The Other Guys (2010)

Actie / Komedie

geregisseerd door Adam McKay
met Mark Wahlberg, Will Ferrell en Michael Keaton

'The Other Guys' volgt detective Allen Gamble (Will Ferell), een forensisch accountant die meer geïnteresseerd is in het papierwerk dan de actie op straat en detective Terry Hoilz (Mark Wahlberg), die opgescheept zit met Allen als partner na een beschamende publieke vertoning. Allen en Terry kijken op naar de agenten Danson (Dwayne Johnson) en Manzetti (Samuel L. Jackson) maar wanneer de mogelijkheid zich voordoet voor Allen en Terry om zich te bewijzen loopt het allemaal niet zoals gepland.

avatar van Joy4ever
Tuna vs lion

avatar van esoxlucius
Vandaag herkeken en nog steeds leuk. Dit is duidelijk een "you love it or you hate it" film. Volgens mij beginnen de meeste mensen met een verkeerd beeld de film te kijken en vinden ze het daarom niks. Als je namelijk denkt dat je een vette actie film gaat kijken kom je bedrogen uit, maar als de humor in de film in je straatje is valt er regelmatig wat te lachen (hou vooral in gedachte dat over de top actie films op de hak worden genomen). Ik vindt het een aanrader!

avatar van DBTim
Uitstekend vermaak voor een brakke zondag(avond)! Heb echt genoten, terwijl ik er niet veel van verwachtte.

Deed me teveel denken aan hot shots, niet meteen waar ik op zat te wachten.

avatar van Timothyvdmeer
Kintu schreef:
Deed me teveel denken aan hot shots, niet meteen waar ik op zat te wachten.

Hotshots naam zichzelf niet zo serieus als deze film. Dat was puur parodie.

Redelijke film waarin twee aan het bureau gekluisterde agenten de straat op gaan. De humor is van wisselend niveau van flauw tot grappig, maar over het geheel wel vermakelijk. De actie-scenes zijn vaak te snel gemonteerd. Verder zijn Mark Wahlberg en Will Ferrell goed gecast en is hun samenspel leuk om naar te kijken.

Timothyvdmeer schreef:

Hotshots naam zichzelf niet zo serieus als deze film. Dat was puur parodie.

Idd, bij hotshots weet je wat je gaat krijgen. Hier was het niet wat ik verwacht had, wat de film dus deed tegevallen.

avatar van witboek
Niet echt iets vernieuwend gezien, maar valt zeker mee.

avatar van duffs
zelde zoon saaie komedie gezien er wordt hier de vergelijking gemaakt met hot shots maar dat is totaal het geval niet hot shot was tenminste nog grappig wat ook de bedoeling van een comedie is aktie viel ook me hij speeldt leuk walberg en ferrel ook maar toch vind ik het maar een vaag misbaksel van een film saai hoor een 2 van mij

Ik heb getwijfeld of dit nu een zeer goede film of een zeer matige film was en ik heb gekozen voor het laatste. Enkele dialogen en grappen zijn erg goed in de film, maar er zitten te veel grappen in die totaal verkeerd geplaatst worden. Echt slechte grappen zijn vaak juist grappig, maar hier worden ook te veel grappen op het verkeerde moment gedaan.

Vond het ook een erg leuke actie comedy , heel veel gelachen , leuke film .
Tijdje terug zag ik een interview over een film maker die zei dat comedies het moeilijkste zijn om te maken t.o.v. actie of drama . Maar dat blijkt ook wel uit de reacties hier en op Imdb . Of ze worden uitgekotst en uitgemaakt voor een misbaksel van een film of andersom en een ander heeft weer dubbel gelegen van die film en kijkt hem nog tig keer .

Gisterenavond voor de tweede keer gezien en hij blijft erg leuk. De eerste kijkbeurt heb ik hem denk ik ondergewaardeerd. De dialogen tussen Allen en Terry zijn echt hilarisch en ook de andere karakters zijn geweldig (een politiechef die ook in een soort Gamma werkt, hahaha). En Eva Mendes moet ik natuurlijk ook nog even vernoemen, prachtige vrouw. Ik gooi er een punt bij en verhoog mijn stem naar 4.

avatar van nightbreed
De film heeft leuke momenten, maar wat zakt die Wahlberg hier weer eens door het ijs, die man kan totaal niet acteren. In een domme aktiefilm valt dat niet zo op en is het niet zo'n probleem, maar in deze film vond ik het een beetje pijnlijk worden.

