The Affairs of Jimmy Valentine (1942)

Alternatieve titel: Unforgotten Crime

1 stem

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Bernard Vorhaus
met Dennis O'Keefe, Ruth Terry en Gloria Dickson

Mike Jason is ideeënbedenker bij de ‘Bullard Advertising Agency’. Cleo Arden is de directrice van het radioprogramma Jimmy Valentine, dat gebaseerd is op de daden van een oude kluizenkraker. Mike en Cleo vrezen dat hun banen in gevaar komen, wanneer hun opdrachtgever besluit zijn show te laten verzorgen door een andere ‘agency’. Mike stelt voor, dat er een beloning van $10.000 moet worden uitgeloofd voor het vinden van de echte Jimmy Valentine. Mickey Forbes en Mousey volgen de aanwijzingen, die hen naar een kleine stad leidt. Mickey weet niet, dat Mousey op wraak uit is en hij en doodt twee onschuldige mannen, voordat hij de identiteit van de echte Jimmy Valentine te weten komt. Mousey probeert vervolgens deze echte Valentine te doden, maar hij wordt gedood in het gevecht. Mickey weigert Valentine te identificeren en hij beweert, dat één van de vermoorde onschuldige mannen de echte Valentine is.

avatar van Dogie_Hogan
Te zien op Youtube.