Mentiras y Gordas (2009)

Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Alfonso Albacete en David Menkes
met Mario Casas, Ana de Armas en Yon González

Een groepje jongeren bereidt zich voor op de tijd van hun leven tijdens een zomer vol geheimen, leugens, seks, heel wat verwarring en parties. Ze beseffen niet dat, eens ze deze tocht gestart zijn, ze niet meer terug kunnen omdat de leugens die ze gecreëerd hebben veel te groot zijn. Deze jonge mensen die homoseksueel, lesbisch, bi en hetero zijn komen met drugs in contact. Anderen willen de drugs de rug toekeren. Het is de typische weergave van de Spaanse jeugd.

avatar van pardalis
Een film met wat expliciete beelden wat drugs en sex betreft. Je kan deze film als alternatief beschouwen, totaal niet te vergelijken met de meeste gekende Amerikaanse producties maar daarom totaal niet slecht. Gewoon eens bekijken en zelf een oordeel er over vellen !
2.5

Standaard film over jongeren in Spanje. Veel beelden zijn in het duister, dus moeilijk zichtbaar. Niet zo'n grote ramp want de acteerprestaties zijn niet om over naar huis te schrijven en het verhaal is vrij langdradig. En de seks.....och....