avatar van Richard_Voorhees
Afgelopen vrijdag weer eens gekeken en ik moet zeggen dat hij leuk blijft. Die Ferrell humor blijf ik echt vermakelijk vinden en het is leuk om te zien hoe ze in deze film de macho/testosteron gedreven cultuur van de agenten op een humoristische wijze uitvergroten.
Ferrell en Wahlberg vormen wel een leuk duo en hun typetjes zijn goed voor ruim 100 minuten vermaak.

avatar van ILDIB
Twee gedachten. Ene kant leuk, andere kant veel te flauw. Jammer dat er geen vaste kwaliteitslijn in zit, maar wel prima te kijken, Ferrel is nooit leuk, hier gaat t nog een beetje.

avatar van jippie2010
De film begint sterk. en zeker als je een Ferrell-fan bent dan word je op je wenken bediend.
Maar halverwege gaat het tempo er uit, verliest het zijn originaliteit.
Jammer. Dankzij een sterke eerste helft toch een voldoende: *3.0

avatar van PopcornMonster
Ten eerste ben ik geen Ferrell-fan, dus ik hou sowieso niet van zijn soort grappen.

Ik dacht dat dit een leuke actiekomedie voor een leuke zaterdag zou worden. Ik heb geen moment gelachen, zulke irritante, flauwe grappen, en dan steeds maar weer, vind ik irritant en kan ik niet waarderen. De verhaallijn is wel goed te volgen. De acting van de jongens is soms overdreven en irritant. Ik had meer van Wahlberg verwacht. Er zitten wel mooie opnames in.

1,5 ster voor mij. Ik had meer verwacht.

avatar van missl
Verhaaltje over 2 agenten die het pispaaltje zijn van het bureau maar wel graag echte politieagenten zijn. Daardoor gaan ze achter iedere melding aan en hebben veel awkward momenten met de andere agenten in het bureau. Ach ja, het kijkt wel lekker weg maar het is niet heel grappig. Ferrell was zelfs een beetje anri-grappig, zeg maar bijna grappig in het negatief. Markie Mark maakt het wel wat goed.

avatar van schnoetsz
Van mij mogen ze dit soort onzin in hun reet steken.

avatar van Toontje G
Nou vooruit, anderhalf puntje, maar dan alleen voor het begin van de film. Dat zag er nog redelijk uit, maar verder ontzettend flauw, er valt weinig te lachen en het lijkt soms meer op een reclame spot voor die rode elektro kar waar ze mee rijden.

Soms wat flauw, maar toch regelmatig gelachen bij deze film. Daar draait het vooral om als je een film met Will Ferrell. Vermakelijk!

avatar van PSV_Supporter
Beetje kruising tussen hot shots en lethal weapon. Maar voor een actiefilm, te weinig actie. Voor een comedy te weinig humor.
Hot shots werkt goed, omdat deze volgepropt zit met grappen. Als je die film 3 keer bekijkt, ontdek je de 3e keer weer nieuwe grappen, die de eerste 2 keer niet opvielen. En belangrijkste: Het is overduidelijk een parodie/comedy.
Deze film is te serieus qua verhaal voor een comedy. En voor een actiefilm, zoals gezegd, te weinig actie, maar ook actie die veel te snel weer voorbij is en over de top.
Toch heb ik me best wel een beetje vermaakt. De scene, mop over 13 jarige, die na de aftiteling komt is eigenlijk nog het beste van de hele film. Duidelijke chemie tussen de twee.

avatar van MovieMind
Als je de trailer bekijkt dan heb je het beste van de film wel gezien.

avatar van PEN15
Ik schaar me bij het kamp dat deze film voortijdig heeft afgeslingerd. Tot 40 min op de klok heb ik het uitgehouden. Op een gegeven moment ben ik gewoon virtueel vakantie in New York gaan vieren door te kijken hoe het er daar uit zag. Ik ben wel eens in SanFran, the Emerald City en Mile-High geweest. maar nog nooit in the city that never sleeps, dus op een gegeven moment dwalen mijn gedachten daar naar af en heb ik geen interesse meer in de rest. Film stond al een poosje op mijn te-kijken-lijst en met Mark wahlberg had ik toch eigenlijk weinig verwacht, zei hij misschien nog iets interessants over hoestsiroop?

Dit is echt een hate it or love it film. Je moet hem niet opzetten als je lekker een actiefilm denkt te gaan kijken met wat comedy-momenten erin; maar als een comedy met actie-elementen. Het is een film waar vooral Will Ferrel schittert, vol met gortdroge grappen die aan de lopende band aan de orde komen; vergezeld door prachtige tegenstellingen als chick-magnet Allen (Ferrel) en heerlijk ongeloofwaardige actiescenes. Als de eerste 10 minuten je niet bevalt, heeft het ook geen zin om de film af te kijken. Alleen, als je er wel van houdt, dan heb je een geweldige film te pakken.

