• 8.604.001 stemmen

Met onder meer: Connor Fox, Susie Abromeit en Jewel Staite

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Mothman

"The hunter knows his prey"

Een groepje oude vrienden komt weer samen om het geheim rondom een grote fout die ze tien jaar geleden maakten, geheim te houden. Maar dan doen ze de ontdekking dat ze opgejaagd worden door de legendarische 'Mothman'.

imageimageimage

avatar van 606

Onverwacht goede film, beetje Mirror idee, maar uitwerking is alles behalve slecht te noemen.

Verhaal is misschien standaard maar het doet het goed.

Acteurs waren ook best te pruimen, en de effecten gingen ook prima mee door.

3,5 ster

avatar van AsianFreak

AsianFreak

Verschrikkelijke slechte film! Akteerprestaties waren slecht! Zeer voorspelbaar en meer komedie dan dat het horror was. Enige goed punt waren de special effects en dat er tenminste al 1 persoon hier het een goede film vond.....

AsianFreak schreef:

Inderdaad, ik vond het stuk beter dan ik van te voren had gedacht.

stinissen (crew films & series)

De eerste 10 min gingen nog wel totdan de special effects kwamen dit kan toch echt niet ano 2012. Die rode ogen nee kan echt niet...

avatar van jstinissen

jstinissen

Wat een special effects te erg gewoon.

Pc spelletjes uit de begin jaren 90 zijn nog beter gedetailleerd

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

606, je wordt bedankt

Dit is toch wel een behoorlijk slechte film waarin alles ondermaats is. Zeer matige acteurs, een weinig interessant plot en vooral lachwekkende effecten. Wat men heeft geprobeerd weet ik niet maar schrikken doe je nergens en ook van spanning is geen sprake. De acteurs lopen als een kip zonder kop door de film heen en weten er zelfs niet voor te zorgen dat er nog wat te lachten valt. Ik zou zeggen lekker links laten liggen.

SaNDuTjE schreef:

606, je wordt bedankt

Graag gedaan als je zoveel films hebt gezien als ik, ken je veel slechtere als deze.

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Natuurlijk zijn er altijd nog slechtere films maar dat maakt deze dan niet per definitie minder slecht

SaNDuTjE schreef:

Nou, nou beetje wel hoor

avatar van riconx

riconx

De film is op zich wel aardig maar inderdaad, de special effects zijn ronduit beroerd en niet van deze tijd.

avatar van henkula

henkula

Ik geef toe dat de special effects in het begin bijzonder knullig over komen, maar ze worden wel steeds beter. Even blijven zitten dus.

avatar van kampsie1

kampsie1

Special effects waren inderdaad niet de beste, maar al met al toch de moeite waard om te kijken, film verveelde geen minuut en acteerwerk vond ik best te pruimen.

kampsie1 schreef:

Mooi meer mensen die het waarderen

avatar van Pazmaster

Pazmaster

B-film. Het grootste minpunt van deze film is de mothman zelf. Die ziet er gewoon niet uit. Echt slecht gedaan. Het verhaal is een beetje standaard en sommige dingen zijn echt ongeloofwaardig. Het acteerwerk is niet goed, maar soms ook weer zo slecht nog niet. Als de special FX beter hadden geweest had ik wel iets meer gegeven maar nu kom ik op 2 magere sterren.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Kon beslist beter maar het kon ook erger. Groepje vrienden wordt opgejaagd en proberen het antwoord te vinden op hun stalker. Special effects zagen er matig uit en wederom sterft bijna iedereen ongeacht de telefoongesprekken waarin ze elkaar waarschuwen. Gelukkig is alles sfeervol gefilmd en blijven de keuzes van de personages enigzins begrijpbaar.

avatar van the flash

the flash

deze was zeker niet slecht had misschien wat meer vrouwelijk schoon kunnen gebruiken maar voor de rest oke. de cgi was oke voor een b film en het verhaal was wel origineel vooral het einde kon ik wel smaken.

