Kagirinaki Hodo (1934)

Alternatieve titel: Street without End

Japan

geregisseerd door Mikio Naruse
met Setsuko Shinobu, Akio Isono en Hikaru Yamanouchi

Sugiko Shima (Setsuko Shinobu) is werkzaam als serveerster in een theesalon en droomt van betere tijden in plaats van leven in armoede. Ze krijgt een aanbod om actrice te worden, maar twijfelt of het wel iets voor haar is, waarna haar kamergenote Kesako Nakane (Chiyoko Katori) die kans wel vastpakt. Haar kans op een beter leven lijkt ver weg, maar dan wordt Sugiko op een dag aangereden door Hiroshi Yamanouchi (Hikaru Yamanouchi), een rijk moederskindje. Ze worden verliefd en besluiten, tegen de wil van zijn familie in, te trouwen waarna Sugiko bij Hiroshi en zijn moeder en zuster intrekt. Echter beide dames behandelen haar neerbuigend en Hiroshi is te zwak van karakter om zijn vrouw hierin bij te staan.

avatar van badfans69
Sinds vorige week verkrijgbaar via Criterion
Link