Sam Was Here (2016)

Verenigde Staten / Frankrijk
Horror / Mystery

geregisseerd door Christophe Deroo
met Rusty Joiner, Sigrid La Chapelle en Rhoda Pell

Sam is een deur-tot-deur verkoper die door de woestijn trekt op zoek naar klanten. Doordat de omgeving verlaten is en zijn vrouw zijn telefoontjes niet beantwoordt, lijkt het alsof iedereen hem mijdt. Zijn enige contact met de buitenwereld is een lokaal radiostation. Presentator van dienst is Eddy, een vreemde man die gesprekken voert over een kindermoordenaar. Hierbij moedigt hij luisteraars aan de man de dood in te jagen.

avatar van perceived
Interessant!

avatar van Daan258
Klinkt inderdaad erg interessant.
Ben zeer benieuwd.

avatar van Rickyman
Prima filmpje hoor, maar thriller past beter dan horror.
Een aardig spannend en mysterieus verhaaltje dat rustig opgebouwd wordt, naar een vrij grof einde, dat dan weer wel.. .

Redelijk.

Maar op papier is het allemaal iets leuker en spannender dat de uiteindelijke film zelf is. Ik hou normaal wel van dit soort mysteries, Deroo heeft er ook echt wel zin in als regisseur, maar volgens mij mist hij zelf als regisseur een beetje de kwaliteit om er een echt geslaagd product van te maken.

Het voelt vooral iets te bekend aan allemaal. Deroo gaat overal leentjebuur spelen, maar vergeet ondertussen om de film toch nog een eigen draai mee te geven. Zo verzandt je van de ene gekke situatie in de andere, maar komt de film maar moeizaam tot een coherent geheel.

Visueel is het redelijk, al wordt er niet zoveel gedaan met het landschap. De muziek wordt opvallend gebruikt, maar dat 80s synth gedoe kennen we nu ook wel weer bij dit soort films. En ondanks dat acteerwerk vaak niet de meest doorslaggevende factor is in dit soort films, schiet Joiner toch aardig tekort. Je zit ook wel érg lang alleen met hem opgescheept, een ietwat beter acteur had de film goed gedaan.

Op zich juich ik dit soort films wel toe. Het is ook niet dramatisch slecht, maar het is een beetje jammer dat de regie het niet net wat beter maakt.

De film zorgt voor spanning, maar kan af en toe wat lang blijven hangen in bepaalde situaties. Desalniettemin kijkt de film lekker weg. Meer een thriller dan horror.