The Other Guys (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

• gisteren om 00:00 uur op TV (RTL7)

avatar van Koerok
Leuke nét iets andere rol van Ferrell dan we van hem gewend zijn.

avatar van Kondoro0614
Het is denk ik al wel drie keer dat ik de film heb gezien, destijds eerst ongeïnsteresseerd gekeken waarbij ik de film snel uit had gezet en bij de tweede zit was de film mij niet echt goed bevallen. De komedie voelde soms best zwak aan, onregelmatig en niet natuurlijk. Bij deze derde keer is het weer ontzettend wisselvallig, de ene kant vond ik de film komisch op een aantal vlakken, Ferrell is op meerdere momenten gewoon weer erg komisch, waar hij onder andere uitlegt waar onder anderen een tonijn aan het vechten is met een leeuw, niet echt geschikt lijkt te zijn voor het politie werk en best kwetsbaar is (word onder andere veel gepest door de mede agenten) en aantal mooie dames heeft binnen gehengeld. En ik denk toch dat ik buiten het af en toe toch wel komische momenten de film te veel liet vallen.

De cast is leuk, een geschikte cast waar ik als persoon toch vaak om sta te springen, de ‘grote’ namen vliegen je om de oren heen. Will Ferrell, Mark Wahlberg, Michael Keaton, Ray Stevenson, Samuel L. Jackson en Dwayne Johnson, ze hebben allemaal een rol in de film bemachtigt en met deze sterren cast zou je toch moeten hopen en denken dat Adam McKay hier een grandioze film zou neer ploffen, wat helaas leuker op papier leek dan dat de uitwerking heeft laten zien. Ferrell en Wahlberg in de grote hoofdrollen als de ‘sukkels’ van het New Yorkse politie korps en een Jacksen en Johnson die vrij snel de film weer verlieten, in mijn ogen iets té snel en té makkelijk.

“I'm like a peacock, you gotta let me fly!”

Het verhaal was redelijk. We volgen een aantal eenheden binnen het politie korps eentje was beter dan de ander. Jackson en Johnson waren samen één team die de politie korps als het ware echt leidden, de twee beste uit de groep die iedereen konden verslaan. Ze worden bekeken door het hele korps en onder andere door Ferrell en Wahlberg waaronder vooral de tweede die jaloers is op Jackson en Johnson. Op een dag gaan de twee naar een melding toe en denken nog steeds onverslaanbaar te zijn, waarna ze besluiten van het dak te springen en er een gat gecreëerd word in het korps. Nu worden Ferrell en Wahlberg ook klaar gestoomd om mee te gaan draaien in het korps waar Wahlberg om staat te springen maar Ferrell niet.

De twee komen vervolgens verstrikt in een soort fraudezaak waar veel geld in om gaat, dit moet men niet hebben en de twee worden veel tegen gehouden en noem zo maar op. Na een ruzie gaan ze even uit elkaar maar eenmaal weer bij elkaar gaan ze achter de fraudeurs aan om vervolgens deze in de boeien te slaan maar dat gaat alles behalve goed. De twee krijgen uit eindelijk hulp en de bandieten worden ingerekend en de twee zijn de nieuwe ‘helden’
. Best simpel en aardig dun verhaal als je het mij vraagt.

“Ay, ay, ay! If I wanna hear you talk, I'll shove my arm up your ass and work your mouth like a puppet!”

De film laat ook veel dingen liggen zoals ik al zei, en dat is vooral de spanning die deze film volledig mist. Ook worden blijven er wat steken liggen op de komische vlak en vond ik de film vaak erg droog dan dat ik er om moest lachen, Ferrell wou nog wel, Wahlberg deed het ook redelijk maar de rest van de cast was aardig achterbaks.

