Bruiser (2000)

Verenigde Staten / Frankrijk / Canada
Thriller / Horror

geregisseerd door George A. Romero
met Jason Flemyng, Peter Stormare en Leslie Hope

Henry Creedlow zegt niet veel, houdt zich aan de regels, doet wat er van hem wordt verwacht en probeert erbij te horen. Op een dag wordt hij wakker en ontdekt dat zijn gezicht vervangen is door een wit, kenmerkloos masker. Gesteund door zijn anonimiteit gaat hij op zoek naar wraak. Wraak op iedereen die hem slecht behandeld heeft.

Wat is er toch met die Romero gebeurd?

avatar van Hemdale
Romero's laatste en slechtste film tot nu toe... jammer!

avatar van Chainsaw
Waarom vond je de film slecht dan?

avatar van Hemdale
Saai, het verhaal slaat nergens op en gewoon een film wat we totaal niet van Romero verwachten...

avatar van bisse
Goede stijlvolle film van romero die het nog steeds niet is verleerd.

avatar van pjotr
Aan het stemgedrag te zien wel...

avatar van bisse
dat zegt drie keer niks...

avatar van martijn77
Het gegeven van de film is niet zo saai als bovenstaande posts doen verwachten. Ik vond het eerste uur behoorlijk te pruimen. Er wordt niet slecht geacteerd en de scenes die zich afspelen in zijn hoofd zijn mooi versneden met de realiteit. Pas aan het einde zakt de film mijns inziens als een plumpudding in elkaar; de plotwending op het einde is enorm voorspelbaar en doet de film weinig goeds..
Stilistisch (en in mindere mate thematisch) doet de film mij enigzins denken aan American Psycho meets Vanilla Sky, 2 films die met kop en schouders boven deze uitsteken, maar verder een kromme vergelijking..

2,5 ster, Romero kan veel beter..

avatar van Querelle
Ik vond hem ook niet zo goed. Lag vooral aan de hoofdrolspeler en zijn personage. Die had helemaal geen loser moeten zijn
Ik herkende trouwens wel een verhaal van Edgar Allen Poe erin. nl. Hop Frog: Gaat over een dwerg die zijn koning op een zelfde manier ombrengt als in deze film gebeurt, nadat deze zijn danspartner/vrouw een klap heeft gegeven. Wordt ook kort uitgewerkt in Masque of the red death van Roger Corman.

avatar van perceived
Helemaal zo slecht nog niet!

Afgaand op de reacties verwachtte ik er weinig van, maar ik vond dit een vermakelijke en zelfs één van Romero's leukste. Stijlvol gefilmd en prima geacteerd. Het verhaal op zich zelf is niet zo bijzonder, maar er is een eigenzinnige draai aan gegeven en dat maakt het een redelijk apart werkje. Hier en daar wat onlogisch/rommelig, maar vond dat niet echt storend. 6.5/10*

avatar van umbra
Deze viel eigenlijk nog wel mee, best vermakelijk en keek lekker weg.

avatar van ChrisM
Afgelopen week overleden regisseur George A. Romero RIP.......

avatar van Phantasm
Redelijke thriller.

avatar van umbra
Nog eens gezien en toch half * er af se. Vond hem toch minder meeslepend en spannend dan destijds. Was ook sd kwaliteit, misschien is de beleving dan van zulke films deze tijden gewoon minder. Vond Henry ook redelijk irritant personage. Van 3 -> 2.5*