• 11.763 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Sam Liu

Met onder meer: Rick D. Wasserman, Mark Hildreth en Kevin Michael Richardson

Gesproken taal: Engels

Plot Planet Hulk

"Will he save their world... or destroy it?"

Als de Hulk te gevaarlijk wordt voor de aarde, wordt hij door de overheid in een shuttle naar een andere planeet getransporteerd. Als de Hulk terecht komt op planeet Sakaa, wordt hij verkocht als slaaf en getraind als gladiator.

Hulk (stemrol)

Lavin Skee (stemrol)

Hiroim (stemrol)

avatar van Threeohthree

Threeohthree

Standaard verhaal maar vrijwel de gehele film vermakelijk.

Alleen naarmate het einde beginnen de cliches wat te irriteren.

avatar van Glacius

Glacius

De comics van de Planet Hulk arc zijn dus ook vele malen beter.

avatar van Miss Sway

Miss Sway

Ik sluit me bij Boogeyman aan.

avatar van Prudh

Prudh

Wat een poepfilm. Animaties heel low budget (denk aan oude Hannah/Barbera-tekenfilms, met loops in de achtergronden), weinig detail in de karakters en houterige bewegingen. Hoeft niet heel erg te zijn. Jammer dat het verhaal te lachwekkend voor woorden is (las ergens dat ongeveer de helft van de comic is overgebracht naar de film, dus dat kan eea verklaren). Meer plotgaten dan... plotvullingen? En ten slotte de Hulk als personage? Hij praat de hele film door, verandert nooit terug naar Bruce Banner en is in staat rationele beslissingen te maken terwijl hij boos is? Ik wil HULK SMASH verdomme. Prut.

avatar van Hayabusa

Hayabusa

Er had er veel meer ingezeten, ik kan me voorstellen dat er mensen zich afvragen wat "Oldstrong" is. En waarom die vrouw zichzelf kon meten met de Hulk.

Het verhaal was vrij simpel en de makers gingen er niet diep in door. Wat "Oldstrong" is, ik moet zeggen dat ik het misschien niet goed uitleg, maar het is een kracht waarmee de gebruiken de "kracht" van een planeet kan absorberen/gebruiken, dus o.a. haar eigen kracht verhogen.

Vind het wel jammer dat de Silver Surfer is vervangen door Beta Ray Bill, weet niet zeker of de laatstgenoemde in de stripboekenversie van Planet Hulk tevoorschijn kwam, maar de Surfer wel, maar die wordt dus weggelaten.

Maar goed, misschien ook beter zo, want Beta Ray Bill was een slapjanus als je het vergelijkt met zijn stripfiguur zelf. Hij had met gemak de zender op zijn borst zelf kunnen vernietigen, maar goed.

avatar van tal1b

tal1b

leuk om te zien

avatar van vago

vago

jonge dit was hoe marvel vroeger was

dus respect!!

avatar van Prudh

Prudh

'Respect' is het meest misbruikte woord binnen de Nederlandse taal.

avatar van wessey

wessey

had beter kunnen zijn, maar ik denk dat ze zich wat op de jongere jeugd had gericht. Dus door die bril gekeken is het een prima film, drie sterren

avatar van louisvf

louisvf

Minder geniaal als Hulk vs maar nog altijd een sterke marvel verfilming.

Leuk verhaal, zijverhalen, karakters, cameo's, actie...

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2065 stemmen

Gaaf man! Dit is een geweldig actiespektakel! Ben een groot fan van de Hulk en ik ben niet teleurgesteld

avatar van Metalfist

Metalfist

Finally! Now I know who to smash!

Ik moet toegeven dat de Hulk niet meteen één van mijn favoriete Marvel personages is, althans toch niet om een volledige story line te dragen. Daardoor heb ik ook nooit de respectievelijke issues van Planet Hulk (voor de geïnteresseerden: issue 92 - 105 van de Incredible Hulk series) gelezen, maar wou dit wel eens een kans geven. Hulk VS. was me namelijk goed meegevallen, dus wie weet kon ik hier ook wel wat mee.

Wat niet echt het geval is. Een paar leuke verwijzingen weliswaar zoals de cameo's van Star Lord en Adam Warlock (en Pip van de Infinity Watch zit ook nog ergens in de arena samen met Gamora) en de aanwezigheid van de eerste bad-guys waar Thor tegen vocht tijdens zijn debuut in Journey Into Mystery, al lijken ze qua design hier iets teveel op de Thing van de Fantastic Four naar mijn zin, maar het kon me niet echt boeien eigenlijk. Het verhaaltje met de Red King is te voorspelbaar en de aanwezigheid van Beta Ray Bill was de druppel. Vind het sowieso al één van de flauwste figuren uit de Marvel stal en wanneer dan nog eens blijkt dat hij de vervanger van de Silver Surfer is, wat dan weer één van de leukste figuren uit de Marvel stal is, dan is het hek helemaal van dam. Vreemd ook dat we nooit Bruce Banner te zien krijgen. Ik ben geen kenner van hoe de Hulk nu juist in elkaar steekt, maar ik dacht altijd dat hij op een rustig moment zoals tijdens het slapen terug veranderde in zijn menselijke gedaante.

Qua animatie kan weer hetzelfde gezegd worden zoals bij elke film van de Marvel Animated Features. Niet echt slecht met hier en daar wel wat mooiere scènes tussen, maar af en toe toch ook wel vreselijk eenvoudig met continu dezelfde achtergronden. Deze keer ook terug de wat meer bloederige kant op met een aantal hardere scènes. Zeker wanneer je het vergelijkt met pakweg een Hulk VS Thor waarin het gebrek aan enige vorm van bloed dan weer storend was. Soit, vond de stem van de Hulk ook niet zo denderend. Het kan er misschien aan liggen aan het feit dat ik een dag eerder Fred Tatasciore als Hulk had gehoord, maar Rick D. Wasserman praat ook simpelweg teveel en heeft daar niet de juiste stem voor.

Ach, het blijft Marvel en die blijf ik een warm hart toedragen waardoor ik waarschijnlijk wel wat door een roze bril kijk, maar toch kun je niet ontkennen dat er best wel wat schort aan deze Planet Hulk. Het nodigt in ieder geval ook niet uit om de originele comics eens op te zoeken en dat is toch een gemiste kans.