the flash schreef:

mooi zo

avatar van nightbreed

nightbreed

Pffff, wat was dit slecht zeg.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Goede verhaal/flashbacks, aardige mirror-kills en (ondanks matige sfx) enge mothman. Helemaal geen slechte B-film dus.

avatar van Metalfist

Metalfist

Zeg ken jij de mottenman

Ik kende hem in ieder geval compleet niet. Ik had de film dan ook hoogstwaarschijnlijk niet meegepakt ware het niet dat het met de immer bevallige Jewel Staite was. Onweerstaanbaar in Firefly en ik pak elke kans aan om iets nieuws met haar in de hoofdrol te zien. Het was ook mooi meegenomen dat de film op zich maar 3 euro kostte en hij onderdeel van een 1 kopen, 1 gratis actie was.

Toch is Mothman niet echt een fantastische film. Wat vooral opvalt is hoe dat dit eigenlijk een allegaartje is van wat meer bekendere titels in het genre. De openingsscène met de dood van Jamie lijkt zo te zijn weggelopen uit de I Know What You Did Last Summer cyclus en nadien krijgen we nog wat elementen uit onder andere Mirrors. Ach, bij dit soort films wordt er sowieso erg veel gerecycleerd dus het stoorde me niet zo. In dat opzicht is het jammer dat Sheldon Wilson en de zijnen af en toe zo'n rare sprongen maken met het script. Om de dood van Jamie op een ongeluk te laten lijken besluiten de vrienden elk met een steen op zijn hoofd te slagen. Dat betekent dat de knul is gaan duiken, met zijn hoofd op een steen is terecht gekomen en dit kunstje dan nog eens zo'n 4x opnieuw heeft uitgevoerd vooraleer hij sterft? Slaagt imho in ieder geval nergens op. Zo zijn er nog wel wat vreemdere stukken maar bon, op zich vermaakt Mothman wel voor de korte speelduur en is het best wel een leuke film voor eens een keer.

Al had het wezen zelf er echt wel beter mogen uitzien. Anno 2010 verwacht je toch wel net iets meer dan zwarte vlek met rode ogen. Ik verschiet er eerlijk gezegd echt van dat dit nog maar 4 jaar oud is, ik had spelletjes op de PS1 die er qua graphics beter uitzagen. Ik had mijn verwachtingen kunnen bijstellen als ik op voorhand had geweten dat dit van SyFy was, maar helaas was dat niet het geval. Bij dit soort films weet je gewoon wat je kunt verwachten qua acteren en op zich is hier niet bijzonder veel op aan te merken. De prominente aanwezigheid van mevrouw Staite maakt in ieder geval erg veel goed. Al hoop ik dat ze binnenkort toch eens wegblijft van die straight-to-TV films en terug begint te kiezen voor bioscoopfilms.

Het had slechter kunnen zijn, maar het moge duidelijk zijn dat het ook wel beter kon. De grootste stoorfactor zijn de compleet beroerde special effects. Daarnaast leent Mothman wel erg veel uit andere films en geraakt daar ook niet altijd mee weg. Twijfel nog tussen 2.5* of 3* maar Staite krijgt het voordeel van de twijfel.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

The Mothman is een mooie urban legend. Ten minste dat wordt er beweerd al schijnen er over de hele wereld al decennia meldingen van hem worden gedaan met griezelig veel overeenkomsten zonder enige relatie tussen de melders, intrigerend! Mmm heerlijke stuf voor een giezelfilmpje, versterkers weer opgeschroefd en knallen maar.

The Mothman Prophecies heb ik een aantal keren al gezien dus ik was op de hoogte van het fenomeen. Ik was eerder al eens begonnen aan deze prent maar kon me er toen niet voor zetten, hij heeft stof doen vangen. Nu toch maar weer eens tevoorschijn gehaald en mijn hoofd leeggemaakt voor een onderuitzakfilm wat ik in deze dacht te vinden.

