The Fields (2011)

Thriller

geregisseerd door Tom Mattera en David Mazzoni
met Miles Williams, Tara Reid en Cloris Leachman

Het is 1973. In een klein dorpje in Pennsylvania woont een jongetje met zijn familie op een boerderij, omgeven door korenvelden. Het leven lijkt rustig te verlopen totdat er een vreemde aanwezigheid in de korenvelden wordt waargenomen.

avatar van flipflop
als dit geen topper wordt

avatar van TragieStar.*
Nou de poster en het verhaal zegt al genoeg,

Maar, er komt nog een film uit in 2011, en die heet ook: ''The Fields'' met: Chloe Moretz en Sam Worthington, waar ik overigens wel naar benieuwd ben. Ik was dus mis.
Maar daarom staat er dus ook een streepje achter.

Ik zag opeens Tara Reid staan en ik dacht: Huh?

avatar van TragieStar.*
Dankje wel Ik kon de film niet vinden, zal wel aan mij gelegen hebben

Het verhaal en de wat goedkope poster ten spijt is dit anders een aardig eigenzinnig en knap in elkaar gedraaid filmpje. Het gegeven mag dan verre van origineel zijn, de uitwerking is erg sterk.

avatar van WaynesW
Vaag low budget filmpje met louter duistere (nacht) beelden.

1/5

Gaaf!

Hoewel de film eigenlijk alle clichés van het genre bevat, is het op de één of andere manier toch fris en origineel. Komt volgens mij vooral door de soundtrack, die los van de beelden vaak voor een andere sfeer zorgt. Die wisselwerking is erg leuk om zien.

Visueel ook sterk. 70s look, maar zonder de technische beperkingen van vroeger. Acteerwerk ook meer dan oké, zeker die oude mensjes zijn geweldig. Maar ook Williams is meer dan bekwaam als kindacteur.

De spanning komt van zeer kleine momenten. Geen gore, weinig directe spanning, maar wél een dijk van een sfeertje. Aanrader en één van de betere genrefilms van 2012, nu al.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van rep_robert
Een in potentie doodenge film wordt kapot gemaakt door oninteressant en vooral ook vaag familiedrama en teveel dodelijk saaie momenten. Af en toe wordt er een poging tot spanning gedaan en werkt het. Maar over de algehele linie heerst toch een behoorlijk slaperig gevoel.
Bovendien haalt het jochie je het bloed onder de nagels vandaan en ogen de dialogen behoorlijk random.

Matig werkje.

avatar van glimmerman2000
Heel veel gebeurt er niet qua spanning/verhaal, maar toch wist deze film mij te boeien!
Prachtig sfeertje in de film, en ook de ''manson-murders'' komen langs in de film, iets wat de jaren 70 sfeer ook ten goede komt....Deze manson-murders hebben mij altijd bezig gehouden, en dan met name de meisjes, die zoiets doen voor een gek als ''Manson''...Maar ik wijk nu teveel af van de film, aangezien dit maar een klein onderdeel van de film betreft

Sfeertje is dus prachtig weergegeven, en het acteren van zo ook de ''oudjes'' is perfect...Een echte sfeerfilm, die zowaar op het einde ook nog even spannend wordt;)

avatar van eppy
Waar de neuk ging dit over, nog nooit een film gezien met zo'n dom einde...

avatar van tattoobob
Niet heel sterk....er zit inderdaad een sfeertje in,maar het moet niet te slaap verwekkend worden..
Het kon mijn aandacht er soms niet helemaal bij houden!!

avatar van -P-
-P-
Schitterende film. Mooie settings lekker vaag sfeertje, en uitstekend geacteerd. Helemaal door de opa en oma zoals hierboven ook al gemeld door Glimmerman. Echt klasse. De film verdient hierdoor nog meer, maar dat komt nou net niet. Maar ondanks dat gegeven toch spannend. Voor de film geef ik 3.5 maar door het sublieme spel van de acteurs 0.5 erbij.

avatar van tattoobob
Opa en oma hadden inderdaad prima acteerwerk

Zeer matige thriller met een vaag verhaal het acteerwerk was wel ok maar het script was letterlijk een groot drama.

avatar van movieminder
rep_robert schreef:

Matig werkje.

Helemaal mee eens!
Vooral het vage niets toevoegende familiedrama. Wat een onzin!
De spanning breekt nooit door, en je blijft aan het eind maar zitten met al die vragen die je tijdens het kijken had.

Ik verlaag m'n stem meteen van 2,5* naar 2,0*

avatar van Barry83
Dacht geef deze film een kans. Maar na een uur kijken, waar werkelijk nog niks maar dan ook niks spannends of eng gebeurd is de film afgezet. En de film krabbelt maar voort...en krabbelt voort....zelden zo'n saaie film gezien. Ongelooflijk dat ze dergelijke bagger films maken.

Moelijk om te beoordelen. Sfeer is aardig... maar wat een onzin. Het gaat helemaal nergens over. En dan shijnt het ook nog 's gebaseerd te zijn op waargebeurde aspecten .....

avatar van perreke
aardig filmpje maar ook niet meer dan dat

avatar van Phantasm
Beetje mysterieus allemaal, maar het kijkt verder wel lekker weg.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit een hele vreemde film. Tot nu toe weet ik eigenlijk nog steeds niet waar de film over ging. Charles Manson wordt er bij gehaald, één of ander vaag pretpark waar een enge clown zijn intrede doet en daarna niks van meer van hem zelf laat zien of horen, een maïsveld wat eng moet zijn, maar dat is het niet. Ik denk persoonlijk dat de regisseur van deze film iets te veel LSD heeft geslikt in de jaren waarin Manson actief was en dat hij toen op het inginieuze (schrijf ik dat goed?) kwam voor deze film. Nuchter bekeken was het toch niet wat hij ervan verwacht had... 2 *

avatar van Noodless
Zie AmazingPP Goede recensie van deze niet te defeniëren film. 2/10

En dan vraag je je af waarom het horror genre één vleesgeworden cliché is ... probeer maar eens wat anders te doen

avatar van rep_robert
Wat anders werkt natuurlijk alleen wanneer het niet slaapverwekkend is. Was deze film alweer vergeten, maar nu ik die poster zie krijg ik spontaan weer de kriebels op m'n rug

Maar horrorboeren vinden zowat alles slaapverwekkend wat niet aan de clichés voldoet. Genreboundaries zijn leuk maar niet wanneer ze verstikkend beginnen werken.

avatar van tattoobob
Niet al te best acteerwerk ook maar vooral het langdradige in deze film is enorm vervelend.
Een beetje te veel van het goede is ook niet goed.
kortom een film die je lekker kan laten liggen.

avatar van samara666
zoveelste slechte film die ik heb gezien de laatste tijd...zonde van al dat downloaden
"een vreemde aanwezigheid in de korenvelden"?? Waar dan???
een half puntje voor de grootmoeder (Mwah-mwah uit Raising Hope )
Het wordt tijd dat ik nog eens goeie horror/thriller/mystery te pakken krijg....
Als iemand tips heeft...?