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Echt grandioos is dit niet. Het geheel vind ik behoorlijk matig, maar zo af en toe komt er iets totaal absurds om de hoek gepasseerd en die aaneenschakeling redt de film eigenlijk.
Zo'n zelfmoordsprong in den beginne zet de toon, maar idiote dingen zoals de quotes van TLC zijn beter. Ze zijn uit de lucht gegrepen en zorgen ervoor dat het idiote ervan afdruipt.

Will Ferrell en Mark Wahlberg zijn niet echt een topduo. Simpelweg omdat Ferrell stukken beter is dan Wahlberg; die is goed als die een domme kop opzet, maar als hij begint te roepen wordt het al snel slecht. En laat hij net in deze film de ganse tijd roepen. Ferrell is voor zijn doen behoorlijk ingetogen en droog, al blijven zijn schreeuwmomenten wel leuk - zeker als ze gedoseerd zijn.
De show stelen doet Michael Keaton echter, die op lukrake momenten totaal uit de lucht gegrepen dingen opzegt.

The Other Guys duurt wel bijna twee uur en dat is te lang. Er is te weinig draagvlak daarvoor en ook al ligt de absurditeit vrij hoog is dat gewoon aanvulmateriaal. Een halfuur korter had al e.e.a. geholpen. De cameo's van Dwayne Johnson en Samuel L. Jackson vind ik weinig boeiend - maar markeert tegelijkertijd wel de eerste keer dat een bekend nummer de soundtrack een handje helpt. Een voorbode voor later in de film.

Kleine 3

avatar van The One Ring
Voor de twee Anchormanfilms van Ferrell en McKay heb ik een grote zwak, maar hun andere werk moest ik nog eens bekijken. The Other Guys haalt niet echt dat niveau, al zitten er geniale momenten in. Dit is een soort humor dat eigenlijk het best tot zijn recht komt als de gekkigheid zo veel mogelijk losgelaten kan worden. De film moet eigenlijk net zo losjes zijn als dat de grappen komen. De Anchormanfilms werkten zo goed omdat veel geïmproviseerd of anders willekeurig aanvoelde. Daarvoor leende het uitgangspunt zich ook goed.

Bij The Other Guys ligt dat toch wel anders, want er zit een detectiveplot in, wat al meteen meer verhaal betekend. Natuurlijk is dat een volstrekt idioot belachelijk verhaal, maar het lijkt werkt niet met het losse gevoel van de beste momenten. Mijn favoriete scènes zijn hier meestal bijna sketches, die ook op zichzelf goed werken, maar het voordeel hebben van personages die je al kent. Dat hele gedoe met Samuel L. Jackson en The Rock is bijna een volwaardige korte film en het hoogtepunt. Veel van de andere grappigste momenten zijn ook gewoon Ferrell en Wahlberg in verder weinig relevante situaties, zoals bij Ferrell thuis of het gebekvecht op kantoor. Beiden acteurs doen het ook leuk. Wahlberg is sowieso vaak grappig als hij zich opwindt, maar is ook een uitstekende aangever.

Maar goed, hoe verder de film vordert, hoe minder los het aanvoelt en hoe minder grappig het wordt. Vaak blijf ik het wel leuk vinden; het belachelijke spreekt me aan. Toch heeft het niet het effect van de Anchormanfilms, die enorm blijven hangen en me de hele speelduur volledig meekrijgen. Niet dat daar geen slechte grappen inzitten, dat hoort er een beetje bij als je zo voluit gaat (hier vond ik de Gator-momenten erg flauw), maar het moet wel de hele tijd leuk blijven.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Antonev
Matig, helaas weinig echt leuke grappen. Vond het allemaal een beetje gemaakt overkomen. Ferrell heeft betere rollen gehad.

avatar van IH88
“Did someone call 9-1-holy shit!”

The Other Guys is een aardige komedie met Ferrell en Wahlberg die een vermakelijk duo vormen. Het is wel jammer dat de geslaagde grappen allemaal in het begin zitten en dat het op een gegeven moment langdradig wordt. De bad guys (en eigenlijk die hele verhaallijn) zijn niet bijster interessant en de acteurs weten er ook weinig mee te doen.

