The Next Best Thing (2000)

Komedie / Drama

geregisseerd door John Schlesinger
met Madonna, Rupert Everett en Benjamin Bratt

Na haar zoveelste relationele tegenslag gaat Abby uithuilen bij haar homoseksuele, allerbeste vriend Robert. Hij vangt haar zo goed op dat ze in elkaars armen de nacht doorbrengen. Met alle gevolgen vandien, want na enige tijd blijkt Abby zwanger te zijn. Vastbesloten het kind te houden, regelen ze een soort van co-ouderschap, dat perfect blijkt te zijn. Maar op de dag dat Abby de liefdevolle Ben ontmoet en gaat beseffen dat er meer bestaat dan vriendschap alleen, beginnen de problemen.

Een van de slechtste films allertijden!!! Een stompzinnig verhaal (stop Madonna met een homo in huis), beroerd acteerwerk (Madonna met Brits accent), schaamteloos vals sentiment (huilende homo's bij het graf van een AIDS-dode, die gezamenlijk 'American Pie' zingen) etc. etc. Echt alles is fout aan deze walgelijke, tenenkrommende film. Ik ben er echt niet zo een die een hekel aan Madonna heeft, maar na het zien van dit geval (film mag het niet genoemd worden) zou ik het kunnen krijgen.

Wat voelde ik mij bekocht toen ik deze in de sneak heb gezien. Walgelijke sentimentele shit.

De titelsong is nog het beste aan de film. Madonna speelt beroerd (helaas maar waar). 3 sterren voor het "lekker onderuit zak gehalte" van de film...

avatar van jedymaster
deze film was niet slecht maar kan niet goed kiezen tussen drama of komedie jammer

avatar van Rujar
Waardeloos. Slecht.
Al wil je een vergelijkbare film kijk dan naar The Object of My Affection.

Zo moet het dus wel......

??? Ik vond het wel een best te genieten film! Een niet te oversentimentele film en niet te platte komedie. Madonna in een braaf rolletje in tegenstelling tot haar anders bekende reputatie, komt een beetje raar over, maar het heeft me geenszins gestoord.

Ik heb al kaskrakers gezien die qua verhaal (Master and Commander) en acteerwerk (Charlies Angels) slechter in elkaar zitten dan deze prent.

avatar van Henry Spencer
Misschien inderdaad geen hoogvlieger op gebied van acteerwerk, stijl, diepgang of originaliteit, maar ik vond het wel een eerlijke behandeling van het thema. Ander pluspunt was, dat de karakters niet zwart-wit of ééndimensionaal waren getekend. Daarom toch 3 sterren. Zo'n thema's worden volgens mij echt slecht behandeld, als hypocriet conservatisme of hypocriet liberalisme of een dubbele moraal verkondigd wordt.

avatar van WB
WB
Ik vond em niet gek, alleen het einde kwam eigenlijk heel onverwacht, en tegen mijn zin in! Voor de rest een vermakelijke film. 3 sterren.

wa ne rommel!!!
Zonde van mijn tijd!
Ik geef hem 0,5 omdat het niet anders kan

avatar van beaster1256
deze barslechte filmkrijgt van mij niets omdat ik het de naam 'film' niet waardig vind, en madonna zou beter op pensioen gaan , de trut, of kinderboeken schrijven daar heb ik toch geen last van , maar acteren dat kan ze heel duidelijk niet !!!!

Het verhaal is best aardig en het had zeker wat kunnen worden, als Madonna er niet in had gezeten, want helaas was zij erg slecht. Ik zeg helaas omdat ik wel groot bewonderaar ben van haar muziek en dan toch ergens hoop dat ze ook kan acteren, maar nee, nee nee!! Dat accent ook, te erg!! Everett is leuk en heerlijk nichterig, alleen na een uur neemt de film ook nog eens een hele rare wending waardoor het ineens een drama moet zijn, maar door Madonna's spel toch nog steeds een komedie is.

Geef m wel 2,5*, want ik heb m uit gekeken, 2 keer moeten lachen en vond Everett leuk.

avatar van mabo
aardige film, leukere soundtrack.

avatar van as
as
Mijn god wat valt Madonna door de mand met haar tenenkrommende acteerwerk. Everett weet ondanks aardig acteerwerk de film niet te redden. Verder een oeverloos sentimenteel wanproduct uit de studiostal. Vermijden als de pest.

avatar van soom
Ik vind het wel een leuke film.
Zeker door de chemie die er tussen Rupert Everett, Benjamin Bratt en Madonna bestaat, is het nog redelijk genietbaar.

