ad

Genre: Animatie / Avontuur

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Sascha Hartmann

Met onder meer: Sean Connery, Alan Cumming en Miriam Margolyes

IMDb beoordeling: 3,4 (613)

Over Sir Billi

"The Guardian Of The Highlands"

Een gepensioneerde dierenarts in een afgelegen Schots dorpje komt de bever Bessie Boo, een illegale vluchteling, te hulp en hij moet het daarbij onder andere opnemen tegen valse politie-agenten en machtige landeigenaren. Op zijn weg ontmoet de dierenarts een geit die denkt dat hij een hond is en een admiraal met watervrees.

image

Sir Billi (stem)

Gordon the Goat (stem)

Baroness Chantal McToff (stem)

Patti Turner (stem)

The Admiral (stem)

Butler / Baron McToff (stem)

Officer McKenzie / Banjo Barry (stem)

Officer McTavish (stem)

Bessie’s Mom

Golf Player (stem)

avatar van wimnoot

wimnoot

Eindelijk weer een rol voor een van mijn grote helden Sean Connery, zei het een stemrol.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1982 stemmen

Ziet er op z'n minst lichtjes vreselijk uit...

avatar van mrklm

mrklm

Zwak geschreven en matig geanimeerde tekenfilm waarbij het lijkt of regisseur Sascha Hartmann meer interesse had in de boezems van de vrouwelijke karakters (ze zijn overdreven groot en bewegen veelvuldig) dat in een fatsoenlijk verhaal of goede stemvertolkingen. Het plot betreft een klopjacht op een bever die door buitenlandse autoriteiten wordt gezocht. Sir Billi [Sean Connery] is de gerespecteerde voormalige dierenarts/skateboardheld die probeert de bever te redden voordat buitenlandse spionnen het diertje gevangen nemen. Er is een geit die zich gedraagt als een hond, een eend die vanuit een vliegtuig commentaar levert en nog een aantal elementen die er met de haren bij zijn gesleept. Maar de zwakke animatie, de tegenvallende vertolkingen en de abominabele regie die ervoor zorgen dat dit voor niemand aan te zien is, ook niet voor de allerkleinsten. Die begrijpen er waarschijnlijk sowieso niets van.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Animatiefilm die behoorlijk afgekraakt is, oa door de Britse pers, en dat is terecht. De positieve punten vind ik de aanwezige verwijzingen naar de James Bond films en de titelsong, die notabene is gezongen door niemand minder dan Shirley Bassey. Met die punten kom ik dan nog tot mijn 1,0 uit. De film duurt wel iets korter dan de hier aangegeven 80 minuten. Maar het belabberd slechte verhaal had net zo goed in een filmpje van 10 a 15 minuten gepast. Soms kan een animatiefilm een beetje gered worden door leuke personages. Maar zelfs dat heeft deze film niet. Ik denk dat de makers van deze film überhaupt al blij waren met de cast die ze hier voor hadden verzameld (en dan met name Connery in de hoofdrol). Sean Connery heeft een prachtige film carrière achter de rug. Helaas is zijn laatste film een hele slechte.