Le Massaggiatrici (1962)

Alternatieve titel: The Masseuses

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Lucio Fulci
met Laura Adani, Luigi Pavese en Sylva Koscina

Parodi en Manzini, twee ondernemers uit Milaan, reizen naar Rome om een deal af te sluiten. Een minister heeft een lucratieve bouwopdracht te vergeven. Dankzij een grote financiële gift van Parodi en Manzini zullen zij het zijn die het contract zullen krijgen. Maar wanneer plotseling de minister overlijdt, lijkt de deal te mislukken. Parodi en Manzini moeten snel iets verzinnen.

avatar van stephan73
Obscure film van Fulci, die zal worden uitgezonden door de ARD (4 Mei om 2:30)!

avatar van Brix
Het bericht van stephan73, over de uitzending van deze zeldzame film, dateert alweer van bijna een maand geleden. daarom nog maar een herhaling:
Vannacht op ARD TV te zien om 2:30 uur.

Brix schreef:
Vannacht op ARD TV te zien om 2:30 uur.

Dank - dan heeft deze argeloze user er ook nog wat aan!

Met Philippe Noiret zie ik!

Mmm die synopsis ik weet het niet...

Leuk om te bedenken dat dit een film is uit hetzelfde jaar als Mamma Roma van Pasolini en dan ook nog een vroege Fulci is. De wat hoekige humor doet wellicht vermoeden dat hier toch wel 'een naam' aan het werk is. Verder totaal niet opmerkelijk behalve het tijdsbeeld en de vrouwen: te simpel, te gewoontjes en een beetje stupide.

Mar ach.

avatar van Brix
Daar kan ik het mee eens zijn MR.
Goed omschreven.
(en de dames vond ik alleszins het bekijken waard)

Vandaag een stukje herzien, omdat het nog opgenomen was.
Was toch eigenlijk wel een erg zwakke zeden'komedie' in de categorie 'van dik hout...'.

Ik noemde eerder de hoekige humor, die eerder natuurlijk rond is ipv hoekig - als u begrijpt wat ik bedoel (o-la-la). En vanwege het tijdsgewricht wellicht alleen daarom (een beetje) memorabel.

Halfje eraf.

avatar van Brix
(M.R. schreef:Ik noemde eerder de hoekige humor, die eerder natuurlijk rond is i.p.v. hoekig - als u begrijpt wat ik bedoel (o-la-la)