Snøvsen (1992)

Alternatieve titels: De Kluts | Snoevsen

Denemarken
Familie

geregisseerd door Jørgen Vestergaard
met de stem van Ina-Miriam Rosenbaum, Bjarke Smitt Vestermark en Amalie Ihle Alstrup

Eigil, een jongen van zeven jaar, woont met zijn vader en moeder en zijn kleine zusje op een boerderij. Als oom Otto langskomt en vader hem in spreekwoorden toespreekt, vraagt Eigil zich af wat dat toch betekent. Een kat in de zak kopen, de kluts kwijtraken zijn nog maar twee van de vele gezegden van vader. Eigil vraagt zich af hoe een kluts eruit ziet. En verdraaid, de volgende dag komt hij hem tegen, een wezentje met één been en één teen! Hij besluit hem nooit meer kwijt te raken.

avatar van Baggerman
Volgens mij is deze film en het vervolg 'Snøvsen ta'r spinget' ooit uitgezonden in delen op Ned.3. Deze kleuter keek het bij het koffiedrinken en vond het stiekem nog best grappig ook.

De kluts zelf ziet er wel wat sukkelig uit.