Love Ranch (2010)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Komedie

geregisseerd door Taylor Hackford
met Helen Mirren, Joe Pesci en Sergio Peris-Mencheta

Grace Bontempo is de belichaming van een geëmancipeerde vrouw. Ze is getrouwd met Charlie waarmee ze samen de Love Ranch, Nevada's eerste legale bordeel, runt. Samen hebben ze al een lange tijd de romantische noties van de liefde opgegeven. Het leven van de twee maakt echter een ommezwaai wanneer Armando, een wereldberoemde bokser uit Zuid-Amerika, naar de ranch komt. Hij verblijft er om te trainen en is onderdeel van Charlie's plan om van de Love Ranch een groot entertainmentimperium te maken. Geïnspireerd op ware gebeurtenissen.

Aardig drama die er visueel ook nog eens prachtig uitzag met de vele mooie beelden. De film wordt zelfs naar een hoger niveau getild door de uitstekende cast in de vorm van Helen Mirren en Joe Pesci, die beiden goed speelden. De laatste was soms weer lekker ouderwets grof en vloekend op dreef. Het simpele verhaal is best aardig (geen hoogvlieger) en zit ook leuk in elkaar, zelfs de muziek was mooi gekozen. Het einde was best dramatisch maar wel goed. Wat ook mooi was waren de vele mooie vrouwen in de vorm van Gina Gershon (al aardig op leeftijd maar nog altijd heerlijk om te zien), Taryn Manning en Scout Taylor-Compton die ook nog allemaal de rol van hoertje speelden. Natuurlijk speelt Bai Ling ook zo'n rolletje en daarvoor is ze ook uitermate geschikt.

P.S. het boksgevecht was best onnozel.

avatar van oemoemenoe
boeiend aandoenlijk verhaal over vertederende mensen.
alleen snap het komische niet helemaal / vond het niet echt grappig .
zeker kijken , veel symphatie voor Helen Mirren.

avatar van Fran
Ik vond het een erg sfeervolle film met hele sterke karakters. Deze karakters zijn ook heel erg goed neergezet door de acteurs. Zowel Pesci, Mirren als Peris-Mencheta gaven heel goed gestalte aan hun personage. Het acteerwerk was naast de sfeer ook iets wat er erg uitsprong voor mij. Het komische in deze film is mij ook een beetje ontgaan maar het drama is echt ijzersterk.

Wat ik bij Pesci heel sterk vond was het feit dat het een ontzettende klootzak was en zijn vrouw soms als vuil behandelde maar toch ook heel erg vertederend lief naar haar kon zijn en je kon de liefde die hij voor haar had toch wel voelen. Mirren kwam heel overtuigend over als doorgewinterde, harde tante die uiteindelijk toch heel erg kwetsbaar was en heel erg naar liefde verlangde. En dan Peris die als boxer heel joviaal maar in zijn beroep keihard was maar onder de oppervlakte ongelovelijk veel pijn met zich meedroeg.

Mooie setting trouwens ook daar in de Nevada woestijn.

avatar van david bohm
Het verhaal over een koppel in de seksindustrie gespeeld door Helen Mirren en Joe Pesci is niet erg opzienbarend. Pas met de intrede van de Argentijnse bokser -een leuke rol van Sergio Peris-Mencheta- wordt de film wat boeiender. De scheldpartijen van de heer Pesci komen op mij nogal geforceerd over. De man heeft een deel van zijn roem aan het spelen van woede-uitbarstingen te danken maar lijkt hier weinig geinspireerd. Ms Mirren speelt vrij goed vind ik maar tegelijk niets bijzonders. Het verhaal is nogal voorspelbaar. Kijkbare film.

avatar van missl
Ik vond het saai. Heel saai. De verhaallijnen zijn totaal niet interessant. En hierdoor duurt de film heel lang en is het een crime om door te komen.

avatar van AC1
AC1
Taylor Hackford levert weer een genietbare film af. Sergio Peris-Mencheta is opvallend goed en totaal onbekend voor mij. De onnavolgbare Pesci was hier toch minder overtuigend dan in de films van Marty.

avatar van fappie
@AC1: Mee eens.

Terwijl het verhaaltje niet zo veel voorstelt, haalt deze tragikomedie toch een ruime voldoende dankzij het prima acteerwerk van Helen Mirren en Sergio Peris-Mencheta. En Joe Pesci is de drukdoende, driftige Joe Pesci, zoals we hem ook uit andere films kennen. Niks bijzonders verder, maar gewoon twee uur best aangename tijdpassering. Oh ja, degene die denken dat ze met deze film naar de hoeren gaan, wacht een teleurstelling want de dames komen amper in het stuk voor.

avatar van Waackx
Op dit moment gratis te zien via UPC on Demand.

Aardige film over een echtpaar dat een bordeel runt, en waarbij de vrouw verliefd wordt op een bokser. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, waarbij de film soms wat focus mist. Net als de hoertjes heeft het niet al te veel om het lijf. Een fijne cast met een uitstekende Helen Mirren en leuk om Joe Pesci weer eens aan het werk te zien. Een kleine 3.0 sterren.