Dat the Object of my Affection word vergeleken met deze film, vind ik nogal raar.
Het gaat over 2 heel verschillende thema's.

Madonna vind ik in deze film nog wel erg goed, en ik heb genoten van haar rol als Abbie.

avatar van otherfool
Vervelende film over vervelende mensen, die met non-acteurs als Bratt en de uber-vervelende Madonna ook nog eens acteerwerk om van te huilen herbergt. Dit gecombineerd met het rommelige script dat 1001 thema's probeert uit te werken maakt dit wanproductje tot een echte kijkstraf.

1*.

avatar van Dennis Evahi
otherfool schreef:

1*.

avatar van matthijs_013
Had deze gezien op Veronica een jaartje geleden. Kon mijn aandacht niet lang houden, hoewel de film nieteens zo slecht was.

avatar van mikey
Hmmm, toch maar eens huren.

Maaltje
eerste stuk van de film was wel leuk. de homo was hilarisch, madonna echter komt totaal niet over..
het laatste stuk is vervelend want dan wordt het ineens dramatueus en het einde is ook niet echt bevredigend, want je blijft een beetje in die negatieve sfeer hangen.
dit had in een hoop opzichten veel beter gekund. het liedje American Pie is natuurlijk wel heerlijk.

Vette film. Helemaal mijn stijl Madonna speelde goed. Zij is toch echt een showgirl, ze kan alles zingen, acteren en dansen. Die gast waar ze uiteindelijk mee samen kwam vondt ik maar een sukkel.

Oei, die yoga scene waarin Madaonna een sportschoolgast yoga gaat leren... dan zak je bijna door je stoel. Wat een bagger!

avatar van Nelusje
Geen slechte film, Madonna mag echter weleens met pensioen! En dat is ook te merken in haar acteren. Voor de rest vind ik het wel een origineel verhaal, daarom toch een 3

avatar van eltorro
De film vond ik nog wel mee vallen, aangezien madonna mee doet verwachte ik een slechtere film. Madonna acteerde hier nog wel redelijk. Het eerste half uur was vreselijk, het laatste gedeelte was nog wel pruimen. 2* is precies goed voor deze film.

Een weinig geslaagde en zelfs flauwe romantische komedie en dan druk ik het zachtjes uit en daardoor weer een filmflop van Madonna.

Het verhaal is natuurlijk ook wel vragen om moeilijkheden: als vrouw zwanger raakt van je beste vriend terwijl die homoseksueel is, het kan maar geloofwaardig is het niet en om daarom heen een film te bouwen is echt te veel van het goede, zelfs voor iemand zoals ik die Madonna waardeert om wat ze bereikt heeft in haar leven. Het overkomt Madonna die in deze film lerares is en het laat zich gemakkelijk raden wat er vervolgens verder gebeurt.

Snel maar weer vergeten deze film poging van haar.

avatar van AyKay
Madonna heeft de wereld plechtig beloofd NOOIT meer te gaan acteren. Laten we het hopen. Ze is een ras-performer, maar acteren was niet aan haar besteed. Ik hoop dat ze als regisseuse beter uit de verf komt, maar ik houd mijn hart vast.

2 sterren voor deze film

avatar van Fran
Het eerste gedeelte van de film vond ik helemaal niets. Ik vind dat Madonna slecht kan acteren. In het begin zie je ze alleen een beetje stupide met elkaar doen en worden er van die behoorlijke stereotypes neergezet. Pas vanaf het moment dat er om de voogdijschap gevochten word komt er eindelijk een beetje diepgang in en vind ik de emotie van Everett wel oprecht overkomen. Maar toch blijft het allemaal erg matig.

Een armzalige film die tegen zichzelf werkt, al heeft deze productie wel zijn momenten. Het verhaal over familiewaarden en de relatie tussen een heteroseksuele vrouw en een homoseksuele man lijkt zonder liefde geschreven te zijn en Madonna is de houterigheid zelve.
Waarschijnlijk was het de gelegenheid om Madonna en Rupert Everett samen in een film te laten schitteren, maar van het laatste is weinig terecht gekomen.

gauke schreef:

Die acteur is nog slechter dan madonna...