Is het trouwens iemand opgevallen, dat Adam een foutje heeft gemaakt in de film. Ferrell word een houten wapen opgelegd, aangezien hij een schot had gelost in het politiebureau. De twee gaan daarna op pad naar het pandje van David Ershon als deze vervolgens explodeert. Let dan even heel goed op het feit dat het wapen van Ferrell uit zijn holster is gevallen, het moment wanneer de camera vanaf boven filmt zit het wapen opeens in zijn holster, daarna van de zijkant zit het wapen er ook in en bij de volgende shot van boven ligt wederom zijn wapen uit zijn holster, een oogje voor detail wat waarschijnlijk niet is opgemerkt door iemand, of dat het expres is gedaan ik weet het niet, ik moest er wel om lachen.
Ik blijf bij mijn gegeven cijfer, daar voel ik me het fijnste bij terwijl ik de film eigenlijk nog lager wil beoordelen maar, dat vind ik iets tever gaan.

avatar van Ola Nordmann
stormhond schreef:
Dit is echt een hate it or love it film. Je moet hem niet opzetten als je lekker een actiefilm denkt te gaan kijken met wat comedy-momenten erin; maar als een comedy met actie-elementen. Het is een film waar vooral Will Ferrel schittert, vol met gortdroge grappen die aan de lopende band aan de orde komen; vergezeld door prachtige tegenstellingen als chick-magnet Allen (Ferrel) en heerlijk ongeloofwaardige actiescenes. Als de eerste 10 minuten je niet bevalt, heeft het ook geen zin om de film af te kijken. Alleen, als je er wel van houdt, dan heb je een geweldige film te pakken.

Helemaal mee eens. Ongewoon verhaal, ongewoon duo, ongewoon grappig dat ik het bijna in mijn broek deed van het lachen. Dan maar een ongewoon hoog cijfer 4*

avatar van Roger Thornhill
Een leuk basisidee geschreven rondom een star comic maar dat moeite heeft om de scriptschrijvers anderhalf uur lang te inspireren, resulterend in hilarische grappen afgewisseld met voorspelbare scènes, dat is wel zo'n beetje hoe ik de laatste jaren een standaard-Hollywood-komedie ervaar, en The other guys is geen uitzondering. Ik ben niet helemaal overtuigd van de chemie tussen Ferrell en Wahlberg (zeker niet als je ziet hoe Samuel L. Jackson en Dwayne Johnson samen overkomen), maar de film houdt verder een redelijk tempo aan, Ferrell vind ik altijd leuker wanneer hij enigszins onderkoeld en menselijk probeert te zijn (zoals hier), en Steve Coogan (die onder alle omstandigheden hetzelfde lijkt te blijven) is geweldig. Hoogtepunten zijn de slow-motion-collage van Ferrell en Wahlberg in de bar (in plaats van de afgezaagde methode van korte flitsen van scènes op de tonen van een meezinger, zoals bijvoorbeeld Sandra Bullock en Melissa McCarthy in The heat) en de grap van de cursus van Eva Mendes waarvoor Will Ferrell niet wil betalen. Al met al toch best mee vermaakt.

avatar van mjk87
Simpel gezegd, dit is totaal mijn humor niet. En dan houdt het heel snel op. Te overdreven, terwijl komedie voor mij in de regel haar humor vindt door het juist enigszins serieus te houden. Ferrell weet zich nog wel staande te houden, maar hij is ook niet mijn favoriete komiek. Visueel weinig bijzonder, de actie is chaotisch geschoten dus ook daar is te weinig plezier aan te beleven. The Rock en Jackson zijn dan nog wel geinig maar verdwijnen na een kwartier (verrassend, dat wel) en een enkele grap is nog wel geslaagd (vooral de running gag van aantrekkelijke vrouwen voor Ferrell) maar dat is het dan ook wel. 1,5*.

Leuk om te kijken. Het duo Ferrell en Wahlberg vond ik erg leuk. Zeker een aantal keren goed moeten lachen.

avatar van rebelkush
Do you wake up in the mornin' and say, "I'm puttin on my big boy pants. Look, I'm wearin' a belt. I got big boy pants on.
Eindelijk een comedy film gevonden op netflix dat ook daadwerkelijk grappig was.

avatar van Grindhouse62
Een met een grote korrel met zout te nemen leuke actie komedie. Mark Wahlberg en Will Ferrell acteren samen prima. Ik heb menigmaal gelachen en vond het dus een leuke film om vanavond te hebben herzien. Een 3.0