Gelukkig blijven Ferrell en Wahlberg leuk en samen met Keaton en de prachtige Mendes zorgen ze voor de hoogtepunten in de film. De cameo's van Samuel L. Jackson en The Rock als overijverige en arrogante politieagenten zijn ook sterk maar hun bijdrage is jammer genoeg minimaal. The Other Guys begint sterk maar kan dat niveau niet vasthouden en is daardoor een komedie die nergens boven de middelmaat uitstijgt.

avatar van Koerok
Leuke nét iets andere rol van Ferrell dan we van hem gewend zijn.

avatar van Kondoro0614
Het is denk ik al wel drie keer dat ik de film heb gezien, destijds eerst ongeïnsteresseerd gekeken waarbij ik de film snel uit had gezet en bij de tweede zit was de film mij niet echt goed bevallen. De komedie voelde soms best zwak aan, onregelmatig en niet natuurlijk. Bij deze derde keer is het weer ontzettend wisselvallig, de ene kant vond ik de film komisch op een aantal vlakken, Ferrell is op meerdere momenten gewoon weer erg komisch, waar hij onder andere uitlegt waar onder anderen een tonijn aan het vechten is met een leeuw, niet echt geschikt lijkt te zijn voor het politie werk en best kwetsbaar is (word onder andere veel gepest door de mede agenten) en aantal mooie dames heeft binnen gehengeld. En ik denk toch dat ik buiten het af en toe toch wel komische momenten de film te veel liet vallen.

De cast is leuk, een geschikte cast waar ik als persoon toch vaak om sta te springen, de ‘grote’ namen vliegen je om de oren heen. Will Ferrell, Mark Wahlberg, Michael Keaton, Ray Stevenson, Samuel L. Jackson en Dwayne Johnson, ze hebben allemaal een rol in de film bemachtigt en met deze sterren cast zou je toch moeten hopen en denken dat Adam McKay hier een grandioze film zou neer ploffen, wat helaas leuker op papier leek dan dat de uitwerking heeft laten zien. Ferrell en Wahlberg in de grote hoofdrollen als de ‘sukkels’ van het New Yorkse politie korps en een Jacksen en Johnson die vrij snel de film weer verlieten, in mijn ogen iets té snel en té makkelijk.

“I'm like a peacock, you gotta let me fly!”

Het verhaal was redelijk. We volgen een aantal eenheden binnen het politie korps eentje was beter dan de ander. Jackson en Johnson waren samen één team die de politie korps als het ware echt leidden, de twee beste uit de groep die iedereen konden verslaan. Ze worden bekeken door het hele korps en onder andere door Ferrell en Wahlberg waaronder vooral de tweede die jaloers is op Jackson en Johnson. Op een dag gaan de twee naar een melding toe en denken nog steeds onverslaanbaar te zijn, waarna ze besluiten van het dak te springen en er een gat gecreëerd word in het korps. Nu worden Ferrell en Wahlberg ook klaar gestoomd om mee te gaan draaien in het korps waar Wahlberg om staat te springen maar Ferrell niet.

De twee komen vervolgens verstrikt in een soort fraudezaak waar veel geld in om gaat, dit moet men niet hebben en de twee worden veel tegen gehouden en noem zo maar op. Na een ruzie gaan ze even uit elkaar maar eenmaal weer bij elkaar gaan ze achter de fraudeurs aan om vervolgens deze in de boeien te slaan maar dat gaat alles behalve goed. De twee krijgen uit eindelijk hulp en de bandieten worden ingerekend en de twee zijn de nieuwe ‘helden’
. Best simpel en aardig dun verhaal als je het mij vraagt.

“Ay, ay, ay! If I wanna hear you talk, I'll shove my arm up your ass and work your mouth like a puppet!”

De film laat ook veel dingen liggen zoals ik al zei, en dat is vooral de spanning die deze film volledig mist. Ook worden blijven er wat steken liggen op de komische vlak en vond ik de film vaak erg droog dan dat ik er om moest lachen, Ferrell wou nog wel, Wahlberg deed het ook redelijk maar de rest van de cast was aardig achterbaks.

Is het trouwens iemand opgevallen, dat Adam een foutje heeft gemaakt in de film. Ferrell word een houten wapen opgelegd, aangezien hij een schot had gelost in het politiebureau. De twee gaan daarna op pad naar het pandje van David Ershon als deze vervolgens explodeert. Let dan even heel goed op het feit dat het wapen van Ferrell uit zijn holster is gevallen, het moment wanneer de camera vanaf boven filmt zit het wapen opeens in zijn holster, daarna van de zijkant zit het wapen er ook in en bij de volgende shot van boven ligt wederom zijn wapen uit zijn holster, een oogje voor detail wat waarschijnlijk niet is opgemerkt door iemand, of dat het expres is gedaan ik weet het niet, ik moest er wel om lachen.
Ik blijf bij mijn gegeven cijfer, daar voel ik me het fijnste bij terwijl ik de film eigenlijk nog lager wil beoordelen maar, dat vind ik iets tever gaan.