Novo (2002)

Frankrijk / Spanje / Zwitserland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Jean-Pierre Limosin
met Eduardo Noriega, Anna Mouglalis en Paz Vega

Een shock die hij zes maanden geleden heeft opgelopen, maakt dat Graham zich gebeurtenissen die langer dan 10 minuten in het verleden liggen, niet meer kan herinneren. Hij kampt met wat men noemt een STM, een short term memory of kortstondig geheugen. Irène wordt verliefd op Graham en biedt aan voorlopig alles voor hem te onthouden... Maar Grahams geheugen wil maar niet terugkomen. De mensen die gisteren van hem hielden, blijven niet op hem wachten. Zij, die hem nu liefheeft, lijdt eronder dat ze hem niet beter leert begrijpen. Want als het zo is dat verliefd worden voor alles betekent dat je samen een liefdesgeschiedenis opbouwt, hoe kan Graham dan houden van Irène? Als voor hem elke dag de eerste dag is, elke keer de eerste keer?

avatar van Jordy
ach zolang de gasten op die foto's geen rode monden hebben... zoals bij een erg schrikbarende inlay bij een Ol Dirty Bastard-cd

Jordy schreef:

:evil

avatar van narva77
narva77 (crew)
Beetje jammer dat deze film zo weinig stemmen heeft. Toch gewoon een lekkere (ahum ) arthouse-film met een paar bekende namen. Hier en daar wel wat vaag, en het einde vond ik helaas wat tegenvallen. Desalniettemin een leuke kijkervaring voor mij.