StreetDance 3D (2010)

Alternatieve titel: StreetDance

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Max Giwa en Dania Pasquini
met Nichola Burley, Richard Windsor en Charlotte Rampling

De danscrew van Jay behaalt de finale van het Britse kampioenschap, maar dan stopt Jay er ineens mee, en moet Carly het stokje overnemen. Tot overmaat van ramp raken ze hun oefenruimte kwijt en worden ze gedwongen om samen te werken met een balletschool in ruil voor oefenruimte.

avatar van Decec
Ik vond een leuk drama/dansfilm...
Leuk muziek...
Maar geen 3D gezien...
Geen slechte film...
Prima vermaakt...
Prima acteerwerk...

avatar van lutak
juliegirlxoxo schreef:
Zwaarde ripoff van step up.
De combinatie tussen balletnen hiphop,hun oefenruimte is is een baletschool en ga zo maar door...
Ook was het verhaal niet sterk.Het viel best tegen,toen ik de trailer zag verwachte ik meer maar ze hebben bijna alle goede stukken toch in de trailer gezet dus de trailer is ng beter...

Precies helemaal mee eens! Slechte dansmoves en een erg slap verhaal. Heb de film niet in 3D gezien, maar dat is het waarschijnlijk ook niet eens waard geweest.

avatar van Elineloves
Dit is echt een complexe mix van alle -recentere- dansfilms die ik gezien heb. Weinig vernieuwend, zelfs de songs zijn hetzelfde, maar stiekem vond ik het toch best aardig.

Veel boos-kijkende zwarte mannen, schuine petjes, baggy jeans's en hippe sportschoenen. De personages zijn stereotype karakters, het acteerwerk niet altijd even denderend (met name de dames lijken de tekst op te lezen) maargoed, in een dansfilm draait het ook niet om oscarwaardig acteerwerk maar om de hippe dansjes en misschien zelfs nog een fijne sfeer.

Streetdance is hip en de scènes waarbij dit te zien is, zijn gewoon cool en vol energie. En daar draait het toch om?

avatar van John Lee Hooker
Elineloves schreef:

Waarom dan zo'n diep trieste affaire erbij smijten? En van die aanstellerige meiden die overal een olifant van maken? Geen enkele spanning... en de trainingen leken ook allesbehalve zwaar.
Het is een film... geen X-Factor ofzo.

Jezus wat een draak van een film en wat heeft Nichola Burley (wel een mooie meid) een vreselijk brits accent. Het verhaal was een 13 in een dozijn verhaal en stelde weinig voor, hetzelfde gelde voor het niveau van de actrices en acteurs. Deze film moet het natuurlijk vooral hebben van het dansen en de muziek en laat dat nu ook nog eens slecht zijn. Ik vond deze film meer passen in het jaren 80/90 tijdperk dan in het huidige, vooral toen ik al die zwarte mannen (The Surge) in een soort uniform zag moest ik denken aan de band "Public Enemy". Dat men deze film in 3D heeft uitgebracht slaat natuurlijk nergens op want meer dan een B film is het niet en wat 3D toevoegt in deze film vraag ik me echt af.

avatar van Aapje81
In tegenstelling tot vele andere dansfilms werkte deze voor mij wel. Misschien komt het doordat het een Britse film is en geen Amerikaanse. Om de een of andere reden vond ik hier de personages een stuk sympathieker dan in bijoorbeeld de Step Up reeks.

Grote pluspunt vond ik Nichola Burley. Een erg mooie en frisse verschijning die de hele film naar zich toetrekt. Daarnaast vond ik het danswerk best ok en was ik ook blij verrast door de bijrol van Rampling.

Verder was het scenario natuurlijk niet briljant en heb je het allemaal al een eerder gezien maar door het sympathieke karakter en de mooie Burley heb ik toch met veel plezier naar deze film gekeken.

Goed.

avatar van LadyAnne
Ik vond deze film erg leuk. Ik vond het leuk dat het een britse dansfilm is, die is toch anders dan een amerikaanse. Goede dancemoves en goede muziek.

Ook erg leuk dat er deelnemers van britains got talent in meespelen.

avatar van Friday the 13 th
Zeer goede dansfilm met zeer vette moves en heerlijke muziek. Geen enkele scène verveelde en de film ging razendsnel voorbij. Mooie toevoeging ook van het ballet. Ik kan beiden dansstijlen wel waarderen.

Ben pas vorige week terug uit Londen, dus ik kon de Londen city views wel waarderen. Deze Engelse variant moet in mijn ogen zeker niet onderdoen voor blockbusters als Step Up 3.

avatar van SnakeDoc
StreetDance 3D deel 2 in de maak!

avatar van kayladdiction.
Ik dacht dat ik deze film al eens gezien had en toen herinnerde ik me step up 1.
De combinatie ballet/streetdance in de oefenruimte, weinig vernieuwend.
'The Surge' vond ik ook niet zo goed qua dansen. Hun moves waren telkens hetzelfde volgens mij.
Maar toch moet ik toegeven dat ik genoten heb van die film.
Het acteerwerk was niet slecht en ik vind het sterk dat ze ballet & streetdance kunnen.

avatar van m1701
Wel een aardige film
Minpunten:
- Het engels.... ik had liever een Amerikaanse versie gezien.
- Het verhaal is erg standaard en dus niet veel bijzonders

Pluspunt:
- Het geweldig goeie dansen, een van de betere dansfilms qua dans

avatar van daxclusive
Prima dansfilm, ik heb hem dan ook thuis in 3D bekeken en wat een fraai filmpje.
Goed muziek, heerlijke dansmoves en goed geacteerd. 3.5*

avatar van soom
Eigenlijk nogal mager, was eigenlijk ook wel de gedachte die ik had, daarom gaf ik 'm aan m'n vriendinnen. Maar het sfeertje wat geschept wordt, is lekker, dat haalt de 3*. Erg fijn acteerwerk verder, met uitschieter Nichola Burley. Het klinkt heerlijk bekakt, dat Engels, en het is duidelijk dat het geen Hollywood film is qua dansen, een ietsje grimmiger. Hoewel met ondertiteling bekeken, volgde ik meer de beelden dan de dialogen.

Wel een aardige dansfilm, maar ik ken toch wel weer betere dansfilms, al vond ik het geweldig dat ballet meer naar voren kwam hier.

Opvallend aardige film! net als de meeste dance films hoef je niet veel verhaal te verwachten, maar de geweldige dance moves maken dit ruimschoots goed.
en juist 3D is bij dit soort films absoluut van toegevoegde waarde. je kunt goed zien dat de crew hier zeer bewust met de opname posities en effecten mee om is gegaan.
het resultaat mag er ook zijn. Enne, als je net een nieuwe subwoofer hebt kun je deze hier heerlijk mee uittesten, de muziekkeuze, mix en balans is een van de beste die ik ooit heb gehoord.
dat bij elkaar opgeteld maakt deze film toch de moeite waard.

avatar van queenie
Erg leuke film met heerlijke muziek. 3D is leuk om te kijken!! 4*

avatar van Saving Pvt. Pyle
Wat een generieke, dumbed down so you can think...mtv cliché-marige bagger. Lachwekkend.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Qua dans een meer dan geslaagde film. De combinatie street met ballet werd zeer goed uitgewerkt in hun laatste optreden. Zalige eindchoreo, geen bekende acteurs maar dat hoefde ook niet. De dans spreekt voor zichzelf. Als fan van dergelijke films werd ik zeker niet teleurgesteld!

avatar van missl
Mix van streetdance en ballet is wel leuk en nieuw om te zien, verder hebben al die dansfilms hetzelfde verhaaltje.