Wat meteen een bummer is is het feit dat de Mothman zelf er niet uit zag, ai ai ai er is een pak aangeschaft van 200 euro en de sfx eromheen schat ik zelfs op minder. Goed dan komen we op het verhaal aan en dat leid ons naar het verleden en de geboorteplaats van onze hoofdrolspeelster en journalist. Ze herenigt zich met haar oude vrienden die samen een vreselijk geheim dragen, klinkt cliche en dat is het ook. Onze protagonist gaat op onderzoek uit terwijl er vele gebeurtenissen plaatsvinden die betrekking lijken te hebben op het geheim.

Goed, de angst zit er al snel in alleen zijn de omstandigheden waarbij de kills zich voltrekken wel erg tweedehands. Het getuigt allemaal van weinig vindingrijkheid, we hebben het allemaal wel eens eerder gezien. De hamvraag is wat de ongenode gast nu eigenlijk wil van onze vriendenclub en hoe alles opgelost en afgerond kan worden. De zoektocht is daar.

De vaart zit er redelijk in en de nieuwsgierigheid is snel getriggerd. Het acteren is matig maar zeker niet storend te noemen en de soundtrack lekker klassiek dus niet om over te struikelen. de personages zijn niet erg origineel te noemen, nee huis-tuin en keukenmensjes die voor ons gelukkig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn. De regie en het script in samenwerking met het camerawerk is matig tot prima te noemen, we missen geen seconde en de spanning per afvalbeurt wordt goed ingeleid.

Al met al een redelijke film maar door de enorme slechte sfx komt het voor mij zeker niet verder dan 3** hier en een 6.5 op een schaal van 10. Er zat een zekere vermakelijkheid in, jammer dat de Mothman eruit zag als een knuffeldier voor op de schoot, nee eng was het beesie totaal niet.

avatar van Noodless

Noodless

Nog best te pruimen.

Het verhaal wordt tenminste nog redelijk opgebouwd voor een b-filmpje en de cast doet het nog redelijk. De effecten vielen wat tegen, al stoorde mij de Mothman zelf helemaal niet. Zijn voorkomen had wel iets. 5/10

avatar van 606

Ga het weer opnemen, vind deze nog steeds iets leuks hebben

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

Wilson wist me een paar weken te geleden nog een beetje te verrassen met de opzet van The Night before Halloween. Van Wilson wil ik eigenlijk nog wel meer van hem zien, maar Mothman komt blijkbaar van een periode waar hij zich nog uit moest worstelen helaas.

Mothman opent in ieder geval nog best redelijk. Aparte cinematografie, degelijke regie. Het leek nog wel even wat te worden, alhoewel het genre van I Know What You Did Last Summer wel een beetje uitgemolken is. Daarin is de film niet origineler. Maar dat neemt niet weg dat het er aardig uitzag.

De film valt eigenlijk pas om zodra de Mothman voor het eerst zijn entree maakt. De CGI is van erg bedenkelijk niveau. Iets wat Wilson later dus blijkbaar beter deed. Dit lijkt een beetje op een geanimeerde Blob met een boomstammenhuid. Het zag er niet bepaald goed uit. En die ogen kunnen inderdaad niet.

Erg jammer want Wilson verzorgt de rest van zijn film wat beter. De omgevingen zien er vaak sfeervol uit en kennen genoeg detail, maar zodra dat monster in beeld komt kan je de horroropbouw van de omgevingen niet serieus meer nemen.

Over serieus gesproken, Mothman neemt zichzelf te serieus. Dat monster ziet er behoorlijk ridicuul uit, maar Wilson lijkt dit zelf niet door te hebben. De rollen vragen ook te veel van de acteurs en actrices want geen enkele weet eigenlijk overtuigend te acteren. Enkel Leggio doet het goed, maar die is duidelijk meer ervaren. Jammer dat er ook geen enkel moment ruimte is voor een vorm van humor. Alleen maar opbouw van spanning die dus niet werkt.

De finale is opvallend bombastisch opgezet, maar tot een bloedbad kan het niet komen. Jammer, want een beetje een vieze bek had de film best goed gedaan. Nu is het een braaf SyFy-filmpje geworden die wat sfeervoller is dan zijn soortgenoten, maar dus qua acteerwerk en animatie nog een stuk minder is.