Beste Actrice!

avatar van BlueVelvet

BlueVelvet

Zaterdagnacht om 2:55 's nachts is niet echt een aantrekkelijk tijdstip, BBC!

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Wow, geweldige film!

Prachtig psychologisch drama met thriller-trekjes. Inderdaad een fantastische rol van Isabelle Carré als Anna M., die me soms enigszins deed denken aan de rol van Isabelle Huppert in "La Pianiste", een zelfdestructieve en psychisch labiele vrouw.

Ondanks het late tijdstip vannacht zat ik aan de buis gekluisterd te kijken.

Ik wil deze film zeker nog een keer aanschaffen op DVD, als die er is of ooit komt!

BBarbie

Benauwende en bij vlagen ongemakkelijke film over een stalkende jonge vrouw, die door een obsessieve verliefdheid op een dokter psychisch gestoord raakt. Indrukwekkende, onverbloemde vertolking van Isabelle Carré, die niet voor de eerste keer laat zien dat zij buiten Frankrijk ten onrechte nauwelijks bekend is. Prima film die van lieverlee steeds meer grip op je krijgt.