ad

Genre: Oorlog

Geregisseerd door: Tay Garnett

Met onder meer: Robert Taylor, George Murphy en Thomas Mitchell

Over Bataan

"THE STORY OF A PATROL OF 13 HEROES"

Tweede Wereldoorlog. Wanneer Japan de Filipijnen binnenvalt, krijgen de Amerikaanse troepen die daar gestationeerd zijn het zeer zwaar te verduren. Ze moeten zich terugtrekken tot in de provincie Bataan en trachten daar met de moed der wanhoop hun territorium te verdedigen tot de reservetroepen arriveren. Een sleutelpunt in de verdediging is een brug die niet in de handen van de Japanners mag vallen. Dertien soldaten blijven onder leiding van sergeant Dane achter om schouder aan schouder te vechten tegen de Japanners en met de opoffering van hun eigen leven kostbare dagen te winnen voor de Amerikaanse troepen.

image

Matthew Hardy

Corp. Juan Katigbak

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

Wat een ontzettend slechte film is me dat hier ! Zo'n stelletje houterige en ongeïnteresseerde acteurs heb ik zelden gezien. Slecht geluid, povere decors. En de obligatoire "grappige" soldaat, grrrr.... En als er eentje afgeknald wordt, dan kan het me geen reet schelen. En dom dat ze zijn : ze worden bedreigd door een sniper, dus wat doen ze : er klimt er eentje in een boom, helemaal tot boven. Dan is ie boven en roept ie naar zijn makkers, hallo jongens, hier zit ik, jooooehooooe !! Wordt ie onmiddellijk afgeknald !! Haha !! Hadden ze met de rest van de cast ook moeten doen

Hoe komt deze aan 7,1 op IMDB, is me een mysterie !

* 1 op 5 *

avatar van neo

neo (crew)

ik heb deze niet gezien, maar er is een betere film over bataan met john wayne.heette volgens mij back to bataan.

avatar van gonnie

gonnie

Dit is een bijzonder sterke oorlogsfilm die slechts op het einde ietwat ontspoort. Er is zoveel goeds over de film te zeggen...van acteerprestaties tot cinematografie...hier de Virgin Film Guide Review (een stukje):

"This tough, uncompromising film, extremely well handled by director Garnett, tells the story of a group of determined soldiers fighting on Bataan, knowing that they face certain death as they attempt to delay the advancing Japanese troops. One by one, the soldiers are brutally picked off (not unlike the forlorn members of John Ford's 1934 film THE LOST PATROL) until only a handful are left. Although the film was clearly shot within the confines of a studio set, the use of miniatures is effective and the hand-to-hand combat scenes are startling and brutal. One of MGM's better war films."

avatar van michel 35

michel 35

heb de film op tcm gezien en die zenden normaal gesproken geen rotzooi uit

avatar van neo

neo (crew)

Zoals je weet zend Tcm van een beperkt aantal filmstudio films uit. En wat die studio's hebben uitgebracht zal je vast niet allemaal goed vinden. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel films je er hebt gezien.

avatar van god1

god1

Tonyvdb schreef:

Hoe komt deze aan 7,1 op IMDB, is me een mysterie !

* 1 op 5 *

dat komt omdat je er geen verstand van hebt

vond het een goeie film en perfect inmekaar gezet

je moet naar de tijd kijken wanneer deze film is gedraaid

en koop je een andere tv denk dat die van jou erg slecht is

:lol:

avatar van De Blauwe Rijder

De Blauwe Rijder

Wat een rampenfilm.

Slechte acteurs, special effects die niet kloppen en het verhaal rammelt aan alle kanten. Lekker de radio met jazz keihard aan terwijl je praktisch tegenover de vijand zit. Ik heb niet eens de moeite genomen om het af te kijken